Toon posts:

Adsl met 2 pc's?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

binnenkort kan ik hier op het platteland ook adsl'en. Nu heb ik wat modems en splitters gezien, maar ik kom er niet echt uit.
Ik wil met 2 pc's op een adsl aansluiting gaan, de een voor wat mailwerk en ik zelf voor het betere werk.
Wij hebben momenteel 2 telefoonlijnen, een telefoon en een voor de fax. Kan ik dan een nieuwe lijn nemen voor adsl? zodat tel/fax niet bezet zijn?
En watvoor modem/splitter kan ik het beste nemen?

bvb dank
groet Jan

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik raad je aan om even de FAQ op kpn.com te lezen. Je zit namelijk helemaal in de verkeerde richting met je gedachte, als je adsl heb is je telefoonlijn niet bezet tijdens het internetten.

Als je dat heb gedaan, lees dit even:
Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 5% gewijzigd door Attilla op 23-04-2003 17:40 ]

Verwijderd

kijk eerst eens rond op adsl.nl. wil je meerdere systemen op 1 adsl lijn, kies dan voor een modem met ingebouwde hub/router. Iedere pc-boer verkoopt ze wel

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je hebt het principe van ADSL niet door.
Als je ADSL hebt dan heb je geen bezette lijn omdat het ADSL op een andere frequentie zit dan spraak. Daar heb je dus een splitter voor. :)

Dus een extra telefoonlijn heb je dus niet nodig.
Trouwens, als je die verbinding wilt delen dan staat er in NT een leuke FAQ waar alles in staat wat je moet weten over het delen van jouw verbinding. :)

Hoe deel ik Internet ?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

De splitter wordt gebruikt om je telefoonlijn van je ADSLverbinding te splitsen. Na de splitter sluit je (hoe onverwacht) de telefoon aan op de telefoonaansluiting; de ADSL aansluiting gaat naar een ADSL modem of router, met ADSL in en netwerk uit.
Ik hoor goede berichten over Draytek (2600), combinatie van router/modem en switch, waardoor je maximaal 4 PC's rechtstreeks kunt aansluiten. Dit zou je vraag toch moeten beantwoorden.... ;)

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 16:25
HIer is echt zóveel over te vinden ... keywords; routermodem, http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=48058

of www.mxstream.nl

Verwijderd

hai,

Je moet de aansluiting als volgt zien.
De 2 lijnen die je momenteel gebruikt laat je gewoon liggen en je hoeft er ook geen bij te nemen. Een adsl signaal kan namelijk gewoon op de telefoonaansluiting zonder storing of een inbezet signaal als iemand anders wil bellen terwijl jij op internet zit. Er kunnen duz twee apparaten (telefoon en adsl) tegelijk op een kabel.
Als je 2 pc wilt aansluiten kun je het beste een ethernet modem kopen (is wel wat duurder maar ook veel gemakkelijk enz enz) Hiervoor is wel vereist dat je in je 2 pc meteen een netwerkkaart moet hebben.
Als je bijvoorbeeld dit allemaal gerealiseerd hebt kun je duz faxen bellen en internetten tegelijk en heb je tevens een LAN thuis liggen (netwerk tussen 2 pc's)

Verwijderd

echt ik ben veelste goed voor deze wereld eigenlijk....search!!!!!!!!!1

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 23 April 2003 @ 17:39:
Ik raad je aan om even de FAQ op kpn.com te lezen. Je zit namelijk helemaal in de verkeerde richting met je gedachte, als je adsl heb is je telefoonlijn niet bezet tijdens het internetten.

Als je dat heb gedaan, lees dit even:
Hoe deel ik Internet ?
De GoT faq zou ook handig kunnen zijn :p

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 17:44:
echt ik ben veelste goed voor deze wereld eigenlijk....search!!!!!!!!!1
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :/
Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 23-04-2003 17:46 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Rogier
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Hierin staat ook dat je eerst de search moet raadplegen... ;)

Verwijderd

sorry als ik off topic ben, maarre, waarom heb je 2 aparte lijnen? isdn en een centrale lijkt me een stuk goedkoper... en sneller internetten toen er nog geen adsl was.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TheMC schreef op 23 april 2003 @ 17:48:
[...]

Hierin staat ook dat je eerst de search moet raadplegen... ;)
dus ?
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 17:51:
sorry als ik off topic ben, maarre, waarom heb je 2 aparte lijnen? isdn en een centrale lijkt me een stuk goedkoper... en sneller internetten toen er nog geen adsl was.
Ik denk dat ie wel ISDN bedoelt :o

Zou ie dan ook analoog ADSL hebben besteld? :+

[ Voor 51% gewijzigd door Glashelder op 23-04-2003 17:52 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Rogier
dus hou eens op aub met het commentaar leveren op mensen die een terechte opmerking maken.. dat dus

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De opmerking in kwestie mag je niet maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe heb het eindelijk door, werd in de war gebracht door een of andere teringlul die het me wel ff uit zou leggen en dus vervolgens het verkeerd heeft uitgelegd.
Hij vertelde me dat ik een extra lijn nodig had blabla.. zal allemaal wel.
Sorry voor het ongemak, en bedankt!

Verwijderd

oke dan. maar heb je nou isdn of niet? dat is nl ook belangrijk voor het modem dat je koopt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Dit is allemaal prima te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.