Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Led] Waar kan ik een bord voor 2 woorden krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 21:08
Ik wil samen met een maat van mij een "ledbord" maken die 2 woorden om en om kan weergeven.... Zoals bijvoorbeeld de politie gebruikt:"Politie volgen".
Bij de Conrad hadden ze voor een paar jaar terug van die borden waar je ledjes in kan steken en vervolgens 2 woorden kan instellen die om en om van elkaar weer gegeven worden. Maar dit kan ik niet meer vinden bij Conrad.

Het bord moet ongeveer 5 cm hoog worden en 30 tot 40 cm lang worden.

Weet iemand waar ik dit kan kopen?

Verwijderd

Van essen (elektronica zaak in apeldoorn) verkoopt ze. Opzoeken in telefoongids, en er langs jagen. Dingen zijn wel een meter lang

• Binnetie
Ow sorry. Het probleem is namelijk ik zat op school achter internet en toen ik op verstuur bericht klikte viel de stroom uit in het olc bij een deel van de computers. Dus ik dacht hij is niet aangekomen, maar dus wel. Nou dan kan er 1 van beide dicht!

Verwijderd

Binnetie schreef op 23 April 2003 @ 13:46:
Ik wil samen met een maat van mij een "ledbord" maken die 2 woorden om en om kan weergeven.... Zoals bijvoorbeeld de politie gebruikt:"Politie volgen".
Bij de Conrad hadden ze voor een paar jaar terug van die borden waar je ledjes in kan steken en vervolgens 2 woorden kan instellen die om en om van elkaar weer gegeven worden. Maar dit kan ik niet meer vinden bij Conrad.

kort maar krachtig

nee die kan je niet kopen
moet je dus zelf maken en dat stelt ook niet echt veel voor
en dat bouw pakket wat je bedoelt bestaat nog steeds is van velleman

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:47

momania

iPhone 30! Bam!

Binnetie schreef op 23 April 2003 @ 13:51:
Dus ik dacht hij is niet aangekomen, maar dus wel.
Asumption is the mother of all fuckups :Y)
Maar het zij je vergeven ;)

Ontopic:
Zelf maken is de beste optie en voor kopen is maar 1 tip: goed zoeken (sorry)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Binnetie
Ja precies ik wil er zelf 1 gaan maken, omdat een lichtkracht vrij duur is...

• Binnetie
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 13:51:
[...]

kort maar krachtig

nee die kan je niet kopen
moet je dus zelf maken en dat stelt ook niet echt veel voor
en dat bouw pakket wat je bedoelt bestaat nog steeds is van velleman
Ik zit bij velleman.be te kijken maar kom nog niet echt wat tegen. Ik download nu de kitcatalogus...

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Unfortunately, peanutbutter, da's een complete lichtkrant.

TS: Waarom koop je niet gewoon een stel printen, maak je die aan elkaar en druk je dan de ledjes op de goede plaats erin? Sluit de ledjes die aan moeten zijn bij woord 1 samen op een voedingsspanning aan, sluit de ledjes die in het overlappende stuk zitten op een voedingsspanning aan en doe hetzelfde met de ledjes die alleen in het andere woord zitten. Nu heb je dus 4 draden: de ground, de + voor het ene woord, de + voor het andere woord en de + voor het gedeelte wat overlapt. Het overlappende gedeelte kan je gewoon meteen aan de voedingsspanning hanhen, voor de andere 2 moet er een schakelingetje gekocht/gemaakt worden die om en om de ene of de andere aanzet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Binnetie schreef op 23 april 2003 @ 13:46:

IS DAT NIET VERBODEN })

Verwijderd

Is dat niet verboden
Op de openbare weg in ieder geval verboden.

Ik hoor je wel... was bold niet genoeg?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 16:52 ]

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22

cold45

101101

hmmz sandalmancool:
Zoals bijvoorbeeld
:P

Verwijderd

Er loopt op www.laupro.nl een IA met ongeveer wat jij zoekt erin.
Link: http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=237

Bedoel je zoiets?
En als je er meer besteld kun je ze achter elkaar zetten :)

Verwijderd

Om dit topic nog een beetje richting CM/EL te duwen, maak een printje waar je de 2 woorden op soldeerd, en stuur ze een voor een aan met de LPT poort.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sprite_tm schreef op 23 april 2003 @ 16:35:
Unfortunately, peanutbutter, da's een complete lichtkrant.
Beep! Wrong. :)
Dat is een print met een PIC en ruimte om een aantal letters op te solderen.
Je kunt er geen lange boodschappen op kwijt: de ruimte die erop zit is alles wat je hebt. En hij kost iets van 70 euro. 8)7
Kun je beter voor een paar tientjes meer een echte lichtkrant kopen; zo'n mini-geval. :)

• Binnetie
Heel erg bedankt voor de antwoorden. Op Laupro staat dat bord dat ik bedoel. Alleen staan er nergens prijzen bij!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Is dit niet wat dan :? Stond bij de Kijkshop in het foldertje

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS101546g.gif

Specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 LICHTKRANT RAYSTREAM   
Artikelnr. 101546 

Lichtkrant met 58 tekens.

