[PHP + JAVA] Webchat op irc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een chatscreen op mijn site dat met irc connect. Dus ik heb jpilot geprobeerd en wat gratis varianten te vinden op hotscripts.com en die lijken het allemaal prima te doen.
Maar nu hoor ik van steeds meer bezoekers dat de chat niet werkt op alle OS-en. Met name WinXP wil vaak niet meewerken en macOS doet het gewoon helemaal niet.

Waarschijnlijk omdat 1 of andere java client geinstalled moet worden ofzo, ik heb eigenlijk geen idee. Weten jullie misschien wat nodig is om dit soort scripts werkend onder (zo goed als) elk gangbaar OS te krijgen?

Of zijn er misschien goede alternatieven voor dit bijv een php of asp script (ik noem maar wat) dat met irc connect (wat ik gezocht heb maar niet kon vinden).. het moet niet heel mijn bandbreedte dichtgooien en de server instabiel maken (apache).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet wel dat bij WinXP er geen Java(script) ondersteuning meer is in de bijgeleverde browser, dus Microsoft Internet Explorer. En je bent dat wel nodig als je chat-ding op java gebaseerd is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk zul je je bezoekers de J(2)RE moeten laten instaleren (wat niet een slecht iets is hoor ;) ). Dit is redelijk af te dwingen door de juiste tags in je html te gebruiken (dus NIET de applet tag). Waneer je nog de applet tag gebruikt kun je met een tooltje in de bin dir van de J2SDK (htmlconvert oid) dit omzetten naar ene object notatie.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat word puzzelen voor me Janoz :D ik ga eens ff rond googlen, verdere suggesties nog steeds welkom natuurlijk.

Het mag in principe ook een linkje zijn waardoor iexplorer6 etc WEL weer java ondersteund. Ik heb natuurlijk liever dat dit gebeurd zoals Janoz beschrijft, maar als het me niet lukt moeten ze ook een keuze hebben :)