Toon posts:

Docking station - zijn die nog leverbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 dagen googelen en zoeken op internet geef ik het toch een beetje op...

Dit is wat ik zou willen:

Een nieuwe notebook zoals bijvoorbeeld de Asus 3500TP of de Dell Inspiron 5100.

Probleem is echter dat ik er ook een docking station bij wil. Dus dat ik als ik mijn laptop van huis mee naar de zaak neem, dat ik hem dan ongeopend in zo'n dockingstation kan schuiven, zodat ik dan direct gebruik kan maken van de IIyama monitor die daar staat, het toetsenbord, netwerk en de muis.

SIM-PEL toch? Alleen lijkt een docking station helemaal niet meer zo makkelijk te vinden in een winkel in Nederland. Dell heeft er niet één op voorraad en voor de Inspiron 5100 bestaat hij (nog) niet eens. Ik heb echt erg lang gezocht naar een laptop die verkrijgbaar is met een goed docking station zodat ik niet steeds 5 snoeren hoef te (un)pluggen. Is iemand onlangs misschien zo'n set tegengekomen? Of bestaat er een universeel dockingstation met monitor- en netwerkaansluiting?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Universele sets bestaan volgens mij niet, maar als je een laptop wilt hebben waar je een dockingstation mee wilt kunnen gebruiken, zul je toch moeten gaan kijken naar laptops uit de wat meer professionele series van Compaq (Evo) of Toshiba (Tecra) (Dell heeft ze ook, in ieder geval voor de Inspiron 8200). Voor consumenten-notebooks (en daar reken ik die Dell en Asus ook maar even onder) zijn meestal geen dockingstations verkrijgbaar, simpelweg omdat home-users daar meestal geen behoefte aan hebben. Je zult je heil dus helaas in een iets andere categorie notebooks moeten zoeken, ben ik bang :).

Verwijderd

Topicstarter
Okee oef :)

Ik kwam net wel een port bar II tegen van ASUS, ik denk dat ik daar maar voor ga als er verder alleen voor dure notebooks een echt dockingstation leverbaar is. Op zich is EUR 200-300 voor een dockingstation nog wel te doen, maar dan die laptop nog hè? En die Port-bar werkt natuurlijk weer niet met die L3500TP, maar gelukkig wel met bijv. een L3800C.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 15:02:
Okee oef :)

Ik kwam net wel een port bar II tegen van ASUS, ik denk dat ik daar maar voor ga als er verder alleen voor dure notebooks een echt dockingstation leverbaar is. Op zich is EUR 200-300 voor een dockingstation nog wel te doen, maar dan die laptop nog hè?
Inderdaad, dat scheelt meteen weer een hoop geld, helaas...
En die Port-bar werkt natuurlijk weer niet met die L3500TP, maar gelukkig wel met bijv. een L3800C.
Ja, die PortBar voor Asus had ik inderdaad ook al gezien, maar ik zag ook dat die niet werkte met de laptop van jouw keus. Maar met een L3800C werkt-ie wel. Alleen is die geloof ik ook weer wat duurder dan die L3500TP...
Zo'n PortBar is ook gewoon een soort van docking-station, voor zover ik kan zien heeft hij in ieder geval alle benodigde aansluitingen. Ik zou als ik jou was alleen wel, als je deze PortBar koopt, er een extra AC-adapter bij kopen; anders loop je continu te zeulen en te wisselen met een adapter en dat wordt, zo kan ik je uit eigen ervaring vertellen, op een gegeven moment erg vervelend :).

Verwijderd

Topicstarter
Okay, thanks voor de tip. Kan ik de AC-adapter niet gewoon in de portbar laten zitten en voor thuis genoegen nemen met de gewone oplaadbare batterij die er al inzit?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vaak worden die dingen met "port replicator" aangeduidt, en een
docking station is dan vaak een ding waarin ruimte zit voor een
cd-rom/dvd/rw en extra pcmcia kaarten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

voor de asus heb je idd de portbars
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/notebook/s1000n/portbar.gif

Deze verbind je aan de laptop, maar ik vind dat eigenlijk niet echt goed uitzien, maar goed.

Je kan natuurlijk acculader aan dat ding houden, maar wil je echt maar een uurtje of 3 je laptop gebruiken daarna? De L-versies zijn niet echt de zuinigste..

Kijk anders eens naar de nieuwe centrino-modellen dan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1