Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds kort een laptop waar n infrarood poort op zit. Ook ben ik in t bezit van n nokia 6510, nu wilde ik ik mn telefoon laten communiceren met mn laptop via de Nokia PC Suite, maar het wil niet echt lukken.
Als ik de IR inschakel op mn tel en ik leg m in het bereik van mn IR-poort van mn laptop, dan krijg ik snel n icoontje in mn taakbalk met: "Nokia 6510 bevindt zich binnen het bereik", maar dit verdwijnt na enkele seconde alweer. Op deze manier krijg ik die verbinding (lijkt mij) nooit tot stand. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft en het ook heeft weten op te lossen ? Of is er iemand die sowieso weet hoe dit op te lossen is...?

Alvast enorm bedankt...

Toevoeging:
Ik heb nu Nokia PC Suite 5.1 gedownload en als ik de Connection Manager opstart dan staat de Nokia 6510 er wel vernoemd in het lijstje "Phone".
Als ik deze dan selecteer en klik op [Apply] dan krijg ik na verloop van tijd de melding: "Operation failed (error code: 80043208)." of "IrSocket API caused an error."
:?

[ Voor 21% gewijzigd door Xandrios op 23-04-2003 19:22 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Welke software versie heb je op je 6510??? (*#0000#)
Kan misschien zijn dat er een probleem is met die software, ik heb zelf versie 4.06 en totaal geen problemen met IR.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De verbinding wordt na een tijdje automatisch verbroken als er geen datatransfer is geweest. Dat is met mijn Nokia 6510 + Comp ook.

Daarom heb ik altijd PC Suite aan als ik de ir verbinding gebruikt. Dan heeft de GSM altijd een datatransfer met de comp. Zuipt wel wat meer power, daarom heb ik het altijd op de lader hangen dan :)

offtopic:
edit: vreemd genoeg doet de GSM hier helemaal niks icm Windows XP :( ff uitzoeken :{ (krijg geen 'verbinding' met de comp)

[ Voor 24% gewijzigd door Vinnie op 23-04-2003 18:37 ]

C:\>_

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:54
W.a.l.l.i.e, gebruik aub de [EDIT] knop :)

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 23 april 2003 @ 18:33:
Welke software versie heb je op je 6510??? (*#0000#)
Kan misschien zijn dat er een probleem is met die software, ik heb zelf versie 4.06 en totaal geen problemen met IR.
V 04.12
28-08-02
NPM-9
(c)NMP.

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 23 april 2003 @ 18:35:
De verbinding wordt na een tijdje automatisch verbroken als er geen datatransfer is geweest. Dat is met mijn Nokia 6510 + Comp ook.

Daarom heb ik altijd PC Suite aan als ik de ir verbinding gebruikt. Dan heeft de GSM altijd een datatransfer met de comp. Zuipt wel wat meer power, daarom heb ik het altijd op de lader hangen dan :)

offtopic:
edit: vreemd genoeg doet de GSM hier helemaal niks icm Windows XP :( ff uitzoeken :{ (krijg geen 'verbinding' met de comp)
Welke versie van PC Suite heb jij ?
Ik heb nu versie 5.1, maar toch wil het niet lukken.
Hij geeft mn nokia wel aan als zijnde beschikbaar, maar er daadwerkelijk een verbinding mee maken wil ie niet echt...

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 16:15:
[...]

Welke versie van PC Suite heb jij ?
Ik heb nu versie 5.1, maar toch wil het niet lukken.
Hij geeft mn nokia wel aan als zijnde beschikbaar, maar er daadwerkelijk een verbinding mee maken wil ie niet echt...
5.1 bestaat zover ik weet nogeens niet :o

* Vinnie heeft 4.51a

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 24 April 2003 @ 16:40:
[...]

5.1 bestaat zover ik weet nogeens niet :o

* Vinnie heeft 4.51a
hmmmm...
Maar ik zie nu dat deze niet geheel werkt met de nokia 6510...

Maar ik las ergens dat 4.51 niet goed werkt met windows XP...klopt dat ?
Hiervoor schijnt 4.81 wel goed voor te zijn, maar ook bij deze versie had ik dezelfde problemen...

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 17:34
Hoi W.a.l.l.i.e.

Toen ik mijn nokia 6310i had had ik hetzelfde probleem. Ik heb het destijds opgelost door een instelling van mijn infrarood verbinding op de computer / laptop te veranderen. Deze kun je vinden in het configuratiescherm. Op een van deze tabbladen heb je een optie van gegevens van digitale camera (o.i.d.) transporteren. Ik geloof dat het de eerste optie is van het tweede tabblad! Kan het nu zelf niet bekijken omdat ik mijn laptop niet bij de hand heb. En deze moet juist aan of uit staan!

Ik zou het gewoon ff uittesten. Als ik mijn laptop weer heb zal ik ook ff kijken hoe het precies in elkaar steekt! Bij mij werkte dit perfect met mijn Nokia 6310i / 7650 en 6610. Dus neem ik aan dat het ook moet werken met een 6510!!

Suc6 ;)

For rent

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 16:48:
[...]

hmmmm...
Maar ik zie nu dat deze niet geheel werkt met de nokia 6510...

Maar ik las ergens dat 4.51 niet goed werkt met windows XP...klopt dat ?
Hiervoor schijnt 4.81 wel goed voor te zijn, maar ook bij deze versie had ik dezelfde problemen...
Ik heb iig geen problemen gehad met v4.51 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb t gevonden !
Naar aanleiding van dit topic [rml][ Nokia 6510] IrDA testen?[/rml] heb ik t weten op te lossen...de snelheid even wat omlaag gegooid...

iig bedankt voor de reacties !
Pagina: 1