Div. functies zoals: klok, demo, lees-
tekens, instelbare helderheid enz.
Werkt op 4 engelse staaf batterijen
of 4 volt adaptor (beide) inclusief.

Adviesprijs: €  109,00 
Nu voor €  89,99

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

da ding zuigt,
mega gammel

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Nou en; daar komt het [CM] aspect weer om de hoek kijken:
eerst die behuizing ervanaf rukken, dan zien wat je ermee kunt :)

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Velleman heeft dat soort 'woord bordjes' in het assortiment. www.velleman.be . Maar dan heb je wel een vaste zin.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 16:40:
[...]
IS DAT NIET VERBODEN })
En als ik nu schema's + layouts hiervoor heb liggen? :Y) }) Op school een illegaal projectje gedaan.. niet dat ik hem voor mijzelf gebouwt heb.. of nog niet >:)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Lamborghini
Looki schreef op 23 April 2003 @ 23:57:
[...]
En als ik nu schema's + layouts hiervoor heb liggen? :Y) }) Op school een illegaal projectje gedaan.. niet dat ik hem voor mijzelf gebouwt heb.. of nog niet >:)
Nou, spannend hoor, zo illegaal :D

Je kunt een keuze maken uit 2 type lichtkranten, eentje met vaste tekst (of 2 vaste teksten) of een lichtkrant die volledig aanstuurbaar is voor variabele teksten. Ik heb een jaar geleden zo'n bordje gemaakt van het laatste type, dus volledig willekeurig aanstuurbaar. Hier zie je een foto ervan, en hier een filmpje (let op 2MB)
Dit bord werkt stand-alone maar is ook aan te sluiten op de pc via RS232 en dan aan te sturen. Het brein erop is een microcontroller waar voor de animaties redelijk wat firmware inzit, maar qua hardware is het een eitje. In het filmpje zie je dan heel simpel 3 verschillende modes, maar ik heb er ook hele animaties op gemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Lamborghini op 24-04-2003 00:15 ]

Verwijderd

Lamborghini schreef op 24 April 2003 @ 00:12:
[...]

Je kunt een keuze maken uit 2 type lichtkranten, eentje met vaste tekst (of 2 vaste teksten) of een lichtkrant die volledig aanstuurbaar is voor variabele teksten. Ik heb een jaar geleden zo'n bordje gemaakt van het laatste type, dus volledig willekeurig aanstuurbaar. Hier zie je een foto ervan, en hier een filmpje (let op 2MB)
Dit bord werkt stand-alone maar is ook aan te sluiten op de pc via RS232 en dan aan te sturen. Het brein erop is een microcontroller waar voor de animaties redelijk wat firmware inzit, maar qua hardware is het een eitje. In het filmpje zie je dan heel simpel 3 verschillende modes, maar ik heb er ook hele animaties op gemaakt.
misschien stom, maaruh, moet het niet in spiegelbeeld, anders kunnen de autobestuurders het nooit lezen :Y) :Y) :Y)

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
hmmm hij zegt toch niet dat hij er een bord 'politie, volgen' wil maken, dat was maar ' zoals bijvoorbeeld ' :P
mss wil hij er wel 1 maken met GoT Rulez :)
en dat is vast niet illegaal :)

met een hamer past alles

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Lamborghini schreef op 24 april 2003 @ 00:12:
[...]

handig, makkelijk en interesant
zou je de printlayout en de electrische schema's ook online kunt zetten??
of weet je een adres waar ze te vinden zijn??

alvast bedankt

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Lamborghini
Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 08:21:
[...]
misschien stom, maaruh, moet het niet in spiegelbeeld, anders kunnen de autobestuurders het nooit lezen :Y) :Y) :Y)
Neu, heeft er nooit een politieauto voor je gereden met zo'n ding bij zijn achterruit?! Wat jij bedoelt is als ze achter je zitten, en dan zit dat bordje meestal bij hun zonneklep, dan moet die idd in spiegelbeeld. Spiegelbeeld kan trouwens makkelijk hoor, ff een paar regels veranderen in de firmware en hij draait alles om ;)
Punksmurf schreef op 24 April 2003 @ 08:39:
hmmm hij zegt toch niet dat hij er een bord 'politie, volgen' wil maken, dat was maar ' zoals bijvoorbeeld ' :P
mss wil hij er wel 1 maken met GoT Rulez :)
en dat is vast niet illegaal :)
Dan heb je mijn verhaal niet goed gelezen. Ik zeg dat ook dat elke tekst op dat bordje kan. Ik kan erop laten zien wat ik wil, elk ledje kan ik apart aansturen.
the_dgc schreef op 24 april 2003 @ 09:12:
[...]
handig, makkelijk en interesant
zou je de printlayout en de electrische schema's ook online kunt zetten??
of weet je een adres waar ze te vinden zijn??
Ik heb het op een banenprint gemaakt en heb dus geen printplayout gebruikt. En het schema is opgebouwd uit kleine simpele schema's zodat ik dat nooit heb samengevoegd tot 1 groot schema, omdat het daar te simpel voor is. Het is een beetje gebaseerd op wat er hier staat, en dan uitgebreid.

