[XBOX] Goede (diepgaande) game

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik wordt dus 18 en mijn broer staat er op dat ik een leuk XBOX spel uitkies en dat krijg ik dan van em :) Toffe broer 8)

Ik zit dus nu allemaal reviews door te pluizen van xbox.ign.com, xboxaddict.com en xbw.nl, alleen ik ben eigenlijk echt op zoek naar ervaringen (okee...een review is ook een soort ervaring).
Ik zit momenteel een beetje te twijfelen tussen Racing Evoluzione en DTM Race Driver. Sega GT heb ik al en die vind ik saai en repetatief(?). DTM lijkt me echt een serieus spel, maar niet echt supervette wagens. Racing Evoluzione is daarentegen weer superkoel, maar vrij arcade (net als Sega GT).

Maar een spel als Panzer Dragoon Orta (beetje boel arcade) of een goede RPG lijkt me ook wel wat. Ik heb Morrowind al op de PC, dus die valt af. Maar Enclave schijnt ook wel een goede soort RPG/Aktie te zijn. Ik ben beetje op zoek naar een diepgaande game. Eigenlijk liever een RPG dan aktie of race.

Heeft iemand nog tips? Of eventueel een andere game? Ik neig toch wel naar Enclave, hopelijk als een soort Baldur's Gate: Deadly Alliance vervanger (waar blijftie??).

Edit:
naar aanleiding van kingnbajam:
Ik heb de echte topppertjes natuurlijk al :p (Splinter Cell, HALO)

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-04-2003 14:34 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
als je HALO nog niet hebt gespeeld, zou ik die zeker overwegen.... echt een heel tof spel!!!! Splinter Cell is ook zeeeeeeeer gaaf! Ik was bezig met HALO toen ik Splinter Cell kocht en heb HALO toen maar even opzij gelegd tot ik Splinter Cell had uitgespeeld. Het is echt geen makkelijk spel, veel trial-and-error... maar je hebt gewoon een drang om door te spelen. Leuke, varierende levels... veel spanning en coole snipe-stealth acties!

Panzer Dragoon Orta is ook echt schitterend.... wel fucking moeilijk! Verfrissend spel, maar niet echt diepgang imo..... het zal ook niet iedereen liggen....

DTM racer is gaaf, maar ik zou toch even wachten op andere racegames die eraan komen! (MM3, Driver3 etc.)

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

dan ken je blijven wachten, hij wordt binnekort 18, niet over een jaar :P

op het moment is DTM de (IMO) allerbeste racer voor de xbox, en absoluut een aanschaf waard, het is een perfecte mix tussen arcade en realisme, ik zou voor dtm gaan dus.

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Nou ben ik niet de beste reviewer, maar ik heb Racing Evoluzione na een paar uur spelen weer terug in het doosje gedaan en em de volgende dag geruild voor een ander spel. kan liggen dat ik racen op een console zowiezo niks vind (maar dat weet ik niet, RE is het enige race spel dat ik tot nog toe heb bekeken) Of misschien is het echt gewoon een butt-spel, ik neig naar het laatste, het leuke was alleen aanwezig bij de GT-bakken, geluid klonk stoer, echt gevoel van snelheid e.d. Maar het GT onderdeel is lang niet het hele spel, en de circuits vond ik nogal kort en simpeltjes.

Ik denk dat je een veiligere gok neemt met Panzer Dragoon Orta. Nooit gespeeld, maar van wat ik zag echt een goed spel. Tips van mezelf: Buffy the Vampire Slayer, Brute Force, Ninja Gaiden (juni komt ie uit). Die ga ik iig alledrie nog halen :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Okee, ik ben dus voor Enclave gegaan. Het lijkt me een soort Diablo/Baldur's Gate: Dark Alliance achtig iets en ik vind die settings altijd wel cool (Morrowind :)). Racing Evoluzione had een revolutie moeten worden op racegebied...jammer.

Over Baldur's Gate gesproken. Ik kan nergens vinden wanneer ie uit moet komen...ik vind het echt belachelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-04-2003 19:28 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:27

Wom

Baldur's Gate is in maart uitgebracht. Verkrijgbaarheid is inderdaad een issue. (hier kun je hem bestellen trouwens).

Enclave is zeker geen slecht spel, zeker grafisch niet, maar ik vond sommige bugs echt onvergeefelijk. Wat Racing Evoluzione betreft, in het arcade genre is het echt een hele goede game, maar verwacht geen GT3. Beste racer op dit moment is toch wel DTM Racer denk ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:03
op het moment is DTM de (IMO) allerbeste racer voor de xbox, en absoluut een aanschaf waard, het is een perfecte mix tussen arcade en realisme, ik zou voor dtm gaan dus
Realisme is een woord dat niet van toepassing is op DTM, itt de eerdere TOCA racers. Ik heb de PS en PS2 versie gespeeld, en die waren beiden erg zwak, dus de Xbox versie zal niet veel beter zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Wom

Wom

Dr. Strangelove schreef op 23 april 2003 @ 20:39:
[...]

Realisme is een woord dat niet van toepassing is op DTM, itt de eerdere TOCA racers. Ik heb de PS en PS2 versie gespeeld, en die waren beiden erg zwak, dus de Xbox versie zal niet veel beter zijn.
Ligt eraan hoever je het begrip realisme wil trekken. Het verschil tussen verschillende raceklasses is goed merkbaar, teveel gas resulteerd in doorslippende wielen, te hard remmen idem dito. Vol gas in bocht is slip en regen is ook merkbaar. Wat betreft afstelling wagen is het misschien wat minder, maar ik heb al minder realistische racers gespeeld.

