Oke mensen ik heb het volgende probleem:
Ik heb dus verschillende ubb codes 'gemaakt' nu werkt dat allemaal goed behalve 1 ding nl. de [ code ] tag..
In de functie die preg_replace aanroept (show_code()) is het de bedoeling dat elke spatie word vervangen door een &.nbsp; maar dat werkt dus totaal niet, zelfs a door b vervangen werkt niet, dus het ligt niet aan de regexps lijkt me
maaaaar... als ik met de regexp gewoon gelijk de waarde van het form pak, ipv wat van de ubb functie af komt, werkt het wel!
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (en ja ik weet het, beetje ranzig die style=' zooi
)
Ik heb de volgende code:
thx in advance
Ik heb dus verschillende ubb codes 'gemaakt' nu werkt dat allemaal goed behalve 1 ding nl. de [ code ] tag..
In de functie die preg_replace aanroept (show_code()) is het de bedoeling dat elke spatie word vervangen door een &.nbsp; maar dat werkt dus totaal niet, zelfs a door b vervangen werkt niet, dus het ligt niet aan de regexps lijkt me
maaaaar... als ik met de regexp gewoon gelijk de waarde van het form pak, ipv wat van de ubb functie af komt, werkt het wel!

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (en ja ik weet het, beetje ranzig die style=' zooi
Ik heb de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| function show_code($code) { $code = str_replace("[[:space:]]"," ",$code); $return = "<font size=-1>code:</font><Br/>" ."<span style=\"padding: 4px;background-color: #FFFFFF;" ."width: 60%;color: #000000;font-family: courier;" ."border: #000000 1px solid;\">" .$code ."</span>"; return $return; } function ubb($input) { $input = htmlspecialchars($input); $input = nl2br($input); $input = stripslashes($input); $input = preg_replace("/\\[code\](.*?)\\[\/code\]/msi",show_code("\\1"),$input); $input = preg_replace("/\\[b\](.*?)\\[\/b\]/msi","<b>\\1</b>",$input); $input = preg_replace("/\\[i\](.*?)\\[\/i\]/msi","<i>\\1</i>",$input); $input = preg_replace("/\\[u\](.*?)\\[\/u\]/msi","<u>\\1</u>",$input); $input = preg_replace("/\\[s\](.*?)\\[\/s\]/msi","<strike>\\1</strike>",$input); $input = preg_replace("/\[color=(.*?)\](.*?)\\[\/color\]/msi","<font color=\\1>\\2</font>",$input); $input = preg_replace("/\[size=(.*?)\](.*?)\\[\/size\]/msi","<font size=\\1>\\2</font>",$input); $input = preg_replace("/\\[center\](.*?)\\[\/center\]/msi","<center>\\1</center>",$input); return $input; } |
thx in advance