[ Voor 27% gewijzigd door Lamborghini op 24-04-2003 11:06 ]

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Lamborghini schreef op 24 April 2003 @ 11:01:

Ik heb het op een banenprint gemaakt en heb dus geen printplayout gebruikt. En het schema is opgebouwd uit kleine simpele schema's zodat ik dat nooit heb samengevoegd tot 1 groot schema, omdat het daar te simpel voor is. Het is een beetje gebaseerd op wat er hier staat, en dan uitgebreid.
heb je dan misschien wat duidelijkere foto's? want de huidige foto is niet van een zodanige kwaliteid dat als ik em vergroot dat ik dan de componenten kan onderscheiden

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
Lamborghini schreef op 24 April 2003 @ 11:01:
Dan heb je mijn verhaal niet goed gelezen. Ik zeg dat ook dat elke tekst op dat bordje kan. Ik kan erop laten zien wat ik wil, elk ledje kan ik apart aansturen.
ik reageerde op de mensen die blaten dat het illegaal zou zijn, niet op jouw bordje

met een hamer past alles

• Dr Nix
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Lamborghini schreef op 24 april 2003 @ 11:01:
Het nadeel van het systeem wat hier staat, is dat de ledjes altijd maar 1/5e deel van de tijd branden, als ze "aan" staan. Als jij zegt dat jouw systeem hierop gebaseerd is, denk ik dat je eenzelfde probleem hebt. Klopt dat? En hoe meer kolommen je gebruikt, des te zwakker zullen de leds branden. Is er niet een beter systeem?

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Lamborghini
Punksmurf schreef op 25 April 2003 @ 10:14:
[...]
ik reageerde op de mensen die blaten dat het illegaal zou zijn, niet op jouw bordje
Ok sorry, ik heb niks gezegt :)
Dr Nix schreef op 25 april 2003 @ 10:36:
[...]
Het nadeel van het systeem wat hier staat, is dat de ledjes altijd maar 1/5e deel van de tijd branden, als ze "aan" staan. Als jij zegt dat jouw systeem hierop gebaseerd is, denk ik dat je eenzelfde probleem hebt. Klopt dat? En hoe meer kolommen je gebruikt, des te zwakker zullen de leds branden. Is er niet een beter systeem?
Klopt idd, ik multiplex het hele zooitje. En als het bordje groter was zouden de ledjes zwakker branden. Om dit tegen te gaan kun je wel de stromen verhogen tot hoger dan hun normale doorlaatspanning. Led's kunnen daar goed tegen als het telkens voor korte tijd is.

Maar een echte oplossing vind ik het niet en ik weet ook niet of die er bestaat. Nouja, misschien iets met buffers ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Lamborghini op 25-04-2003 11:25 ]

• Lamborghini
the_dgc schreef op 25 April 2003 @ 01:06:
[...]

heb je dan misschien wat duidelijkere foto's? want de huidige foto is niet van een zodanige kwaliteid dat als ik em vergroot dat ik dan de componenten kan onderscheiden
Hier zie je een grotere foto. Op die site die ik je ook heb gegeven een paar posts hierboven staat het schema eigenlijk al, alleen dan in het klein. Het werkt met een PIC16F84A microcontroller die de 7 rijenen vanaf links aanstuurt met data en welke telkens een 4017 clocked om de kolommen te multiplexen. Het bestaat alleen maar uit led's, weerstanden, BC547, 4017 en een microcontroller.

Later heb ik hem uitgebreid door de PIC te vervangen door een AVR AT90S2313 zodat ik ook via de PC het bordje aan kon sturen. De AVR heeft namelijk RS232 onboard.

• Dr Nix
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Lamborghini schreef op 25 April 2003 @ 11:21:
Maar een echte oplossing vind ik het niet en ik weet ook niet of die er bestaat. Nouja, misschien iets met buffers ofzo.
Ja, dan zou je bijvoorbeeld een 74273 moeten gebruiken, een 8 poorts d-flipflop. Maar dan moet je voor elke 8 leds een aparte chip gebruiken. De transistors vervallen dan wel.
Misschien kan je wel parallel aan elke led een klein condensatortje solderen, die een beetje lading vasthoudt, zodat de led wat langer blijft oplichten.

Dat van een grotere piekstroom is wel een goed idee.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Pagina: 1