Micro laptop, niet eens zo duur ?

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
http://www.moka.nl/hermes330.html

deze laptop ziet er uit als DE draagbare pc.. en met zijn € 1030,-
nog best te betalen !

specs
Height: 26 (32) mm
Width: 260 mm
Depth: 206.5 mm
Weight: 1.6.kg with Battery

dat is dus klein en licht!

http://www.moka.nl/h330brochure.pdf

een goede wifi kaart erbij, een dualboot win2000 en Linux/BSD en je hebt wel een ultiem machientje lijkt mij!

[ Voor 56% gewijzigd door xychix op 23-04-2003 14:28 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 16:09

BaRF

bijna kerst

xychix schreef op 23 april 2003 @ 14:24:
http://www.moka.nl/hermes330.html

deze laptop ziet er uit als DE draagbare pc.. en met zijn € 1030,-
nog best te betalen !
ach zo, is dat nou DE draagbare pc? :P valt toch wel mee?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

yup, een leuke laptop, niet te duur, staat alleen niet hoe lang hij op de accu kan. Maar dat zal met dat moederbord, en die energiezuinige CPU wel genoeg zijn, hopen dat er een goeie accu inzit (liefst li-polymeer).

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 05:58

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Dat is een redelijke prijs voor een laptop met die specs en dus een goede prijs voor zo'n kleine laptop met zulke specs. Ziet er nog goed uit ook :9~ .En wat die accu betreft, dan ga je gewoon bij het stopcontact zitten (ok ok, daarmee help je wel het "mobiele idee" om zeep, maar het kan wel).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 16:18

4POX

Everybody is wired

http://www.ecsusa.com/products/a900.html
http://info.lindows.com/mobilepc/mobilepc.htm

Ook twee laptops gebaseerd op de via processor.. Ik vind het een leuke ontwikkeling en ga die zeker de komende maanden in de gaten houden..

Kunnen we dit topic niet om doopen in het "grote via cpu laptops topic" ?

AKA Rinkel weblog

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

resolutie: 800x600 ???

lijkt me niet echt prettig werken.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
4POX schreef op 23 april 2003 @ 14:33:
http://www.ecsusa.com/products/a900.html
http://info.lindows.com/mobilepc/mobilepc.htm

Ook twee laptops gebaseerd op de via processor.. Ik vind het een leuke ontwikkeling en ga die zeker de komende maanden in de gaten houden..

Kunnen we dit topic niet om doopen in het "grote via cpu laptops topic" ?
Goed id.

maar zullen we dan de titel:
"grote kleine via cpu laptops topic" maken ?\

enne het eerste alternatief wat jij gaf is EXACT de zelfde machine.. hebbie daar een prijs bij...

p.s. ik kwam deze laptop tegen in de PC Active van deze maand (staat een klein artikeltje in)
NU NIET allemaal dat blad kopen, het is een kort artikel, dat kun je in de winkel wel lezen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door xychix op 23-04-2003 14:40 ]

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
10,4 " is erg klein hoor. En dan ook nog 800x600. Je wil er een wifi kaart bij. Denk dus dat je er mee wil gaan inetten, in de tuin oid. Maar dat lijkt me niet erg prettig met zo'n scherm.

Als ik naar dat plaatkje kijk zit erg een erg brede plastic rand om het scherm heen. Dus van dat kleine scherm wordt de laptop zelf niet kleiner.
xychix schreef op 23 april 2003 @ 14:44:
[...]

ik heb een dell 366 MHZ laptop, daarmee kan ik internetten in de tuin.

alleen die accu is zo snel leeg

ik wil:

presenatties geven, Wardriving (dus goede accu = eis evt. auto adapter) ik gewoon overal aan het werk kunnen.

internetten is alleen info zoeken verder is het vooral programmeren, en ssh/telnetten etc.

dus zou ik in linux booten dan zal ik veel in de niet X modus maar in de shell werken.
OK, ik heb niks gezegd.

[ Voor 77% gewijzigd door Ares408 op 23-04-2003 15:14 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

j-w schreef op 23 april 2003 @ 14:35:
resolutie: 800x600 ???

lijkt me niet echt prettig werken.
Lijkt me toch dat je geen 1024*768 of hoger wil draaien op een 10.4" schermpje, dus lijkt me wel voldoende.
Het is geen grafisch wonder ofzo

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:56

MaDLiVe

.-Observer-.

