Toon posts:

[PC Speaker] Piept voortdurend

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik heb sinds kort last van een hele vervelende PC speaker. Hij piept zo ongeveer om de 38 seconden, hetgeen behoorlijk vervelend is. Ik heb al geprobeerd om de PC Speaker uit te zetten via de volume regeling, maar dat heeft geen effect (zowel het volume op 0 als dempen). Ik heb ook geen flauw idee welk programma de piepjes zou kunnen veroorzaken, maar het is wel behoorlijk irritant. Iemand een idee wa'k d'r aan zou kunnen doen?

Verwijderd

Wat heb je zoals draaien, eventueel op de achtergrond? Iets van MBM, wat temps in de gaten houdt?

Ad-aware al gedraaid, voor eventuele "vage" spyware oid..

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Heb je een microfoon? Staat deze toevallig aan en stoort op je speaker?

Verwijderd

start -> run -> net stop beep ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 15:12:
Wat heb je zoals draaien, eventueel op de achtergrond? Iets van MBM, wat temps in de gaten houdt?

Ad-aware al gedraaid, voor eventuele "vage" spyware oid..
Hmmz, 'k heb Spybot Search & Destroy geinstalleerd, en onlangs nog gedraait. Zal hem meteen nog even een keertje laten draaien. Verder heb ik de volgende processen lijst (met beschrijving, voor zover 'k weet):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
taskmgr.exe         Windows Taskmanager
rundll32.exe            
msipcsv.exe         
BTSTAC~1.EXE            Bluetooth COM Server
ctfmon.exe
iexplore.exe            Internet Explorer
WINWORD.EXE         Microsoft Word
WinBar.exe          WinBar
Proxomitron.exe         The Proxomitron
spampal.exe         SpamPal
Girder.exe          Girder
TypOmeter.exe           TypOMeter
winamp.exe          Winamp
BTTray.exe          Bluetooth Tray Icon
emule.exe           eMule
msnmsgr.exe         MSN
NetLimiter.exe          NetLimiter
dbgout.exe          Van Telefoon
EPMWOR~1.EXE            Van Telefoon
EM_EXEC.EXE         
winampa.exe         Winamp Agent
ErTray.exe          Van Telefoon
mqtgsvc.exe
daemon.exe          Daemon Tools
MsgPlus.exe         MSN Plus!
CCAPP.EXE
mssearch.exe
mqsvc.exe
WinampServer.exe            Zelf gemaakt servertje
NOPDB.EXE
VMoo.exe                VMoo
nvsvc32.exe
NPROTECT.EXE            Norton Protected Recycle bin
NAVAPSVC.EXE            Norton Anti-Virus
sqlservr.exe            MS SQL Server 2k
msdtc.exe
mdm.exe
inetinfo.exe
CCEVTMGR.EXE
spoolsv.exe
svchost.exe
OUTLOOK.EXE         Microsoft Outlook
svchost.exe
svchost.exe
explorer.exe
lsass.exe
services.exe
winlogon.exe

Weet niet of je daar wat mee kan ;).

Verwijderd

Topicstarter
M.I.G. schreef op 23 April 2003 @ 15:13:
Heb je een microfoon? Staat deze toevallig aan en stoort op je speaker?
Ik heb inderdaad een microfoon, maar die heb 'k uit staan ;). Het gaat trouwens om de interne PC speaker, dus niet om boxjes die 'k op de comp heb aangesloten of zo (geluid gaat overigens sowieso naar m'n stereo ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 15:18:
start -> run -> net stop beep ;)
Hmmz, dit lijkt inderdaad te werken, maar ehmz, schakel ik daarmee niet de hele PC speaker uit?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

msipcsv.exe is volgnes mij spyware maar of dat iets met je PC speaker te maken heeft.....
Waarom heb je je PC speaker aangesloten? ik vind het altijd maar een rotding, en trek het stekkertje gelijk los:-)

Kan een PCspeaker ook niet gaan piepen omdat je temperaturen over je bios-max-settings zijn gegaan? Sommige computers hebben aardig complexe bios-instellingen compleet met temperatuur bewaking.

[ Voor 9% gewijzigd door Luxx op 23-04-2003 15:27 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Luxx schreef op 23 April 2003 @ 15:25:
msipcsv.exe is volgnes mij spyware maar of dat iets met je PC speaker te maken heeft.....
Waarom heb je je PC speaker aangesloten? ik vind het altijd maar een rotding, en trek het stekkertje gelijk los:-)

Kan een PCspeaker ook niet gaan piepen omdat je temperaturen over je bios-max-settings zijn gegaan? Sommige computers hebben aardig complexe bios-instellingen compleet met temperatuur bewaking.
Ja, en gaat het dan een keer mis, weg systeem.. en dan nog roepen he in de winkel he.. "jamaar ik kreeg geen waarschuwing of niets (8> "

Verwijderd

Topicstarter
Luxx schreef op 23 April 2003 @ 15:25:

Hmmz, voor zover ik weet is m'n computer zo ingesteld dat ie als de processor over 70 graden komt, hij automatisch uit gaat. Op dit moment is m'n CPU 54 graden, dus het komt mij voor dat er niks aan de hand is. Overigens is m'n HDD 62 graden, maar ik heb 'm wel eens warmer gehad.

Wat betreft dat msipcsv.exe, dat is voor zover ik weet gewoon een Windows progje. Wordt ook niet aangemerkt door Spybot - Search & Destroy.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 15:21:
[...]

Hmmz, dit lijkt inderdaad te werken, maar ehmz, schakel ik daarmee niet de hele PC speaker uit?
Nee, de 'beep'service laat je pc speaker piepen.
Deze wordt bij het opstarten aangezet en kun je gewoon afsluiten.
Anders in je services het opstarten van deze service op manual zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 07:45:
[...]

Nee, de 'beep'service laat je pc speaker piepen.
Deze wordt bij het opstarten aangezet en kun je gewoon afsluiten.
Anders in je services het opstarten van deze service op manual zetten.
Hmmz, enig idee hoe die service heet onder WXP NL SP1? Kan 'm niet echt vinden.

Verwijderd

Luxx schreef op 23 april 2003 @ 15:25:

MSIPCSV.EXE is geheid geen spyware! 't is de Interprocess Communication Daemon van win2K/XP. Da's o.a. nodig voor MMC en Terminal Services. Het vermoorden van dat proces heeft als gevolg dat je PC afgesloten wordt met de melding:
"Windows must now restart because the Remote Procedure Call (RPC) service terminated unexpectedly"

edit:
Ik begin nou wel te twijfelen, bij mij staat ie niet in de processlist (mijn OS is 2K). Is dit soms een stukkie software dat zich heel slinks voordoet als een RPC server?

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Alle PC's die ik heb staan heb ik als eerste actie het 2-aderige (zwart-rood) draadje van de PC-speaker uit mijn mobo gerukt. Die dingen zijn uit het stenen tijdperk en irritant; weg ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Stan schreef op 24 April 2003 @ 15:08:
Alle PC's die ik heb staan heb ik als eerste actie het 2-aderige (zwart-rood) draadje van de PC-speaker uit mijn mobo gerukt. Die dingen zijn uit het stenen tijdperk en irritant; weg ermee!
Het is wel handig als je geen beeld hebt en je comp komt niet door de BIOS heen 8)7.

Verwijderd

Stan schreef op 24 April 2003 @ 15:08:
kun je dat ook op mijn MSI ms-6326 ver:2 micro-atx bordje doen (de speaker zit op het mobo gesoldeerd >:) draadjesloos dus.
Pagina: 1