[Win2Ksrv] Ping van 40% loss?

Pagina: 1
Acties:

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-09 21:35
Is het normaal dat als je een router pingt vanaf de server dat je dan 40-50% loss hebt? Ik heb een andere netwerk kaart geprobeert en dan hou je het zelfde probeleem. Als ik een andere PC neem hou ik een loss van ~30%.

Kan zoiets aan de kabels liggen of komt dit door windows??

Ik kreeg dit probleem toen in de pc's na het weekend weer aanzet. Voor het weekeind deed alles het goed. En ik weet zeker dat er in het weekeind niemand aan de pc's heeft gezeten

[ Voor 25% gewijzigd door Evilbee op 23-04-2003 12:09 ]

LinkedIn - Collega worden?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:55

Sa1

als ik jou was zou ik die router van je eens resetten, als dat niet het probleem verhelpt, is de kans groot dat het de kabels zijn.

dan lijkt het helemaal dat het routerke b'tje aan het vastlopen is.. heeft mijn router ook wel eens.. na rebootje werkt alles weer perfect

[ Voor 36% gewijzigd door Sa1 op 23-04-2003 12:12 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als ik een andere PC neem
Hoe bedoel je? Als je de router pingt vanaf een andere PC heb je ook zo'n loss, en pingen van server naar client PC gaat wel helemaal goed? Een router heeft weinig met Windows te maken dus dan stuur ik je topic ---> Network Troubleshooting.

Het zou trouwens misschien helpen als je wat info over de netwerk en je router geeft :+

Router resetten lijkt me een goed plan ja.

edit:
Maar als enkel de router pingen traag gaat maar het verkeer welo goed gaat, heb je niet echt een probleem, ik kan me voorstellen dat een ping teruggeven niet echt prioriteit heeft in je router, afhankelijk van het model :P

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2003 12:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Evilbee
Maar als de server een pc pingt heeft ie ook een loss van 40-50%. Dus volgens mij is het een windows probleem. Maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:55

Sa1

gaat het interne verkeer over de switch van de router? iets meer info ofzo zou wel makkelijk zijn.

• Evilbee
De PC's hangen aan een switch. En die switch is weer verbonden met de router.

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 20:38
Dan zou ik eens beginnen met je switch te resetten
Pagina: 1