Alvast bedankt
[ Voor 36% gewijzigd door BULBLA op 23-04-2003 17:01 ]
[ Voor 36% gewijzigd door BULBLA op 23-04-2003 17:01 ]
[ Voor 100% gewijzigd door BULBLA op 23-04-2003 17:01 ]
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 17:45 ]
Begrijp je eigenlijk wel waar je mee bezig bent? Hoezo zou je NetBIOS over TCP/IP kunnen wel uitschakelen als je een WINS server hebt? Het enige wat je kunt missen als je een WINS server hebt neergezet is de LMHOSTS files op al je workstations. Voor de rest moet je gewoon ontzettend van NetBIOS afblijven, want zo gauw je 't gaat weghalen is het afgelopen met files ophalen van de server en printen op netwerk printers. En trouwens, WINS gebruik je voor NetBIOS name resolution, dus die kun je dan ook meteen weggooien.BULBLA schreef op 23 april 2003 @ 16:56:
Ik heb een probleem. In mijn netwerk met zo'n 1100 pc's wil ik op de win95 en win98 pc's Netbios in TCP/IP uitschakelen. Maar deze optie is ingeschakeld maar kan niet worden uitgeschakeld. We draaien hier een WINS server die juist geconfigureerd is. Dus we hebben geen netbios verkeer meer nodig. Maar hij gebruikt het nog wel hoe schakel ik dat leuke vinkje weer uit in de tcp/ip protocl instellingen? tabblad netbios?
Alvast bedankt
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
OK.BULBLA schreef op 23 April 2003 @ 16:56:
Ik heb een probleem. In mijn netwerk met zo'n 1100 pc's wil ik op de win95 en win98 pc's Netbios in TCP/IP uitschakelen.
WINS zorgt (voornamelijk) voor naam translatie - dus het is vergelijkbaar met DNS. Je voert er een naam in, en er komt een ip address uit.Maar deze optie is ingeschakeld maar kan niet worden uitgeschakeld. We draaien hier een WINS server die juist geconfigureerd is.
Ik ben bang dat je 3 dingen door elkaar haalt:Dus we hebben geen netbios verkeer meer nodig. Maar hij gebruikt het nog wel hoe schakel ik dat leuke vinkje weer uit in de tcp/ip protocl instellingen? tabblad netbios?
Ach, laat maar...mutsje schreef op 23 april 2003 @ 19:38:
brahieahiewa laat die prutser toch... als ze al geen idee hebben wat de basis netwerkprotocollen en dergelijke zijn die onder andere WINS nodig heeft en waarmee machines zich bij WINS registeren .....laat em dan lekker ze netwerk verneuken.
[ Voor 24% gewijzigd door blobber op 24-04-2003 00:23 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
[ Voor 15% gewijzigd door BULBLA op 29-04-2003 10:03 ]