Toon posts:

(onboard)Netwerk kaarten met CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf heb een Abit NF7-S en heb in mijn vorige systeem een IBM en een 3Com gehad deze laatste 2 hebben een CPU onboard maar windows zet deze standaard uit (kom ik nu pas achter :'( )zie link hieronder

http://www.winguides.com/registry/display.php/954

nu wil ik graag weten (heb het ook al in de NF7-S topic geplaatst maar geen antwoord die de vraag beantwoorde) ook heb ik het al naar Abit gemaild ook zonder antwoord...

aangezien ik er vanuit ga dat lang niet iedereen dit weet en het toch in performance uit kan maken (geen idee hoeveel) zou het leuk zijn als mensen dit gaan testen en verschillen in benchmarks plaatsen

ook is het prettig als iemand komt met info over welke onboard chips een CPU hebben en welke niet aangezien ik hier nix over kan vinden :-(

(ps ik ben redelijk nieuw dus als ik iets fout doe qua topic starten ofzo dan aub ff melden) :o

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Wat je fout doet in je post ? Geen leestekens e.d. Dat leest niet zo lekker, volgende keer AUB ff gebruiken. En tis ook wel handig als je het in het goede subforum zet, in Network Troubleshooting of Professional Networking & Servers.

[ Voor 37% gewijzigd door JT op 23-04-2003 14:37 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Meer wat voor NT denk ik

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 15:33 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

* meeste bekende merken hebben een onboard CPU (intel netteligent) 3com etherlink II & III geloof ik .. elk merk heeft zijn eigen benaming .. dus echt op een rijtje zetten is moeilijk .. kan je beter andersom te werk gaan .. je specificaties van je netwerk kaarten opzoeken en daar de "data/spec-sheets" opzoeken.

* intel + 3com hebben eigen (meestal ook helaas alleen voor bedrijven) de software om dit voor jou te enablen/disabelen.

heeft het veel winst ? tja .. ik ben van mening dat het nauwlijks wat uitmaakt. o.a. omdat je huidige proccessors snel genoeg zijn. maar goed dat hangt ook helemaal af van de spec's van je bak af :? dus ...

maar ja je kan het aanzetten dit kan in principe geen kwaad. tis wat winst. als je NIC het heeft dan.

Tja vanalles

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vso schreef op 23 April 2003 @ 15:50:
[...]
maar ja je kan het aanzetten dit kan in principe geen kwaad. tis wat winst. als je NIC het heeft dan.
Maar waarom staat het dan standaard uit, want zeker Microsoft is best redelijk vriendjes met Intel en 3Com (zover ik weet).
Dat betekent dat er toch ergens rommel rondzwerft die het niet ondersteund

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

TheGhostInc schreef op 23 April 2003 @ 21:37:

Maar waarom staat het dan standaard uit, want zeker Microsoft is best redelijk vriendjes met Intel en 3Com (zover ik weet).
Dat betekent dat er toch ergens rommel rondzwerft die het niet ondersteund
tja .. waarom het standaard uit staat ? goeie vraag... .ik kan het bij mijn intel nic toevallig wel aanzetten .. 3 com ook ..

maar nogmaals snelle pc's en dan die proc's op de kaart zelf ? de winst marginaal ..

Tja vanalles

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Volgens mij is dit onzin. Naar mijn weten zijn er maar n handvol kaarten met n CPU (meestal n Intel 960) onboard.
Het is ook onzin dat n 3Com/Intel n processor zouden hebben en n Realtek niet. Het is wel zo dat n 3Com/Intel oid wat meer taken hardwarematig uitvoeren en niet door de CPU laten doen, maar dit geeft geen wereld van verschil in prestraties.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49
ik keek even op mijn intel nic, maar hoe heet die functie om de cpu aan te zetten?
CPU saver misschien? En welke waarde moet ik daar invullen? Standaard staat ie op 1536.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Wel ff toevoegen dat sommige NIC encryptie hardwarematig kunnen afhandelen. Intel en 3Com hebben diverse kaarten die hardwarematig DES of 3DES kunnen doen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1