[XP] Draytek Vigor 2200E [Chello]

Pagina: 1
Acties:

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 17:32
Ik heb gisteren van iemand een Draytek Vigor 2200E gekocht, en hij heeft alles laten zien dat ie het helemaal goed doet, dus hij is niet stuk.

Maar nou is het probleem dat ik hem niet aan de praat krijg,
nou ja, ik krijg em wel aan de praat, maar ik kom niet op internet.

Ik krijg wel gewoon verbinding met de router en kan dus ook van alles instellen.
Ik heb in Quick Setup, Dynamic DNS gedaan en natuurlijk alles zo ingevuld als in het boekje staat voor Chello, maar nog steeds geen verbinding. |:(

Dus ik zal dan toch nog wat verkeerd doen, zou iemand me misschien van begin uit kunnen leggen wat ik waar moet invullen e.d.
En dan niet alleen in de router settings, maar ook in XP...?

iRacing Profiel

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Router, heb je wel je MAC adres van je "oude" netwerkkaart ingevuld. Dit kan wel eens een probleem zijn bij sommige regio's (o.a. lancity platform). Als je de DHCP server op de router hebt ingeschakelt in XP "Automatisch IP adres aanvinken" dan in dos-box ipconfig /renew doen en klaar is kees, uh game-freak.

Verwijderd

Als je alles volgens het boekje hebt gedaan zal het waarschijnlijk je aan netwerkkaartjes liggen van je XP comp. Je kan ook wel even wat duidelijker zijn wat je niet precies begrijpt..
Gebruik je dhcp?

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:41

Peetman

Tjah....

Kijk eens even op www.draytek.nl -> Dynamisch ip, statisch ip

• Game-Freak
Tommel schreef op 23 April 2003 @ 16:49:
Router, heb je wel je MAC adres van je "oude" netwerkkaart ingevuld. Dit kan wel eens een probleem zijn bij sommige regio's (o.a. lancity platform). Als je de DHCP server op de router hebt ingeschakelt in XP "Automatisch IP adres aanvinken" dan in dos-box ipconfig /renew doen en klaar is kees, uh game-freak.
Maar hoe vind ik me MAC adres? of pakt de router die automatisch al op?
Aha!! Fat is wel erg makkelijk idd!
Die ga ik zeker eens ff doen!

Thnx!

iRacing Profiel

Verwijderd

je krijgt op je router waarschijnlijk 10.x.x.x adres ipv 21x.x.x.x

je kan dan ook aps in je brouwser intypen en even config volgen en klaar is klare geen mac adres fake gewoon legaal!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 17:06:
je krijgt op je router waarschijnlijk 10.x.x.x adres ipv 21x.x.x.x

je kan dan ook aps in je brouwser intypen en even config volgen en klaar is klare geen mac adres fake gewoon legaal!!
Het adres dat jij op je router krijgt heeft niets te maken met je verbinding naar Chello :? Ik gok btw ook op het MAC adres; ipconfig /all doet wonderen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Game-Freak
@ peetman: hartstikke bedankt voor de link! _/-\o_
Het werkt nu en ik ben nu via de router dit aan het typen!

[ Voor 41% gewijzigd door Game-Freak op 28-04-2003 19:14 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

@peetman het ip adres van chello komt vanaf modem binnen op router dus de modem van chello(terrayon) moet het mac adres herkennen. anders krijg je een intern ip van chello.

heb dit zelf meerdere malen gehad.

en ik denk dat je router iets mis mee is niet goed geconfigureerd kan je er ook niet mee verder helpen.

heb net zelf een nieuwe router gekocht van edimax binnen 3 min werkte hij ook met draadloos!!!
Pagina: 1