Een via chipset/C3 cpu, klein en licht maar niet snel!. Dus geen vervanging voor een echte laptop bij lange na niet. Voor dat bedrag kun je beter een echte laptop halen.

[ Voor 38% gewijzigd door MaDLiVe op 23-04-2003 14:41 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ares408 schreef op 23 April 2003 @ 14:38:
10,4 " is erg klein hoor. En dan ook nog 800x600. Je wil er een wifi kaart bij. Denk dus dat je er mee wil gaan inetten, in de tuin oid. Maar dat lijkt me niet erg prettig met zo'n scherm.

Als ik naar dat plaatkje kijk zit erg een erg brede plastic rand om het scherm heen. Dus van dat kleine scherm wordt de laptop zelf niet kleiner.
ik heb een dell 366 MHZ laptop, daarmee kan ik internetten in de tuin.

alleen die accu is zo snel leeg

ik wil:

presenatties geven, Wardriving (dus goede accu = eis evt. auto adapter) ik gewoon overal aan het werk kunnen.

internetten is alleen info zoeken verder is het vooral programmeren, en ssh/telnetten etc.

dus zou ik in linux booten dan zal ik veel in de niet X modus maar in de shell werken.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

laptops horen in OH. ook de minitjes

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

k mis wel de CDROM speler :?

Verwijderd

bij de duurdere zit er een externe dvd/cd-writer bij

Verwijderd

Ik heb hier nog een hele oude IBM Thinkpad 486 Laptop (340CSE) die precies dezelfe afmetingen heeft!
Is zeer goed draagbaar, kan zelfs in een (school) rugzak.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Volgens mij lees ik op die pagina:

HDD Tray : 2.5" slim size

Als dat betekent dat er nog geen hdd in zit wordt het wel een stukje duurder. Overigens is het idee een laptop op basis van de C3 te maken wel slim voor een kleine, lichte en goedkope laptop

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

JWO

is die 1,0ghz op die nieuwe core al los te verkrijgen ?

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Hertog schreef op 23 April 2003 @ 16:05:
Volgens mij lees ik op die pagina:

HDD Tray : 2.5" slim size

Als dat betekent dat er nog geen hdd in zit wordt het wel een stukje duurder. Overigens is het idee een laptop op basis van de C3 te maken wel slim voor een kleine, lichte en goedkope laptop
Als je even in de brochure kijkt:

dan zie je dat er een 10 GiG schijf bij zit...is ook niet veel maar het voldoet

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
is een kl*te ding... check de onderkant van de monitor.. geheid na een tijdje probs met je scherm.. (kabelbreuk o.d.)
is volgens mij een tulip met andere naam.. (net als paradigit)
k kan nog wel ff doorgaan,.. lijkt me dus nix deze lap..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Voor 1030 euro haal je toch wel heel wat snellere beter laptops.
En 800x600 komop daar kun je gewoon niet achter werken 1024x768 is voor windows XP haast al te klein.
En 10 gig hd daar kun je geen reet op kwijt.

Als je echt protable wil hebben lijkt het me nog wel wat maar ik vind dat het kleine formaat alleen niet de prijs van dat ding rechtvaardigd als de gehele inhoud eigenlijk al zwaar verouderd is. (cpu speed, hd , video etc..)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09

tweakerbee

dus..?

Voor (mobiel) internetten is zelfs 800x600 eigenlijk nog net toereikend. Het werkt niet helemaal lekker, maar heel slecht is het ook niet.
Persoonlijk zou ik toch nog heel even wachten of er ook varianten met een iets groter scherm komen. De prijs zal idd wel zo laag blijven.

Overigens heb je in een laptop echt geen >10GB nodig, als je er alleen op officet en internet (zijn dat werkwoorden?). 1GB = windows, 0,5GB = office, 0,5GB aan andere apps. Nog 8GB over...

You can't have everything. Where would you put it?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik zou dan eerder kijken naar een (gebruikte) Sony Vaio PictureBook of de nieuwe serie Libretto's van Toshiba. Deze laptopjes hebben een soort van breedbeeldscherm met een resolutie van 1280 x 600. Dan hoef je niet horizontaal te scrollen. Mijn Libretto 100CT heeft een 800 x 480 scherm en dat is toch wel fijner internetten dan 640 x 480. En verticaal scrollen moet je soms ook bij 1280 x 1024, dus dat maakt niet zo veel uit.

