Toon posts:

[W2K+IrDA] Infrarood werkt niet met PDA.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Palm 105, leuk speeltje, maar op mijn werk heb ik geen cradle staan, dus ik dacht dan maar via IrDA.

Probleem:
Ik kan niet connecten via IrDA, hij zit het op een of andere manier niet op een goeie manier.

Wat gedaan:
Ik heb mijn IrDA poort zo ingesteld dat hij hem ziet als virtuele compoort, zoals hier in verschillende topic's staat.

• Gedaan met een programmatje dat VirCOM heet ofzo(wordt overal gezecht), dat maakt een virtuele compoort aan.
Dit wil niet opstarten als netwerkuser zijnde(geinstalleerd als administrator, rechten goed gezet). Ook als ik als administrator zit ingelogged(zowel local als netwerk administrator) dan werkt het niet.

• Via dit topic [rml][ IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk[/rml] heb ik nou een virtuele compoort gemaakt er van, dit werkt gelukkig zonder problemen onder andere users, maar nou kan ik nog niet syncen met mijn PDA.

Systeemeigenschappen:
PIII 750mhz
512mb ram
40gb hdd
Windows 2000 SP3
Standaard inloggen op domain, ik kan dan inloggen met eigen username, maar ook als Administrator(zowel local op de pc als op het netwerk).

IrDA is goed ingesteld in de BIOS, ik kan kiezen voor Full Duplex en Half Duplex, hij staat op Half, maar ik ga zo Full proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou iemand die er iets over kan zeggen? Dat was net zoon moment dat iedereen op het werk/school was.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou ook getest of het op Full Duplex werkt, dit schijnt geen verschil te maken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

ik kan mijn pda gewoon laten praten via irda met mijn laptop. geen probleem. specs aero2300 (compaq) hp laptop.

Zorg wel dat de irda kanalen(die rode dingen) goed tegenover elkaar liggen..anders lullen ze langs elkaar heen.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

je zal wel geen MS activesync gebruiken... maar toch... ik kan ook niet syncen met mn PDA zodra ik NTFS gebruik (Zit met bestandsrechten e.d....)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 25 April 2003 @ 11:02:
ik kan mijn pda gewoon laten praten via irda met mijn laptop. geen probleem. specs aero2300 (compaq) hp laptop.

Zorg wel dat de irda kanalen(die rode dingen) goed tegenover elkaar liggen..anders lullen ze langs elkaar heen.
Doh, zeker windows 98? Ik draai Windows 2000, dat is even wel iets anders dan 9x/WinME
KeeZ schreef op 25 April 2003 @ 15:50:
je zal wel geen MS activesync gebruiken... maar toch... ik kan ook niet syncen met mn PDA zodra ik NTFS gebruik (Zit met bestandsrechten e.d....)
Ik maak gebruik van FAT32, dit omdat ik het bestandsrechten probleem ken met andere programmas heb ik daar niet zoon zin in ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 19:45 . Reden: Kut parse systeem maakt van /me mn nick :| ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?
Pagina: 1