Toon posts:

[JS] probleem met regular expression bij execcommand *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer met execcommand een image toetevoegen in mn editortje...
dan krijg je zo'n popupje waar je je opties kan neerzetten enzo.
daar kun je dan browsen naar het juiste plaatje.

nu wil ik dat plaatje ook gaan uploaden naar mn server met ASP upload.

nu is mn probleem daarmee, dat ik het niet voor elkaar krijg om die plaatjes weer uit mn text te krijgen zodat ik weet wat ik waar moet uploaden.

ik heb het geprobeert met regular expressions, maar dat werkt gewoon niet 100% zuiver.
is er iemand die me een beetje verder kan helpen?
of is dit te onduidelijk omschreven? :P

ik gebruik ASP en Jscript voor dit zootje.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Helaas, m'n glazen bol is in reparatie. Je zult zelf ff moeten aangeven wat nou precies de bedoeling is, aan de hand van een voorbeeldje en/of wat relevante code... Ik snap het zo iig niet echt :)

日本!🎌

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is niet duidelijk omschreven, nee :) Met welk exec commando (laat voorbeeld zien) probeer je een image toe te voegen in welke editor? Opties neerzetten enzo? Laat je regexp eens zien en vertel wat er niet lukt. Post desnoods ook je ASP en JScript code en vertel wat je zelf heb geprobeerd; en welke gevolgend dit had :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
haha...ok sorry...ok ik heb dus zo wusiwug editortje gemaakt.
en als je dan een image wilt toeveogen in je text dan gebruik je:

document.execCommand('InsertImage', true);

maar nu moet ik dus op een of andere manier de image-name uit de textstring halen(dmv een regexp?).

iets duidelijker?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dit is duidelijk een javascript probleem:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/740997#wg

verder, houd je in het vervolg aan de quickstart hier in P&W. Die hoofdletters zijn zwaar overdreven bijvoorbeeld, en nog irritant ook.

In het algemeen heb ik het vermoeden dat het geen kwaad kan even het beleid binnen P&W te lezen alvorens dit topic voortgezet wordt in Webdesign and Graphics

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
sorry...drm...
dacht dat ik t nu wel redelijk goed had staan.
volgende keer gaat t beter....hoop ik :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed; dat is al een stuk beter. Geef eens een voorbeeld van een stuk text waar de image uitgehaald moet worden. Staan er bijvoorbeeld speciale tags omheen? Post ook even de regexp die je al geprobeerd hebt; en vertel er even bij wat er gebeurd en waarom dat niet naar je zin is.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:50

momania

iPhone 30! Bam!

dit is ongeveer de regex die je misschien zoekt:
code:
1
/[0-9A-Za-z_ ]+(.[jJ][pP][gG]|.[gG][iI][fF])

Deze geeft met de RegExp.exec() een array terug met de image namen vanaf de laatste '/' die iig een jpg of gif zijn.

je zal 'm alleen moeten aanpassen naar de files die je wilt hebben...

[ Voor 17% gewijzigd door momania op 23-04-2003 12:57 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
een text regel die ik heb bijvoorbeeld is deze...
code:
1
2
dit is een tekstje waar een plaatje in is geplaatst[img]C:\Documents[/img]<br>
Dit plaatje moet worden geupload.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
Waarom wil je het terugzoeken aan de hand van de text (innerHTML v/d editable div bedoel je neem ik aan)? Je kan volgens mij handiger via de dom de src-es van de images in de editable div direct opvragen.

Verwijderd

Topicstarter
uhhh ja...t zou natuurlijk veeeel makkelijker zijn als ik gewoon de images er zo uit kan trekken...
maar weet jij toevallig hoe ik dat doe?
(sorry als ik nu een domme beginners vraag stel :P)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

het is sowieso nogal een achter-naar-voren oplossing als je het mij vraagt :P

Eerst een plaatje toevoegen aan de editor en dan het plaatje uploaden :? Hoe wil je dat plaatje dan gaan uploaden, want met alleen lokatie van het plaatje kom je niet echt ver.

