Toon posts:

[website] Een plaatje een variabele kleur geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben bezig met een beetje hobbieen met websites en heb ervoor gezorgt dat iedereen zelf kan bepalen welke kleuren de site moet hebben.

Ik gebruik op mijn site kleine gifjes met donker blauw en transparant. Het probleem is dus dat als iemand de achtergrond op bv zwart zet dat de gifjes niet meer te zien zijn. Wat ik dus wil is het gif bestand een variabele kleur te geven zodat ik die later in mijn website kan defenieren. Ik heb geen idee op dit kan (lijkt me niet) maar nee heb je en ja kun je krijgen he ;)

Gr,
Benexx

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Is het niet mogelijk om van elk gifje 2 kleuren te maken, als iemand achtergrond kleur zwart selecteerd, dan neem je gif "wit" en als iemand achtergrondkleur wit heeft geselecteerd dan gebruik je gif "zwart"

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
Een negatieve kleur? Klinkt grappig :)
Wel een idee maar het liefst wil ik zelf die kleur defenieren zodat mijn opmaak 'perfect' wordt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:45
Waarom maak je niet gewoon voor iedere achtergrond kleur een bijpassende gif en laat deze dan meteen meeladen? Dit gaat toch ook?!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat kan toch? (zelf kleur definieeren) Als een uitbreiding op de al gegeven reactie kun je natuurlijk een donker en een lichte versie van elk plaatje maken. Verder zou je ook eens kunnen kijken of een formaat als PNG deze mogelijkheden niet biedt (PNG biedt bijvoorbeeld wel meerdere transparantie niveaus) Verder zou je de kleurscheiding serverside kunnen doen; of bijvoorbeeld alle plaatsjes een standaard achtergrondkleur geven en het juiste deel transparant maken (bijvoobeeld jouw icon > Een zwart randje om een wit plaatje; dat werkt op elke kleurenschema :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat heeft dit met Programming of webscripting te maken :?
Denk dat het in /13 beter thuis hoort

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

je kan niet direct t kleurenpalet van een gif aanpassen, tenzij je heel ingewikkelde (server-side) code gaat schrijven, en dan moet je weer een hoop licenties hebben om met t gif formaat te mogen gaan kloten (tis copyrighted...)
Je kan idd gaan kijken naar png, want een raw png is gewoon een hoop berekeningen die gradients, lijnen en kleuren aangeven, maar hoe je van een "compiled" png trug gaat naar de raw code zou ik niet weten, zou je je eens moeten verdiepen in de png conventie, probeer google eens zou ik zeggen.

Misschien een optie: geef de alpha van je plaatje op (oftewel maak t een beetje transparant), met daarachter een gekleurd vlak (bijv tabel), niet helemaal wat je zoekt denk ik, en t werkt alleen in de wat latere browsers, maar misschien dat t een beetje leuke tussenoplossing is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
NielsOveres schreef op 23 april 2003 @ 13:02:
Waarom maak je niet gewoon voor iedere achtergrond kleur een bijpassende gif en laat deze dan meteen meeladen? Dit gaat toch ook?!
De achtergrondkleur kan door de gebruiker zelf bepaald worden... dat worden dus heel veel standaard plaatjes maken.
Spider.007 schreef op 23 april 2003 @ 13:03:
...Verder zou je de kleurscheiding serverside kunnen doen; of bijvoorbeeld alle plaatsjes een standaard achtergrondkleur geven en het juiste deel transparant maken (bijvoobeeld jouw icon > Een zwart randje om een wit plaatje; dat werkt op elke kleurenschema :)
Serverside is leuk maar ik hou er niet van om 'troep' te installeren (IIS is al erg genoeg).
Een licht en een donker plaatje is nou niet echt de oplossing die ik zoek!

Achter PNG ga ik aan maar ik denk dat dat wel erg complex gaat worden om 3 kleine plaatjes van kleur te laten veranderen (ik heb nu in ieder geval wat te doen :))

Nieuwe ideeen hoor ik graag!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 13:38 ]

Verwijderd

Je zou het goede plaatje met ImageMagick / PHP on the fly kunnen genereren. www.imagemagick.org

Verwijderd

Topicstarter
Met een photo-editor en php? Dat wordt een knap stukje werk!

Verder:
IIS = ASP

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

ASP heeft wel een image component die je op je IIS kunt installeren. Dan kun je met ASP een image on the fly genereren.

Verwijderd

Kijk, met externe tools kan je in principe gewoon batch processing van actions in photoshop doen (voor windows, op linux kan je t zelfde doen met Gimp), dus als de serveradmin dat wel wil installeren is er geen enkel punt (als je ook commandline prompt rechten krijgt in je scripts)
Pagina: 1