Een klant van mij heeft het volgende probleem...
Na het opstarten van Windows 98 wordt er een aanlogscript uitgevoerd.
Dit is een gewoon een batchfile (logon.bat) die in de opstartengroep staat.
Als dit script klaar is verdwijnt het DOS- venster niet vanzelf, de gebruiker moet CTRL-C indrukken om het scherm te sluiten.
(Het scherm heet: Ondersteuning voor POP-UP programma's)
de precieze melding weet ik niet omdat ik zelf niet de beschikking heb over windows 98. Het komt er i.i.g op neer dat het scherm niet automatisch afgesloten wordt
Dit geldt ook voor alle andere DOS-based applicaties die worden gebruikt.
Het is geen optie om het DOS-programma open te laten staan omdat dit negatieve invloed heeft op Windows-based applicaties op het netwerk (snelheid gaat erg achteruit).
Het is een netwerk op basis van een Windows 2000 server en windows 98 clients.
De batchfile wordt als volgt aangeroepen: \\servername\netlogon\inlog.bat
Ik weet dat dit niet de netste manier is van logonscripts uitvoeren, laten we maar zeggen dat het een erfenisje is van de vorige automatiseerder.
Er ligt mij iets bij dat er een parameter opgegeven kan worden bij EMM386.EXE in de config.sys file maar ik kan nergens iets vinden...
Weet iemand hier een oplossing voor ?
Alvast bedankt !
Na het opstarten van Windows 98 wordt er een aanlogscript uitgevoerd.
Dit is een gewoon een batchfile (logon.bat) die in de opstartengroep staat.
Als dit script klaar is verdwijnt het DOS- venster niet vanzelf, de gebruiker moet CTRL-C indrukken om het scherm te sluiten.
(Het scherm heet: Ondersteuning voor POP-UP programma's)
de precieze melding weet ik niet omdat ik zelf niet de beschikking heb over windows 98. Het komt er i.i.g op neer dat het scherm niet automatisch afgesloten wordt
Dit geldt ook voor alle andere DOS-based applicaties die worden gebruikt.
Het is geen optie om het DOS-programma open te laten staan omdat dit negatieve invloed heeft op Windows-based applicaties op het netwerk (snelheid gaat erg achteruit).
Het is een netwerk op basis van een Windows 2000 server en windows 98 clients.
De batchfile wordt als volgt aangeroepen: \\servername\netlogon\inlog.bat
Ik weet dat dit niet de netste manier is van logonscripts uitvoeren, laten we maar zeggen dat het een erfenisje is van de vorige automatiseerder.
Er ligt mij iets bij dat er een parameter opgegeven kan worden bij EMM386.EXE in de config.sys file maar ik kan nergens iets vinden...
Weet iemand hier een oplossing voor ?
Alvast bedankt !