Toon posts:

[TFT] beeld schokt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist een Sony s71r aangeschaft.
Maar als ik de pc boot dan danst het beeld zowat (schuift van links naar rechts).
In Bios en begin van Windows boot heeft hij dit probleem. Maar in windows is wel alles oké.

Is dit normaal met een TFT?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Is het als hij van resolutie wisseld? want dan kan het natuurlijk zijn dat ie zich automatisch insteld en naar de juiste instelling ' zoekt'

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij verandert niet van resolutie. Het schokt alleen maar.
Het logo van windows xp (bij de boot) staat dan 5 cm naar recht ipv normaal.

Het is wel in orde als hij (denkik) de drivers heeft geinitialiseerd.
Want de rest van de windows boot is dan wel in orde... strange :-s

Verwijderd

ben je tevreden met het schermpje??? ik heb nu de adi gekocht ....maar deze sony was zeker ook eentje uit me consideration set

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 12:56:
ben je tevreden met het schermpje??? ik heb nu de adi gekocht ....maar deze sony was zeker ook eentje uit me consideration set
Ik wilde eerst ook deze S71 kopen alleen was nog niet super tevreden(jah ben een zeikerd) met de beeldkwaliteit in games en bij het afspelen van films.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:51
CV_SmileY schreef op 23 april 2003 @ 12:47:
Is het als hij van resolutie wisseld? want dan kan het natuurlijk zijn dat ie zich automatisch insteld en naar de juiste instelling ' zoekt'
Dit is nog niet eens zo'n gek idee. Neem bv het booten naar XP. Automatisch wisselt de resolutie iets van 3 keer ofzo.

Booten: hele lage resolutie
Windows logon: 800x600 (?)
In windows zelf: 1280x1024 (of wat je ook gebruikt)

Of het daar echt aan ligt weet ik niet, maar je kunt niet zeggen dat hij niet van resolutie veranderd, want dat gebeurt absoluut wel!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een bangelijk goei schermpje.

De beeldkwaliteit is echt wel super, alleen een beetje spijtig dat het war raar doet bij het booten.

Alsek strax thuis ben ga ik is met de cd van windows booten. Hopelijk schokt ie niet zo hard als ik dan win xp ofzo moet installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ook al veranderd hij van resolutie, dan mag hij toch nog niet zo raar doen :-s

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:51
nee volgens mij ook niet.

Verwijderd

Breng hem terug! En vraag een nieuwe, kun je testen of deze dat ook doet.

Verwijderd

Topicstarter
Was ik al van plan. Sffs even langs de winkel rijden.

Verwijderd

Hij wisselt idd van resolutie, echter dat is niet 't meest belangrijke.. hij verandert namelijk ook de refreshrate.

En aangezien TFT monitoren een graag een ingangssignaal met vaste refreshrate hebben (hoewel je technisch gezien bij een TFT-scherm niet van refreshrate kan spreken) moet de monitor zich steeds aanpassen, wat kan resulteren in een lopend, schuivend of schokkend beeld.

EDIT

Als je de mogelijkheid hebt om de TFT via DVI ipv D-SUB aan te sluiten heb je 't probleem niet meer. DVI werkt niet met refreshrates.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 13:18 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja DVI heeft dit scherm dus niet :-s

Verwijderd

jep....dat met de dvi heeft bij mij de uitslag gegeven dat ik hem niet genomen heb. maar ik aan de andere kant een review gelezen in een duits blad waar die de vette winnaar was. dus goed is ie zeker :)

Verwijderd

Topicstarter
mja :) ik kan hem nog altijd terugbrengen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu doet het scherm nog raarder :-s

Het geeft ineens een blauwe gloed bij het opstarten

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kennes/sony.jpg

Verwijderd

terugbrengen dus :)

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
mmh dat heb ik nog niet eerder gezien lijkt me niet echt gezond :P

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Die lijkt me aan het einde van zijn latijn.

En ja bij het opstarten schokt ie even gedurende 2 seconden.
Want hij moet zijn resolutie omwisselen.

