mail isp & hosting isp gescheiden wil niet ?

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Een klein bedrijfje wil gebruik maken voor een specifiek bedrijf voor hosting. Deze zal ook de DNS registreren ( als ik het zo goed zeg).

De mail echter en overige diensten (smtp etc.) willen we via xs4all doen. Deze weigert echter zaken te doen als de DNS verwijzing niet via hun loopt.

Hoe kan ik dit oplossen? Is dit een normaal verschijnsel ?
Wellicht dat iemand een me ene tip kan geven van een degelijke zakelijk isp met goede voorzieningen.

Belangrijk is eigelijk dat er een goed bereikbare helpdesk is...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:58
Je zou aan het hosting bedrijf kunnen vragen of ze de e-mail naar een @xs4all.nl POP-box kunnen forwarden?

Verder heeft XS4ALL (volgens mij) de regel dat als men gebruik wilt maken van zakelijke diensten dat de domeinnamen voor die diensten door XS4ALL geregistreerd moeten zijn (ze hebben dan zelf meer controle over de domeinnaam, vrij logisch).

http://www.xs4all.nl/dien...iensten/domein-faq.html#2
Waarom verwijst XS4ALL alleen naar IP-adressen in de XS4ALL-range en bij XS4ALL gehoste domeinen?

XS4ALL staat voor kwaliteit en helderheid. We kunnen de kwaliteit van onze diensten alleen garanderen wanneer we deze ook volledig zelf in de hand hebben. Als u diensten onderbrengt bij verschillende providers en probeert deze door middel van doorverwijzingen met elkaar te verbinden, is het in geval van problemen tijdrovend om de oorzaak hiervan te achterhalen en ligt de oplossing vaak bij een andere partij. Om de kwaliteit van onze diensten te waarborgen hecht XS4ALL dan ook aan één aanspreekpunt voor zowel een domein als alle bijbehorende diensten.Dit betekent dus ook dat het niet mogelijk is om een dienst af te nemen van XS4ALL op een domein dat niet via XS4ALL geregistreerd staat.
Enkele zakelijke ISP's: www.bit.nl, www.versatel.nl en meer op www.webhosters.nl ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Steije op 23-04-2003 15:13 ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Steije schreef op 23 april 2003 @ 14:50:
Verder heeft XS4ALL (volgens mij) de regel dat als men gebruik wilt maken van zakelijke diensten dat de domeinnamen voor die diensten door XS4ALL geregistreerd moeten zijn (ze hebben dan zelf meer controle over de domeinnaam, vrij logisch).
Nee, ik heb ook een paar klanten die de mai lvia xs4all laten gaan (mxrecord naar hun dus). xs4all doet hier niet moeilijk over afaik. Wat het bedrijf moet doen die de nameservers beheert is het mxrecord naar het juiste ip van xs4all laten verwijzen. Laat ze anders zelf even met iemand van xs4all bellen of mailen als ze het niet weten.

Xs4all kan natuurlijk niet de mail doen als de mxrecord niet naar hun staat.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 14:54:
[...]
Xs4all kan natuurlijk niet de mail doen als de mxrecord niet naar hun staat.
Indeed, maar als de DNS-beheerder (ws. de hostingprovider in dit geval) het ding gewoon aanmaakt en naar XS4ALL laat wijzen, is er geen reden om aan te nemen dat het niet zou gaan werken. Dus is het gewoon company-policy van XS4ALL om het niet te doen, er is geen technische aanleiding voor.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

intoxicated schreef op 23 April 2003 @ 14:56:
[...]
Indeed, maar als de DNS-beheerder (ws. de hostingprovider in dit geval) het ding gewoon aanmaakt en naar XS4ALL laat wijzen, is er geen reden om aan te nemen dat het niet zou gaan werken. Dus is het gewoon company-policy van XS4ALL om het niet te doen, er is geen technische aanleiding voor.
Klopt maar afaik doen ze daar helemaal niet moeilijk over, ik heb het zelf ook met een aantal domeinnamen. Wellicht de verkeerde persoon aan de telefoon gehad?

Verwijderd

Of het geheel omdraaien, dus de dns laten beheren door XS4ALL en deze om een CNAME of A-record wijziging vragen naar de locatie bij de hoster van de site.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 12:21:
Of het geheel omdraaien, dus de dns laten beheren door XS4ALL en deze om een CNAME of A-record wijziging vragen naar de locatie bij de hoster van de site.
Maar dat weigeren ze volgens de quote van steije dus zeker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 12:25:
[...]

Maar dat weigeren ze volgens de quote van steije dus zeker.
Dit mag wel. De domeinnaam draait dus bij hen in de DNS.
Dit betekent dus ook dat het niet mogelijk is om een dienst af te nemen van XS4ALL op een domein dat niet via XS4ALL geregistreerd staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 19:00:
[...]

Dit mag wel. De domeinnaam draait dus bij hen in de DNS.

[...]
Hieruit leid ik af dat ze dat niet doen:
Waarom verwijst XS4ALL alleen naar IP-adressen in de XS4ALL-range en bij XS4ALL gehoste domeinen?
Pagina: 1