batchfile met directory wildcards

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 12:24
Hallo,

ik wil graag een batchfile maken die mijn *.vin bestanden kopieert naar een andere directory,

alleen deze directoy is steeds anders,

is het mogelijk om een wildcard te gebruiken voor een directoy,

ik moet deze bestande nl kopierenen naar 64 gebruikers die elk een andere subdirectoy hebben
de hoofdmap is bij ider hetzelfde alleen de submap is bij iedereen anders op het punt na dat ze allemaal beginnen met een a.

Verwijderd

For-loopje waarbij je iedere gebruiker in een variabele inleest en die verwerkt in de directory.

Verwijderd

Op wat voor besturingssysteem moet dit gaan werken?

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Gaat niet lukken in batch. Zowel copy als XCopy hebben geen ondersteuning voor wildcards in de directorynaam...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Aetje schreef op 23 April 2003 @ 12:10:
Gaat niet lukken in batch. Zowel copy als XCopy hebben geen ondersteuning voor wildcards in de directorynaam...
Copy en XCopy zijn volgens mij voor windows :)

Bij Linux kun je volgens mij wel een script maken wat bijvoorbeeld de users uit de passwd file haalt en dan met een loop de bestanden kopieren naar de map met de username erbij

• Klapperboom
Teamsv6
submappen:
asdfg
bin
script

nu zijn voor alle gebruikers de mappen bin en script gelijk alleen die map die begint met een A niet, in deze map zit nog een submap waarin deze *.vin bestanden zitten, deze bestanden wil ik nl rechtstreeks in de map met een A gekopieert hebben. moet trouwens draaien onder win2000

• Klapperboom
is er geen andere manier voor ???

Verwijderd

Aetje schreef op 23 April 2003 @ 12:10:
Rechtstreeks ondersteunen ze het niet, maar je kunt het statement (met variabele substitutie) wel naar een andere batch file wegschrijven en die uitvoeren.
Geen enkel probleem hoor 8)

• Klapperboom
kan je misschien uitleggen hoe....?

alvast bedankt...

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 12:14:
[...]

Copy en XCopy zijn volgens mij voor windows :)

Bij Linux kun je volgens mij wel een script maken wat bijvoorbeeld de users uit de passwd file haalt en dan met een loop de bestanden kopieren naar de map met de username erbij
en batch is volgens mij ook alleen voor dos/windows
Dus wat dat betreft..

Onder *nix heet zoiets een shell-script..

komt bij mij een beetje over of ie een beetje verkeerd geplaatst is....
moet trouwens draaien onder win2000

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

We verwachten hier dat je zelf enige basiskennis hebt. 1 ding weet ik zeker, en dat is dat je in non windows operating systems weinig antwoord zult krijgen op je windows scripting verzoeken ;) In de nos policy staat duidelijk omschreven wat wij van een topicstart verwachten en deze thread voldoet daar mi niet aan. Op slot.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 12:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.