Netbios uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BULBLA
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 17:36
:| Ik heb een probleem. In mijn netwerk met zo'n 1100 pc's wil ik op de win95 en win98 pc's Netbios in TCP/IP uitschakelen. Maar deze optie is ingeschakeld maar kan niet worden uitgeschakeld. We draaien hier een WINS server die juist geconfigureerd is. Dus we hebben geen netbios verkeer meer nodig. Maar hij gebruikt het nog wel hoe schakel ik dat leuke vinkje weer uit in de tcp/ip protocl instellingen? tabblad netbios?
Alvast bedankt ;)

[ Voor 36% gewijzigd door BULBLA op 23-04-2003 17:01 ]

• BULBLA
.

[ Voor 100% gewijzigd door BULBLA op 23-04-2003 17:01 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Het netbios protocol verwijderen zou dat niet werken?
Als je 1100 pc's hebt zal je wel een netwerkbeheerder zijn/hebben die dat kan zeker.
Anders es in alle tabbladen van TCP/IP es zien of je die niet kunt wegvinken, ook bij advanced eens kijken.
ZOEKEN plz en binnen 3 minuten kicken?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe bedoel je dat hij niet kan worden uitgeschakeld? Hij is uitgegrijsd bedoel je? Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je met 1100 pc's geen remote beheer progsel? Biedt deze die mogelijheid niet?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

del %systemdir%\NETBIOS.DLL > nul
del %systemdir%\VNETBIOS.vxd > nul

op elke client uitvoeren.

En anders op 1 PC uitvoeren, reg/filecapture maken en die scripten.

- http://support.microsoft.com/?kbid=313314
- http://comp.bio.uci.edu/security/netbios.htm
- http://www.petri.co.il/disable_netbios_in_w2kxp.htm
- http://www.jsiinc.com/SUBM/tip6300/rh6390.htm
- http://www.techtv.com/scr...y/0,24330,2209384,00.html
- http://www.microsoft.com/...PIP_pro_UseWinsConfig.asp

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 17:45 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

BULBLA schreef op 23 april 2003 @ 16:56:
:| Ik heb een probleem. In mijn netwerk met zo'n 1100 pc's wil ik op de win95 en win98 pc's Netbios in TCP/IP uitschakelen. Maar deze optie is ingeschakeld maar kan niet worden uitgeschakeld. We draaien hier een WINS server die juist geconfigureerd is. Dus we hebben geen netbios verkeer meer nodig. Maar hij gebruikt het nog wel hoe schakel ik dat leuke vinkje weer uit in de tcp/ip protocl instellingen? tabblad netbios?
Alvast bedankt ;)
Begrijp je eigenlijk wel waar je mee bezig bent? Hoezo zou je NetBIOS over TCP/IP kunnen wel uitschakelen als je een WINS server hebt? Het enige wat je kunt missen als je een WINS server hebt neergezet is de LMHOSTS files op al je workstations. Voor de rest moet je gewoon ontzettend van NetBIOS afblijven, want zo gauw je 't gaat weghalen is het afgelopen met files ophalen van de server en printen op netwerk printers. En trouwens, WINS gebruik je voor NetBIOS name resolution, dus die kun je dan ook meteen weggooien.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

brahieahiewa laat die prutser toch... als ze al geen idee hebben wat de basis netwerkprotocollen en dergelijke zijn die onder andere WINS nodig heeft en waarmee machines zich bij WINS registeren .....laat em dan lekker ze netwerk verneuken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

BULBLA schreef op 23 April 2003 @ 16:56:
Ik heb een probleem. In mijn netwerk met zo'n 1100 pc's wil ik op de win95 en win98 pc's Netbios in TCP/IP uitschakelen.
OK.
Maar deze optie is ingeschakeld maar kan niet worden uitgeschakeld. We draaien hier een WINS server die juist geconfigureerd is.
WINS zorgt (voornamelijk) voor naam translatie - dus het is vergelijkbaar met DNS. Je voert er een naam in, en er komt een ip address uit.

NetBIOS is een protocol wat gebruikt wordt om bijvoorbeeld te printen op een Windows print server, of om een drive te mappen.
Dus we hebben geen netbios verkeer meer nodig. Maar hij gebruikt het nog wel hoe schakel ik dat leuke vinkje weer uit in de tcp/ip protocl instellingen? tabblad netbios?
Ik ben bang dat je 3 dingen door elkaar haalt:

• WINS
• NetBEUI
• NetBIOS broadcasts
• NBT

WINS is een manier om je naam naar IP address te vertalen - een NetBIOS broadcast kan daar ook voor gebruikt worden. Op het moment dat je WINS servers opgeeft, zal hij (standaard, maar dat is eigenlijk afhankelijk van je node-type) niet meer gebruik maken van een NetBIOS broadcast tenzij dat niet anders kan.

NetBEUI is een protocol dat als erg basis een encapsulatie vormt voor het protocol NetBIOS (grofweg).

NBT is NetBios over TCP - het gene wat jij nu dus probeert uit te zetten. Als je dit uitzet, zal je niet meer op een domain kunnen aanmelden, niet meer kunnen printen op jullie Windows printserver, en geen drives meer kunnen mappen.

Weet je zeker dat je NetBIOS wilt disablen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

mutsje schreef op 23 april 2003 @ 19:38:
brahieahiewa laat die prutser toch... als ze al geen idee hebben wat de basis netwerkprotocollen en dergelijke zijn die onder andere WINS nodig heeft en waarmee machines zich bij WINS registeren .....laat em dan lekker ze netwerk verneuken.
Ach, laat maar...
(opvoedingspoging weggehaald voordat koffie hierop reageerde wat de leesbaarheid niet ten goede komt, excuus ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door blobber op 24-04-2003 00:23 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoewle je gedeeltelijk gelijk hebt, moet je het met me eens zijn dat het een zeer beroerde PNS topicstart.
Als je niet weet wat je doet / waar je het over hebt ... blijf er dan vanaf.

Ontopic weer ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BULBLA
Oke hartstikke bedankt voor de meldingen waar ik niks aan heb. Mensen zitten me alleen maar af te zeiken hier maar begrijpen er zelf niks van. Euss hartstikke bedankt voor je tip jij begrijpt precies wat ik bedoel en het heeft goed gewerkt ;)
Toppie kerel!

En elevator je bedoeld het goed, maar het werkt nu toch. Alsnog thnx voor de moeite.

[ Voor 15% gewijzigd door BULBLA op 29-04-2003 10:03 ]

Pagina: 1