Laatst is mijn 30 gig maxtor overleden, deze is teruggestuurd naar de fabriek onder garantie in de tussentijd heb ik een andere schijf gekocht, een 80 gig western digital.
Ik heb gisteren mijn 30 gig maxtor weer terug gekregen, maar het enige probleem is dat ik geen IDE poorten meer vrij heb. Ik zit er nu aan te denken om een RAID controller te kopen. Nou heb ik een aantal vragen:
- hoe kan ik mijn schijven het beste hier op aansluiten?
- is het mogelijk om vanaf een RAID controller te booten?
- Ik heb dan 5 apparaten in me pc zitten, hoeveel watt voeding heb je hier ongeveer voor nodig?
- Werken RAID controllers op elk mobo?
- eventuele andere tips?
Ik zelf zit er aan te denken mijn 2 schijven aan de RAID controller te hangen en vanaf daar te gaan werken bijde schijven draaien @ 7200 rpm en hebben een buffer van 2 MB
Mijn systeem nu:
Aopen AX4B - 533
P4 2,0 gHz
512 MB DDR PC 2700
Aopen cd-rom
Brander 32x12x48
Iomega zip 100
Geforce 4 Ti 4600
80 gig WD @ 7200
Ik heb gisteren mijn 30 gig maxtor weer terug gekregen, maar het enige probleem is dat ik geen IDE poorten meer vrij heb. Ik zit er nu aan te denken om een RAID controller te kopen. Nou heb ik een aantal vragen:
- hoe kan ik mijn schijven het beste hier op aansluiten?
- is het mogelijk om vanaf een RAID controller te booten?
- Ik heb dan 5 apparaten in me pc zitten, hoeveel watt voeding heb je hier ongeveer voor nodig?
- Werken RAID controllers op elk mobo?
- eventuele andere tips?
Ik zelf zit er aan te denken mijn 2 schijven aan de RAID controller te hangen en vanaf daar te gaan werken bijde schijven draaien @ 7200 rpm en hebben een buffer van 2 MB
Mijn systeem nu:
Aopen AX4B - 533
P4 2,0 gHz
512 MB DDR PC 2700
Aopen cd-rom
Brander 32x12x48
Iomega zip 100
Geforce 4 Ti 4600
80 gig WD @ 7200