Toon posts:

Nagios op RedHat start met error *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Bij het starten van pre-flight check van Nagios
( /usr/local/nagios/bin/nagios -v /usr/local/nagios/etc/nagios.cfg ) krijg ik de volgende foutmelding:

Error: Dependent service specified in service dependency for service 'Website #2' on host 'nt1' is not defined anywhere!
Error: Service specified in service dependency for service 'Website #2' on host 'nt1' is not defined anywhere!
Error: Service dependency definition for service 'Website #2 on host 'nt1' is circuler (it depends on itself)!
Error: Dependent service specified in service dependency for service 'Website #1' on host 'nt1' is not defined anywhere!
Error: Service specified in service dependency for service 'Website #1' on host 'nt1' is not defined anywhere!
Error: Service dependency definition for service 'Website #1' on host 'nt1' is circuler (it depends on itself)!

Deze fout melding krijg ik 2 keer
Wie heeft er ervaringen met Nagios?

Ik moet namelijk voor mijn stage bedrijf een handleiding schrijven voor dit programma. Ik moet het programmatje zelf installeren op een Linux systeem.
Niemand heeft er verstand van en ik kan dus op weinig hulp rekenen.
Extra probleem is ik heb nog nooit met (Red Hat) Linux gewerkt, dus dat is nog een extra hindernis voor mij.

Wie kan mij uit de brand helpen.

Bij voorbaat dank.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 13:59:

Extra probleem is ik heb nog nooit met (Red Hat) Linux gewerkt, dus dat is nog een extra hindernis voor mij.

Wie kan mij uit de brand helpen.

Bij voorbaat dank.
Koop een boek over Linux, kun je in iedergeval eerst de basis handelingen onder de knie krijgen.

-> Wat ik uit je foutmeldingen concludeer is dat je ergens iets moet definieren. Ik heb zelf geen verstand van de software die je gebruikt dus kan je niet verder helpen... Wel grote kans op slotje omdat wij je huiswerk (stage) maken...

[ Voor 25% gewijzigd door jongetje op 23-04-2003 14:05 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Punt 1 : Help Help!!!!!!!

Punt 2 : Ik kan nou niet echt uit je topicstart vinden wat voor moeite je zelf allemaal genomen hebt om het probleem te verhelpen

Heb je uberhaupt wel even gegoogled enzo :?

Braaikamer - Smoke&BBQ