HD kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zet vanmorgen mijn pc aan, windows start netjes op, geen probleem.
Maar, ik zet winamp aan en ik start outlook op, en bam, computer vast.

Dus ik druk op reset, maar nu werd m'n IBM IC35L040AVER07-0 niet meer gevonden door m'n highpoint raid controller. Dus ik maak m'n computer open en probeer nogmaals op te starten. Komt er een raar geluid uit m'n harddisk, alsof ie niet kan initialiseren. En dat blijft zich herhalen, een soort slepend geluid. Moeilijk uit te leggen en ik heb geen microfoon om het op te nemen.

Maar goed, pc weer uit gezet, kabeltjes losgehaald en weer vastgemaakt, pc start weer gewoon op. Schijf maakt dit keer geen idiote geluiden. Alles gebackuped en weer herstart. Maakt ie weer dat rotte geluid, maar ik was in m'n bios aan het zoek naar de smart-instelling. Niet gevonden, maar de harde schijf stopte met dat rotte geluid en werd weer gevonden door de raid controller.

Toen heb ik Smartdefender geinstalleerd en die geeft aan dat m'n harddisk gezond is. :?

Tis de eerste keer dat ie dit doet. Hij maakte wel eens tikkende geluidjes, maar dit nog niet. Ik heb 'm sinds september 2001, vers uit de winkel toen.
Heeft iemand ervaring met dit soort gevallen en wordt het toch wel aangeraden om naar de winkel te rennen? Of heeft Smartdefender gelijk en heeft ie nog wel even?

[ Voor 7% gewijzigd door Gaius op 23-04-2003 15:08 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik zou iig alles backupen. lijkt me dat ie dood aan het gaan is, hoe lang dat nog duurt kan heel verschillend zijn.

specs

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59

Eraser127

Nijkerk

moet je op de site kijken van IBM/Hitachi of je nog garantie hebt, zo ja dan kun je een RMA formulier invullen en kun je je HD versturen naar Hitachi Eindhoven. Ik had ongeveer hetzelfde probleem, alleen deed mijn hd helemaal niets meer (alles weg) heb toen RMA aangevraagd (k'had nog garantie) doosje gehaald bij Vobis en HD naar Hitachi Eindhoven gestuurd. Na +- 2 weken kreeg ik een gloednieuwe HD (toen ik em kreeg was de fabrieksdatum net 2 weken eerder).

My Discogs

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 23:32

T-Junkie

user brain not connected...

Je RMA checken van je IBM. (Ze zijn samengegeaan met hitachie)

http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma51.jsp

verder info:
http://www.hgst.com/hdd/support/sources/tsc.htm

Ik heb heb mijn IBM DTLA een tijdje geleden opgestuurd, en na een paar weken heb ik een nieuwe gekregen. (Een 60GB ipv een 45GB die ik had.)