En voor de record: Sony S71 :9
Prima ding :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mjah, bij de Medion hebben ze dit probleem ook. Heeft iets me de resolutie en refreshrate van de monitor te maken. Zodra hij in Windows komt en de VGA drivers geladen zijn is dit meteen afgelopen.
Ik vrees dat terugbrengen weinig zin heeft omdat die andere monitor exact dezelfde kuren kan vertonen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Calitomnication schreef op 23 april 2003 @ 19:22:
Mjah, bij de Medion hebben ze dit probleem ook. Heeft iets me de resolutie en refreshrate van de monitor te maken. Zodra hij in Windows komt en de VGA drivers geladen zijn is dit meteen afgelopen.
Ik vrees dat terugbrengen weinig zin heeft omdat die andere monitor exact dezelfde kuren kan vertonen.
Nope :Y)

Die van mij doet het prima.
Hij schokt alleen als ie even van resolutie verandert. En dat duurt 1 a 2 secondes :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 12:59:
[...]

Ik wilde eerst ook deze S71 kopen alleen was nog niet super tevreden(jah ben een zeikerd) met de beeldkwaliteit in games en bij het afspelen van films.
hmm en dan nog bedenken dat de s71 wat betreft beeld kwaliteit beter is dan gemiddelde tft :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
probeer het schermpje even te resetten naar fabrieks instellingen meer kun je nie doen dan maar terug :D

als hij in windows bv wel normaal werkt zal het zo wel kloppen hebben wel meer merken last van :)

[ Voor 34% gewijzigd door _MaLa_ op 23-04-2003 19:31 ]

Verwijderd

Het scherm initialiseert zichzelf gewoon. Volkomen normaal, en niets aan de hand. Je hebt zelfs kans dat wanneer je een bepaald spel draait met andere instellingen hij zich opnieuw configureert. Terugbrengen is echt een beetje overbodig...

Verwijderd

schokken tijdens verwisselen van refreshrates / resolutie is niet meer dan normaal als je een tft niet op DVI aan hebt gesloten, alleen die blauwe gloed lijkt me niet bepaalt gezond en daar zou ik ook snel mee terug gaan naar de winkel

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het schermpje toch maar voor de zekerheid gaan wisselen.
Hopelijk heb ik dan ook GEEN dode pixels

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 10:12:
Ik zal het schermpje toch maar voor de zekerheid gaan wisselen.
Hopelijk heb ik dan ook GEEN dode pixels
Als ik zo die foto zie, is er idd wat mis met 't scherm... (dat los staat van dat 'schokken' overigens.)

Verder:

Ik weet niet wanneer je 't scherm gekocht hebt, maar tegenwoordig zou je een dode-pixel-vrij scherm kunnen eisen, ivm met een uitspraak van de geschillencommisie Computers.

Hier is een linkje naar de frontpage met een vermelding van 't nieuwsfeit.

In de praktijk kan 't wat moeilijker worden, maar je kan 't altijd proberen. :)

Verwijderd

alexandervisser schreef op 23 april 2003 @ 19:23:
[...]

Nope :Y)

Die van mij doet het prima.
Hij schokt alleen als ie even van resolutie verandert. En dat duurt 1 a 2 secondes :)
Yep :9
Ook op mijn 17" Medion hetzelfde fenomeen.....een behoorlijk 'heen-en-weer' schuiven tijdens opstarten, daarna perfect beeld 8)....

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Dit schuiven is gewoon het correct instellen van de monitor wanneer het beeld van resolutie veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
Het schokken moet ik er maar bijnemen. Mmh volgend jaar DVI schermpje kopen...

En nu weet ik eindelijk waarom dat die hevige blauwe gloed op mijn scherm komt als ik de pc opstart. Dit komt omdat het scherm is aangesloten op een (tijdelijke) TNT2.

Ik heb even een ander kaartje erin gesmeten en ineens was het gedaan :)
Grmbl TNT 2 !!!
Pagina: 1