Ik wil mijn leadtek ti4800 waterkoelen maar als ik de fans eraf haal dan krijg ik 6 kleine chips te zien die ook met koelpasta zijn ingesmeerd en natuurlijk de grote chip. Mijn koelblok is even groot als de grote chip. Die kleine chips hebben dan geen koeling meer. kan dat kwaad?
zijn dat geen geheugenchips 
Lijkt me niet, vaak zijn die niet eens gekoeld
Lijkt me niet, vaak zijn die niet eens gekoeld
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
denk idd dat dat geheugenchips zijn maar omdat ze met koelpasta zijn ingesmeerd die vervolgens contact maken met het alluminium dacht ik dat ze gekoeld moesten worden
idd; zorg dat je ze toch iets extra koeling geeft.Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 13:18:
Kun je daar geen ramsinks 'opplakken' in het ergste geval?
als je wil overklokken word het anders niet veel en zal je geheugen qua snelheid achter blijven.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
ik laat de bovenste alluminium plaat zitten ziet ook nog eens mooi uit anders heb ik zo'n kale plaat in mijn agpslot zitten, die maakt contact met de onderkant van die chips, daarbij is de rest van mijn kast redelijk koel
Verwijderd
kun je geen ruimte uit die heatsink slijpen zodat je koelblok op je gpu past en de rest van je heatsink blijft zitten?Blackstealth schreef op 23 April 2003 @ 13:17:
Ik wil mijn leadtek ti4800 waterkoelen maar als ik de fans eraf haal dan krijg ik 6 kleine chips te zien die ook met koelpasta zijn ingesmeerd en natuurlijk de grote chip. Mijn koelblok is even groot als de grote chip. Die kleine chips hebben dan geen koeling meer. kan dat kwaad?
zo wil ik m'n ti4400 ook gaan koelen, maar verder dan plannen ben ik nog niet gekomen
Kijk das nou een mooie tip daar had ik zelf niet aan gedacht, aan de andere kant is het natuurlijk wel precies werk, daar heb je een dremel voor nodig en die heb ik niet. Maar hier kan wel over nagedacht worden. dacht eerst dat die chip precies onder de fans zat maar helaas.
Verwijderd
met een ijzerzaag krijg je dat alu ook wel doormiddenBlackstealth schreef op 23 april 2003 @ 13:42:
Kijk das nou een mooie tip daar had ik zelf niet aan gedacht, aan de andere kant is het natuurlijk wel precies werk, daar heb je een dremel voor nodig en die heb ik niet. Maar hier kan wel over nagedacht worden. dacht eerst dat die chip precies onder de fans zat maar helaas.
ik heb de heatsink van die van mij er nog niet afgehad dus ik weet niet precies waar de gpu zit.
kun je hem er trouwens weer makkelijk opdrukken als je hem er af hebt gehad?
ja perfect die koelpasta blijft mooi soepel. Nu is mijn ti4800 pas 3 dagen oud. Wel zonde natuurlijk om in die strakke heatsink te gaan zagen en boren. wat erg helpt qua geluid van die 2 fans, is om die filtertjes eraf te halen die hebben geen nut want de lucht word door de heatsink geblazen en niet door je gpu of andere electronica. Dat scheelt al een hoop aan lawaai.
Verwijderd
uhmm, stof zorgt ervoor dat het metaal minder goed zn warmte kwijt kan hoorBlackstealth schreef op 23 April 2003 @ 13:50:
ja perfect die koelpasta blijft mooi soepel. Nu is mijn ti4800 pas 3 dagen oud. Wel zonde natuurlijk om in die strakke heatsink te gaan zagen en boren. wat erg helpt qua geluid van die 2 fans, is om die filtertjes eraf te halen die hebben geen nut want de lucht word door de heatsink geblazen en niet door je gpu of andere electronica. Dat scheelt al een hoop aan lawaai.
ofwel, het maakt weldegelijk iets uit.
Verwijderd
weet je hoeveel stof er in die filters gaat zitten dan? m'n stofzuiger verslikte zich d'r zowat in. volgens mij ben je die krengen idd liever kwijt dan rijkVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 14:02:
[...]
uhmm, stof zorgt ervoor dat het metaal minder goed zn warmte kwijt kan hoor
ofwel, het maakt weldegelijk iets uit.
dat klopt maar of het stof nou in het filtertje gaat zitten of op de heatsink maak ik liever de heatsink schoon als zo'n klote filtertje. als het filtertje zit verstopt koelt hij ook minder
Verwijderd
koop heatsinkjes ( ramsinkjes ) iets van 2 euro per stuk check www.alternate.nl bij video-> overige
Pagina: 1