Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 14:25:
Gewoon een idee om de zaken wat leuker te maken.
Mijn voorstel is wanneer een volledige newsthread word opgebouwd, de posts met niveau troll, offtopic ... enkel de header te tonen met een + teken bij en niet de volledige post. Zo gaan de mensen een beetje on-topic blijven denk ik toch.
Als ik je goed begrijp, dan wil jij dat de post, nadat hij eenmaal op -1 terecht is gekomen, niet meer zichtbaar is, maar alleen de header nog. Je moet je dan realiseren, dat wanneer hij niet zichtbaar is, die post niet meer gemod kan worden. Dus als hij per ongeluk, of door een niet al te snuggere modder naar -1 is geduwd (bij de eerste vier moderaties kan dat makkelijker dan de daaropvolgenden, omdat die 1 volle keer meewegen, de daaropvolgenden wegen afnemend minder mee voor de totaalscore van de post) dan kan niemand de post dus nog zien om te controleren of die tag en score terecht zijn. Dat betekent ook, dat als hij eenmaal op -1 gebracht is, dat hij niet meer (in ieder geval niet door gewone modders) naar een hoger niveau te helpen is.
Juist dát is in het huidige systeem wel mogelijk. Zoals
* Wouter al zei: als je je standaardniveau op 1 hebt staan, dan worden die reacties al vrij snel uit jouw zicht gewerkt. Overigens, als dat nodig is (dwz, wanneer de score niet terecht is) dan kunnen de mensen die het standaard niveau op -1 hebben staan (jawel, ze zijn er hoor!) dat met het huidige systeem wél zien. De post is namelijk uitgerangeerd voor het gros van de FP-lezers, maar voor de "die-hard strijders voor rechtvaardige modscores" is hij wel leesbaar en die kunnen er dan ook daadwerkelijk wat aan doen. Kortom, ik persoonlijk vind het huidige systeem het meest wenselijke. Ik denk in ieder geval dat het voorstel dat jij doet (overigens is het lovenswaardig dat je meedenkt hoe T.net beter kan worden

) geen goed effect op de democratische basis heeft, waar de scores uiteindelijk op horen te berusten.
2) ik begrijp het nut van de first post niet echt. wat ie hier eigenlijk het doel van?
Sommige mensen zitten echt te vechten om die first post te krijgen en zetten dan eerst wat rommel om hem dan nadien te editen

Ik heb de indruk dat jij denkt dat de tag "first post" standaard wordt meegegeven aan elke eerste reactie op een nieuwsitem (correct me if I'm wrong). Dat nu is niet de bedoeling van de First Post-moderatie. Deze is niet een beloning (mensen hoeven er dus niet om te vechten) maar juist een straf. Als ze eerst rommel neerzetten en hem dan editen, juist dan krijgen ze als straf de First Post-moderatie. De
FAQ van het Moddereter Forum zegt er dit over:
First post: Voor de mensen die eeuwige roem willen verwerven door als eerste te zijn (vaak zinnen als "wooot, ik heb als eerste gepost!")
Zoals
* Superdeboer ook al zei: als je daarna gaat editen dan heb je dus wel een mooi plekkie omdat iedereen die reactie als eerste ziet en zou je ineens een hoge score kunnen krijgen. En zulk soort voordringers, houden wij inderdaad niet zo van. Dat wordt dus door oplettende modders bestraft met First Post. De bedoeling is dan, wanneer het een echte first post betreft, dat deze uiteindelijk op -1 belandt. (Wederom, zodat hij onzichtbaar wordt voor het grootste gedeelte van de bezoekers van de FP, die standaardniveau op 1 hebben staan.)
Kortom: FiPo is een straf, geen beloning. Deze tag moet dus zeker niet bij élke eerste reactie gegeven worden, omdat hij de score met 1 punt naar beneden duwt, en dat is niet de bedoeling wanneer een eerste reactie wél een zinvolle inhoud heeft natuurlijk.
[
Voor 3% gewijzigd door
Superdeboer op 25-04-2003 00:01
. Reden: stukje vergeten ]
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.