Verwijderd

Topicstarter
Peepz,

ik heb een Canon S45 sinds 1 week ofsjo..
nou zit ik zelf ook op een cursus fotografie (spiegelreflex camera niet digitaal)

nou valt het me alleen op dat ik met mijn S45 bijna geen scherpte diepte kan creeren?? hebben jullie hetzelfde probleem of doe ik echt iets fout ?

help me out _/-\o_

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zet de dial-knop eens op Av. Dan kun je de scherpte diepte aanpassen :)
Staat trouwens in je handleiding mag ik aannemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Av.... maar ik neem aan dat je hetzelfde kan creeeren met de manual functie... als je zowel de sluitertijd als je diafragma instelt...
en bij Av kan je je diafragma instellen en past hij je sluitertijd automatisch daaop aan, toch?

dus met beide zou je hetzelfde resultaat moeten krijgen

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Bij Av stel je zelf het diafragma in waarna de cam de sluitertijd bepaald idd. Manual kun je ok doen maar dan moet je zelf de combinatie sluitertijd, diafragma uitzoeken.

Bij auto neemt de cam zelf een diafragma. Al eens geprobeerd een foto te maken, ingezoomt en een laag diafragma getal? Dan heb je meer scherpte-diepte werking. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik geprobeerd ... echter valt het me tegen wat voor effect ik dan creeren met de S45 maar mischien moet ik nog wat meer stoeien met het camera-tje...
verder de combinatie tussen A en T heb ik genoeg over liggen dus dat is de moeilijkeid niet >:)

en hoe lager je A hoe meer blurrie je foto is... ;)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 13:34:
en hoe lager je A hoe meer blurrie je foto is... ;)
Wat scherp wordt gesteld is scherp, maar daarvoorbij vervaagt alles idd. Voor foto's waarbij zoveel mogelijk scherp moet zijn is een hoger diafragma van belang en andersom natuurlijk :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
Door de veel kleinere lenzen, krijg je met een digitale niet het soort scherpte/diepte als bij een spiegelreflex. Waar je met een analoge SLR portretopnames kunt maken met een compleet onscherpe achtergrond, zal die achtergrond bij een digicam altijd een stuk minder onscherp zijn.

Verklaart dat het probleem een beetje?

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
exactly 8)7

ik ga nog maar is een goed avondje proberen

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 23 April 2003 @ 13:48:
Door de veel kleinere lenzen, krijg je met een digitale niet het soort scherpte/diepte als bij een spiegelreflex. Waar je met een analoge SLR portretopnames kunt maken met een compleet onscherpe achtergrond, zal die achtergrond bij een digicam altijd een stuk minder onscherp zijn.

Verklaart dat het probleem een beetje?
Ja daar komt het wel een beetje op neer...
ik probeer heel vaak foto;s te maken op de laagste A en het licht compenseren met je T zeg maar
maar dan vindt ik alles nog veelste scherp!!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 13:51:
[...]

Ja daar komt het wel een beetje op neer...
ik probeer heel vaak foto;s te maken op de laagste A en het licht compenseren met je T zeg maar
maar dan vindt ik alles nog veelste scherp!!
Het komt dus door de kleinere lens en CCD, die zorgen ervoor dat je automatisch een kleiner diafragma hebt, dat heeft iedere digitale camera (behalve enkele nieuwe digitale SLR's met een full frame CCD)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1