CD-Wisselaar in Peugeot 205 XL

Pagina: 1
Acties:

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
Op dit moment heb ik al alle hoekjes en gaatjes nagekeken om de kabels voor wisselaar van voor naar achteren te krijgen.
Je kan het of via het midden doen of via de zijkant naar mijn weten.
Via het midden: Ik kan geen opening vinden, overal bekleding.

Via de zijkant: Er zit wel een soort van strip, maar dat is helemaal dicht. Deze strip ligt op de bekleding als het ware, waardoor dus niet bij onderliggende kapjes komen.

Iemand een idee? (Onder de stoel past het niet)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Gewoon onder de bekleding door. Bij een 205 is dat echt supersimpel los te halen allemaal. Dan onder de bank door, opletten voor de 'schaar' van de neerklapbare achterbank en klaar ben je :)

Hier een andere 205 ;) [rml][ Car Hifi] Inbouw versterker, veel pics[/rml]

[ Voor 25% gewijzigd door Wekkel op 23-04-2003 16:25 ]

• toastingnow
Wow, bedankt! Toch eens kijken hoe jij die strips hebt losgemaakt. Ik vond het er zo netjes uitzien,vandaar dat ik er niet aan durfde te kloten...
"opletten voor de 'schaar' van de neerklapbare achterbank " : Ik zal eens kijken daarnaar.

PS: Ik las dat jij wat bij Ron De Vries gekocht had, jij woont in Hoorn? Kan je wel ff helpen :P

[ Voor 22% gewijzigd door toastingnow op 23-04-2003 16:30 ]

• toastingnow
Gisteravond gekeken naar die strips, maar deze zitten vastgelijmd? Hoe heb je dat weer vastgezet? Ik bedoel, valt de bekleding nog ergens in een gleufje oid?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De strips zitten gewoon geklemd volgens mij, geen lijm te bekennen. De bekleding zit tegen de rand aan gelegd en is gefixeerd met allerlei klemmetjes met punten, die over het lipje metaal van de rand zijn geklemd. Het is echt supersimpel los te halen, bijna iedere auto heeft zoiets bij de deur.

• toastingnow
Moest vanavond toch even terug naar de dealer waar ik de auto had gekocht en het daar even gevraagd. Hij deed het even voor: Ik schaam mij diep nu :P Heb gelijk speakers voor de deur gekocht: MTX speakers twee-weg. zaterdag even geduldig inbouwen.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Deuren van de 205 zijn verrassend goed. Gooi er nog iets van demping achter, monteer ze stevig en het beukt nog best met zo'n dubbel metalen deur :)

• toastingnow
Check: Dempingsmatjes halen :)
Heb jij gebruik gemaakt van het schroefdraad wat in die gaatjes zit eigenlijk? Of moet je de zijdeur bekleding eraf halen?
(Excuus dat ik de oren van je kop af vraag)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Gewoon die standaard plekken gebruikt. Oude speakers eruit, nieuwe erin. Kind kan de was doen.

Die demping moet je beperken tot het stukje precies achter de woofer als het gewoon noppenschuim is. Je raam begint later pas, water zal dan langs het noppenschuim lopen en dus niet een natte spons in je metalen! deur opleveren.

[ Voor 56% gewijzigd door Wekkel op 24-04-2003 21:50 ]

• toastingnow
Nog even een update en afronding van deze topic:
Demping materiaal geplaatst (Buurman is muzikant, had nog zat van dat spul liggen, met van die driehoekjes erop zegmaar), speakers erin gehangen. Alleen doordat ik ook nog eens een radioverloopplug moest gebruiken (omzetting naar ISO), was het erg lastig de radio er passend in te krijgen. Alles doet het, die MTX 5323 speakers zijn toch wel erg goed voor dat geld.

Voor de wisselaar wat anders bedacht. Wilde deze niet in m'n vloer in de kofferbak schroeven. De wisselaar dus op een plankje geschroefd met daaronder van dat anti-schuif spul erop gehamerd. De draden doortrekken naar achteren was idd een makkie. Toppie :)

[ Voor 5% gewijzigd door toastingnow op 28-04-2003 15:28 ]

Verwijderd

Speakerdraden moeten toch links en rechts van de dorpel lopen, en de rest (wisselaar ed) door de middelconsole naar achteren?

Ik dacht dat er speciale inbouwregels gelden voor dit soort installaties.

• toastingnow
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:16:
Speakerdraden moeten toch links en rechts van de dorpel lopen, en de rest (wisselaar ed) door de middelconsole naar achteren?

Ik dacht dat er speciale inbouwregels gelden voor dit soort installaties.
Klopt wel wat je zegt, is voor de storingsgevoeligheid als dat zich voordoet.. Maar bijm'n vorige auto was het ook aan 1 zijde gedaan, en geen last van storingen. Nu ook niet. En het gaat hier niet om de absolute topspul. Gewoon een Sony MDX-C7970R met een Sony wisselaar met MTX speakertjes.

Pagina: 1