Feit dat je geen kwalificatie moet doen in career is wel een punt wat verbeterd moet worden, slaat nergens op.

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Lees je de PU toevallig (nee he, dacht ik al :P )

daar valt in te lezen dat de xbox versie toch wel degelijk merkbaar beter is als de pc en ps2 versie, en dat vind ik zelf ook.

je moet niet spellen afkraken "omdat het op die console brak is, is het op de andere ook brak"

de xbox heeft blijkbaar het meeste aandacht gekregen, en dat is te merken in de besturing/verzorging van de game, en realistisch is misschien niet het juiste woord, het is niet onwerkelijk, laat ik het dan zo zeggen :)

(en het gas/rem systeem natuurlijk ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Bizzarro op 23-04-2003 20:56 ]

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Ik zou ook voor DTM Racedriver gaan.

Al was het alleen maar omdat het zo leuk is om met z'n tweeen de computertegenstanders te gaan bashen en elkaar natuurlijk ;)

Ik, geheel anders

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
misschien metal gear solid 2?

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 18:03
Ligt eraan hoever je het begrip realisme wil trekken. Het verschil tussen verschillende raceklasses is goed merkbaar, teveel gas resulteerd in doorslippende wielen, te hard remmen idem dito. Vol gas in bocht is slip en regen is ook merkbaar. Wat betreft afstelling wagen is het misschien wat minder, maar ik heb al minder realistische racers gespeeld.
Als je DTM vergelijkt met TOCA 2 en de vele race sims op de PC, dan kan je het met geen mogelijkheid realistisch noemen.

Is hier iemand die TOCA2 veel gespeeld heeft en commentaar wil geven op de realiteit van DTM?

Dat de Xbox versie beter is kan zo zijn (persoonlijk denk ik dat er geen noemenswaardige verschillen zijn met de PC versie, omdat ze tegelijk zijn uitgekomen, en het team van DTM maar aan een versie tegelijk kan werken), maar het zal niet significant verschillen in de handling, en die is gewoon vet arcade in DTM.

Daarnaast is het spel ook nog eens superkort, ik had het binnen 4 dagen uit, alles gewonnen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Wom

Wom

Dr. Strangelove schreef op 23 april 2003 @ 21:48:
[...]

Als je DTM vergelijkt met TOCA 2 en de vele race sims op de PC, dan kan je het met geen mogelijkheid realistisch noemen.

Is hier iemand die TOCA2 veel gespeeld heeft en commentaar wil geven op de realiteit van DTM?

Dat de Xbox versie beter is kan zo zijn (persoonlijk denk ik dat er geen noemenswaardige verschillen zijn met de PC versie, omdat ze tegelijk zijn uitgekomen, en het team van DTM maar aan een versie tegelijk kan werken), maar het zal niet significant verschillen in de handling, en die is gewoon vet arcade in DTM.

Daarnaast is het spel ook nog eens superkort, ik had het binnen 4 dagen uit, alles gewonnen.
Ik heb TOCA2 véél gespeeld, ook met hotlap wedstrijden meegedaan, maar ik kan TOCA2 op de PC niet echt vergelijken met DTM op de Xbox. Daarvoor zijn de controls toch de anders. Ik heb ook geen PC waarop ik DTM kan spelen zoals hij 'meant to be is'.

Enige waar ik eigenlijk aan twijfel, is de PC versie de 16 wagens versie of de 20 wagens versie ?

Lengte is idd te kort, maar de career mode aanzich is niet echt geweldig imho. De losse races zijn veel interessanter.

[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 23-04-2003 21:53 ]

Verwijderd

koop shenmue 2 gaat over een gast van 18 die de weide wereld intrekt

• Sick Nick
  • Laatst online: 18:20

Sick Nick

Drop the top!

AudiRS4 schreef op 23 April 2003 @ 21:53:
[...]

Ik heb TOCA2 véél gespeeld, ook met hotlap wedstrijden meegedaan, maar ik kan TOCA2 op de PC niet echt vergelijken met DTM op de Xbox. Daarvoor zijn de controls toch de anders. Ik heb ook geen PC waarop ik DTM kan spelen zoals hij 'meant to be is'.

Enige waar ik eigenlijk aan twijfel, is de PC versie de 16 wagens versie of de 20 wagens versie ?

Lengte is idd te kort, maar de career mode aanzich is niet echt geweldig imho. De losse races zijn veel interessanter.
Up to 20 cars gunning for position on track at once.
- Incredible vehicle damage system dynamically affects on track performance.
- State-of-the-art physics engine tested for realism by professional race
drivers.
- 13 global championships including official series: DTM from Germany, V8
Supercars from Australia, and the British TOCA Tour.
- 42 licensed touring & race cars including Mercedes-Benz CLK, Alfa Romeo
GTV, Dodge Viper GTS-R, with AI that allows them to behave just like
their real life counterparts.
- 38 international circuits recreated under license including Bathhurst,
Hockenhiem, Charlotte, and Silverstone.
- Races are interspersed with rich cinematic sequences which drive the
narrative character-based storyline.
- 3D front end puts you in the heart of the action to create a real racing
world environment.
Start dus met 20 auto's

[ Voor 45% gewijzigd door Sick Nick op 24-04-2003 00:00 ]

Pagina: 1