Maak een venster waarin mensen plaatjes kunnen uploaden en waarna die direct het pad op de server ook gebruikt in de editor. Simple :) showModalDialog() doet hierbij wonderen.

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
Misschien een klein beetje offtopic, maar wat wil je er vervolgens mee doen? In een file field plakken??? Dat zal niet gaan werken, filefield (input type=file) zijn beveiligd! Daar kun je niks met javascript inplakken...
(sorry als dit totaal niet relevant is...)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Het is denk ik een stuk makkelijker om eerst de image te uploaden, en daarna de execCommand te doen met een image die al op de server staat.

Omdraaien dus, niet eerst inserten en daarna uploaden, maar eerst uploaden en daarna pas inserten :)

/edit
Bosmonster zegt precies hetzelfde 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Pelle op 23-04-2003 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier om nogal 'niet al te internet gerichtte' gebruikers
dus als ik ze moet uitleggen dat ze eerst een plaatje moeten uploaden en dan, dat plaatje in de tekst moeten plaatsen word t helemaal nix.

als ze nu gewoon zo het plaatje kunnen plaatsen, dan moet t gewoon daarna worden geupload, das voor hun een stuk makkelijker lijkt mij.

Verwijderd

Andersom gaat zoiezo niet werken, je kan met een script namelijk niet zomaar van elke lokatie op iemands computer bestanden gaan trekken die in de html voorkomen. Eerste uploaden, dan plaatsen. :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 13:38:
het gaat hier om nogal 'niet al te internet gerichtte' gebruikers
dus als ik ze moet uitleggen dat ze eerst een plaatje moeten uploaden en dan, dat plaatje in de tekst moeten plaatsen word t helemaal nix.

als ze nu gewoon zo het plaatje kunnen plaatsen, dan moet t gewoon daarna worden geupload, das voor hun een stuk makkelijker lijkt mij.
Die redenatie snap ik niet helemaal :) Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar het is totaal niet relevant.

Mensen hoeven niks te uploaden, je laat ze een bestand selecteren en je script upload dat :) Vervolgens gebruik je het aangemaakte pad op de server in je editor.

Makkelijker kun je het voor een geburiker ook niet maken. (Kan wel, bijvoorbeeld door een losse media-bibliotheek te maken, zodat plaatjes die vaker gebruikt worden niet tig keer geupload hoeven te worden ;)).

Verwijderd

Topicstarter
aghhhaaaa...
ok nu snap ik je...ja dat moet opzich ook wel gaan werken natuurlijk...
tnx mensen...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm...nog een probleempje...
ik wil dus gaan doen wat bosmonster zegt...
dus zodra ze een bestand hebben geselecteerd, moet het worden upgeload.
maar als ik
execcommand(InsertImage, true)
heb gebruikt, dan kan ik daarna niet de bestandsnaam oproepen. ofwel?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Kijk overigens ook eens naar het onderstaand topic over het uploaden van meerdere files.
[rml][ JS] multible upload via 1 file-selectbox[/rml]

Ditzelfde idee kan je ook toepassen op je editor. Dus gebruiker kiest plaatje, jij houdt voor elke image een verborgen input bij en bij het submitten van het form stuur je ineens alle images mee.

De manier die Bosmonster schetst kan ook (is misschien makkelijker te implementeren). Maar daarvoor zal je na het selecteren van het plaatje deze eerst moeten uploaden en daarna kan je verwerkende uploadscript zorgen dat de image in je editor komt (met execcommand). En een showModalDialog is daarbij inderdaad verstandiger/handiger dan een "normale" popup.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
ja idee van multiple upload was inderdaad mijn bedoeling..
en dan wil ik inderdaad een hidden input field maken.

maar mijn probleem is dus, dat ik na het selecteren van het file, nergens de filenaam terug kan vinden.

misschien dan toch maar mn eigen popup maken met showModalDialog.
Pagina: 1