Toon posts:

SQL SERVER 8.0 restore op 7.0 ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik heb een tweetal SQL-SERVER databases, een versie 8.0 (2000) en een versie 7.0. Nu wil ik de backup van de 8.0 server restoren op de 7.0 server.

Via tekstbestanden heb ik reeds geprobeerd, maar dan krijg ik een melding dat de records te lang zijn...

Iemand een idee hoe dit mogelijk is?

Thnx

Verwijderd

Heb je het via de Import/Export tool van SQL Server geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van de Import/Export is dat er alleen data wordt meegenomen; ik wil ook de meta data overzetten...

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt via import/export ook tabellen overzetten. Je moet dan een import doen in een empty database op de 7.0 versie. Records te lang lijkt me stug, want de max recordsize van 8 k is niet gewijzigd in 2000, dus dat kan niet het probleem zijn. Je moet dus direct vanuit de 2000 installatie data importeren in 7.0, via enterprise manager.

Je hebt dan nl een 3 tal opties nadat je source en destination hebt gekozen. Kies de onderste optie (copy objects and data between sqlserver databases)
Daarna krijg je een schem met opties wat je wilt doen. Weet je iets niet zeker, klik dan op help.

Ik zou de sqlserver 2000 enterprise manager nemen, die werkt ook gewoon op de sqlserver 7 installatie en die gebruikt een veel betere DTS.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Versie 8 is nóg beter, nóg mooier en je kan er nóg meer mee. Kortom, hij is niet geheel compatible met versie 7... :r

Ik heb dit ook eens gehad. Je kunt het aardig oplossen door eerst een Script te genereren (database -> all tasks -> generate SQL Script) en daarna een import/export te doen. Hierbij kan het zijn dat je de melding krijgt van "Records too long", maar dat moet je maar even negeren.
Je zou er theoretisch data mee kunnen verliezen, want sommige datatypes zijn veranderd (groter gemaakt), maar da's meestal alleen als je records echt zó lang zijn, dat het niet in SQL 7 past. Raar, maar waar: meestal heeft dit geen consequenties voor je data... :/

:7