En dan kijken voor een dubble of quad capacity battery en je kan 'm ook nog eens lange tijd onderweg gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Toewan op 24-04-2003 10:12 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52

Hertog

Aut bibat, aut abeat

xychix schreef op 23 April 2003 @ 22:26:
[...]

Als je even in de brochure kijkt:

dan zie je dat er een 10 GiG schijf bij zit...is ook niet veel maar het voldoet
Ahzo, ik had waar ik toen zat even geen PDF reader in de buurt, vandaar dat ik van die opmerking uit ga.
Voor een zo lichte 'reislaptop' voldoet 10 gig inderdaad wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Hertog op 24-04-2003 11:29 . Reden: Overbodig zinnetje weggehaald :) ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
nu moeten we er alleen nog achter komen of deze lap een beetje netjes met zijn accu omgaat ?

• dion_b
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 22:42:
Voor 1030 euro haal je toch wel heel wat snellere beter laptops.
En 800x600 komop daar kun je gewoon niet achter werken 1024x768 is voor windows XP haast al te klein.
En 10 gig hd daar kun je geen reet op kwijt.

Als je echt protable wil hebben lijkt het me nog wel wat maar ik vind dat het kleine formaat alleen niet de prijs van dat ding rechtvaardigd als de gehele inhoud eigenlijk al zwaar verouderd is. (cpu speed, hd , video etc..)
Ik denk dat jij iets anders zoekt in een laptop dan xychix. Ik snap bijvoorbeeld totaal niet waarom nodeloos zware CPUs en VGA chips in laptops gestopt worden die alleen maar batterijen vreten en voor gemiddeld gebruik (tekstverwerken en inetten) volstrekt overkill zijn.

Zelf werk ik met een IBB 486 (de TP 755CE) met een 640x480 10" scherm onderweg en moet zeggen dat ik eigenlijk nooit last heb van te weinig CPU power of HDD ruimte- maarja ik gebruik dan ook ae (Linux variant op EDIT.COM) en lynx als prime apps. Wel zou ik langere batterijleven willen.

Als je een desktop replacement wil, dan zijn de dingen die jij noemt geldige argumenten, maar als je echt mobile bezig wilt zijn, is hoe goed iets presteert in Ut2K3 volstrekt irrelevant :z

Oslik blyat! Oslik!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
dion_b schreef op 01 May 2003 @ 13:02:
[...]

Ik denk dat jij iets anders zoekt in een laptop dan xychix. Ik snap bijvoorbeeld totaal niet waarom nodeloos zware CPUs en VGA chips in laptops gestopt worden die alleen maar batterijen vreten en voor gemiddeld gebruik (tekstverwerken en inetten) volstrekt overkill zijn.

Zelf werk ik met een IBB 486 (de TP 755CE) met een 640x480 10" scherm onderweg en moet zeggen dat ik eigenlijk nooit last heb van te weinig CPU power of HDD ruimte- maarja ik gebruik dan ook ae (Linux variant op EDIT.COM) en lynx als prime apps. Wel zou ik langere batterijleven willen.

Als je een desktop replacement wil, dan zijn de dingen die jij noemt geldige argumenten, maar als je echt mobile bezig wilt zijn, is hoe goed iets presteert in Ut2K3 volstrekt irrelevant :z
Dit klopt precies, ik heb een goede desktop machine dus daarvoor ben ik niets nodig.

Ik wil draadloos kunnen netwerken, ding als GPS systeem gebruiken gewoon makkelijk overal kloten...

en XP bah.... bah... Debian/ FreeBSD.... liefst ook nog in console! dus die resolutie is geen probleem!

Verwijderd

Als je echt een dunne kleine nikswegende laptop wil moet je een protege 3010CT van Toshiba eens bekijken :P alles extern, superlicht dingetje ligt ook lekker in de schoot ik vind hem wel fijn.
Als je een laptop neemt neem je hem niet om op te gamen ofzo, en word kan overal op.
Op dat beessie van mij 100 eurotjes draait makkelijk 98 met office 2000 800X600
wireless kaartje erin.. PRIMA!!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

JWO

asus m2400-n is ook leuk natuurlijk :)
Pagina: 1