Toon posts:

Flexible email boxen met Exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze huidige werkwijze loopt een beetje vast: We werken met meerdere mensen in een aantal ( 8 ) mailboxen (pop) van verschillende locaties. tot nog toe ging het prima om de mail een paar dagen op de server te laten staan en de verschillende gebruikers de mail en bcc's te laten ontvangen.

Nu de omvang (200/dag) te groot wordt (met name door spam), is een exchange oplossing noodzakelijk. Ik heb echter geen ervaring hiermee en de investeringen zijn niet misselijk...

Als ik Exchange server ga gebruiken wil ik met 3 gebruikers (ook gelijktijdig) 8 mailboxen (pop) beheren (ontvangen/sturen + opruimen). Er zijn 4 locaties (kantoren) en een mobiele gebruiker. Per mailbox moet er een 2/3 jaar history worden bijgehouden.

Is Exchange een juiste keuze? Welke problemen zal ik tegenkomen nadat ik blut ben?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

allereerst exchange?
exchange5.5 of exchange2000(windows2000+active directory required)

Mailboxen op een Exchange server
Je kunt users permission geven op een mailbox zodat ze deze als extra mailbox in hun eigen outlook kunnen plaatsen(wat jij dus wilt)
Je kunt mail zolang als je wilt storen op een exchange server
Je moet er rekening mee houden dat je de boel goed back-upped.

Je kunt 1 server voor 4 locaties gebruiken afhankelijk van de bandbreedte die je tussen de locaties hebt(denk aan attachments van 500KB(word documenten enzo)
Je kunt ook rete duur gaan door op elke locatie een DC neer te zetten + exchange2000 en de nodige bandbreedte tussen de locaties i.v.m synchronisatie.

Er staan op www.microsoft.com verschillende deployment strategy's

Verwijderd

Topicstarter
exchange? ja! .....

Aangezien ik het geld nog in mijn zak zit en nog geen windows server draai, kan ik alle kanten op! Ik dacht aan server 2003 en exchange 2000. of is die die beta2003 al te gebruiken? Ik zit ook nog met een mega spam probleem dat opgelost moet worden.

Het probleem is dat die software wel extreem duur is voor "slechts" 3 gebruikertjes...

Ook hoor ik geruchten dat de uitgaande mail niet gemakkelijk te kiezen is? De mailboxen bestaand nl weer uit sub adressen zoals info@merkA + support@merkA + persoon@merkA. (ook voor merk B en C). Kan je dan net als in outlook express even met een pulldown de afzender aangeven?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

Exchange2000 draait niet op windows2003 naar wat ik gehoord heb maar dat moet je zelf uitzoeken.

het is wel een dure oplossing voor slechts 3 gebruikers maar wel een hele degelijke.

je kunt met een exchangeclient maar 1 account opgeven voor versturen. Dan zul je extra mailboxen aan moeten maken en die "send on behalve" geven aan de gebruiker in kwestie.

Misschien is het handig als je eens een qeuerie doet hier... exchange en dan in de topics kijkt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Klopt, Exchange 2000 draait niet op Windows 2003 Server. http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/ti/tiwinnet.asp

Verwijderd

Zoek eens met Google naar wat mailservers, er zijn er legio die goed zijn en een stuk goedkoper. Bv. Kerio, SLMail etc.
Ik beheer zelf meerdere Exchange servers maar als je niet alle toeters en bellen nodig hebt kun je voor veel minder geld ook goed terecht.
Voor spam, mailbeheer etc. kun je ook eens naar de oplossingen van GFI kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 21:53 ]

Pagina: 1