Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamecube controller naar nintendo 64 hoe te realiseren?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:24
Ik heb overal gezocht hier op GoT en op het internet. Nu heb ik dus niets gevonden over dit onderwerp.

De reden dat ik dit project wil doen is omdat die n64 controllers te duur zijn en te snel gaar. En ik op het moment toch wel wat gamecube controllers heb. Zo hoef ik namelijk alleen maar mijn controllers om te zetten.

Ik ben nog bezig om de schema's te vinden hoe je dus een kabel kan maken die dus een gamecube controller linkt met een nintendo 64 poort. Voor zover ik weet zijn de controller's qua opbouw nagenoeg het zelfde. Dus dat je gewoon de draadjes kunt verbinden.

De bedoeling is uiteindelijk dat we hier aan het eind van dit topic een gamecube controller via zo'n verleng snoer die verbouwd is op een nintendo 64 kunnen aansluiten. Misschien dat er een n64 controller gemold moet worden om het memorycard gedeelte te kunnen gebruiken zodat je die transfer pokemon gameboy spullen kunt gebruiken hierop.

Ik ga dus opzoek naar schema's voor beide controller's (mocht iemand deze al hebben dan is het helemaal perfect). Daarna goed discussieren over de mogelijkheden die te realiseren zijn. Ik meen me te herinneren dat die controller moeilijker in elkaar zit dan je zo op het eerste gezicht zou zeggen.

Ik hoop dat jullie interesse hebben in dit project.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:57
http://www.st-hans.de/N64.htm hier wat info over de N64 controller. Gamecube info heb ik nog nooit gevonden. Zelf heb ik geen interesse in dit project, als in heb geen controllers, nog de consoles. Bovenstaande heeft een iets andere insteek maar kan misschien wel van pas komen.

offtopic, heeft iemand toevallig het schema v/d megadrive controllers. Ben weer into emulatoren nl :P

[ Voor 71% gewijzigd door Terror op 23-04-2003 15:20 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Arunia
Thanks terror dat was snel, deze site had ik heel lang geleden ook gevonden, maar kon em dus niet meer vinden.

Heb hier overigens nog info over de GC controller (dit gaat over de wavebird en hoe ze een wireless mouse dinges maken (ben er dus nog niet helemaal achter).
http://www.prism.gatech.e...mecubemouse/gamecube.html

Als ik de wave schema's bekijk van beide sites dan zou ik zeggen dat het simpelweg draadjes aansluiten is. Voor zover ben ik eruit dat zowel de gamecube als de nintendo 64 controller's gebruik maken van maar 3 draden. 1 aarde, 1 Data en 1 voedings draad. Correct me if I'm wrong.

Dit zijn plaatjes voor n64 en gc controller extension cables. Misschien dat we hier iets aan hebben.
www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/n64.jpg
www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/gc.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Arunia op 23-04-2003 15:46 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:57
NP, opzich heb je aan dat data send schema genoeg lijkt me?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Arunia
Als ze beide ongeveer gelijk zijn lijkt me dit wel, aangezien ze ook ps2 naar gc converters kunnen maken. Alleen vraag ik me af hoe ze die memorycards regelen. Ook via die data lijn? Lijkt me opzich wel logisch. Kan het allicht proberen. Zal er toch niets mee slopen?!
Ga denk wel paar van die extension kabels halen. Misschien kan ik die wavebird uiteindelijk wel gebruiken op de n64. =)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik vraag mij af hoe je de GC controllers aan de pc hangt.
Is het misschien niet handig om dit topic wat algemener opgezet wordt?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Arunia
Kastjes om zo'n controller aan de pc te hangen kun je gewoon kopen in de winkel. Wat ik wil kun je niet kopen.
Mits je het natuurlijk misschien goedkoper zou kunnen maken, maar voor de pc moet je ook drivers schrijven en dat zie ik mezelf nou niet zo 1,2,3 doen.
Maar als je het algemener wil maken dan zou ik zeggen begin maar.
Pagina: 1