Toon posts:

warmte probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb steeds het probleem dat als ik DTM Race Driver aan het spelen ben (dit is overigens het enige spel wat er op dit moment op staat) de PC spontaan uitzichzelf opnieuw opstart. Het maakt niet uit wat ik doe. In Windows gebeurt dit niet dus het zal er wel mee te maken hebben dat het een zware applicatie is...

Ik heb een Enermax 350 Watt voeding en een CoolerMaster waarvan ik niet 8er het typenummer kan komen. Ik ben al van plan om een nieuwe kast te kopen met plek voor 2 80x80mm casefans. Min vraag: Ligt het idd aan de warmte?

Zo nee, wat dan en zo ja, maak ik dan de goede keus om een nieuwe kast te kopen? Ik overweeg ook om dan meteen een fatsoenlijke proc.-koeler te kopen. Welke? Nog even op een rij:

- Is het een warmte probleem?
- Nieuwe kast kopen; goed idee?
- Welke processor koeler is goed?

Verwijderd

Zet automatisch herstarten uit.

Het probleem kan door allerlei dingen veroorzaakt worden....

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 13:58:
Zet automatisch herstarten uit.

Het probleem kan door allerlei dingen veroorzaakt worden....

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Die optie is er alleen als je Windows XP hebt, misschien is het handig als de topicstarter wat meer informatie geeft over z'n systeem en OS enzo :)

In de SPV FAQ staat trouwens ook hoe je reboot on error kan uitschakelen:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.

The devil is in the details.

Verwijderd

Dit hoort eigenlijk in de PMG, of niet??

• Hahn
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 15:23:
Dit hoort eigenlijk in de PMG, of niet??
Zolang het alleen bij één spel gebeurt en niet in Windows hoort het gewoon hier. En het is niet zeker of het aan de Processor/Moederbord/Geheugen ligt, misschien wel aan de voeding, dus dan hoort het niet in PMG :)

Verwijderd

Nou, dat vroeg ik me eigenlijk af, want hij ging steeds meer de kant van PMG op......... :?

Verwijderd

Lijkt me niet dat het de voeding is als het alleen bij DTM Race Driver gebeurt, en niet bij een ander spel.

• Hahn
Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 14:46:
Lijkt me niet dat het de voeding is als het alleen bij DTM Race Driver gebeurt, en niet bij een ander spel.
Het kan wel aan de voeding liggen, aangezien hij dit zei:
(dit is overigens het enige spel wat er op dit moment op staat)
Nu zou het natuurlijk wel slim zijn als DaMasterPNut wat andere spellen zou installeren en daarmee zou gaan testen :)

Verwijderd

en als ie de temperatuur verdenkt kan ie ook even in de BIOS kijken wat z'n system temps zijn en die met ons delen... ook kan ie even al zijn drivers updaten en ook DirectX maar meteen... want misschien is het wel een driver issue
Pagina: 1