Toon posts:

[VS.NET] Verschillende projecten in 1 solution

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een solution met daarin een aantal component libraries, een webservice en een asp.net applicatie.

Nu moet de asp.net applicatie gebruik gaan maken van de webservice, maar omdat ze indezelfde solution zitten, kan ik de service niet starten en dus ook niet als reference toevoegen.

Ik wil het graag in 1 soluction houden, omdat dat ik dan alles in 1x bij de hand heb.

Weet iemand hoe ik nu mijn webservice kan laten draaien en toch gewoon kan verder werken aan mijn solution ?

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Waarom heb je de webservice en de asp.net applicatie van elkaar gescheiden?

Ik bedoel: kan je niet beter de functies in de webservice meteen in de asp.net applicatie zetten?

[ Voor 41% gewijzigd door Vurabes op 23-04-2003 11:51 . Reden: Onduidelijkheid ]

On a clear day you can C#

Verwijderd

Topicstarter
Met sommige dingen zou dat wel kunnen,

maar het zou kunnen dat data ergens anders vandaan kan/moet komen en/of de data is ook op een andere plek nodig is in een andere applicatie.

We hebben dit bestoken en hebben beslist dat er dan maar een webservice tussen moet zitten.

Zover ik het nu zie...
kan ik beter Visual studio een 2x starten, en daar de solution ook openen en daar de webservice starten (misschien wel in een andere solution zetten)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45

mulder

ik spuug op het trottoir

Waarom heb je de webservice en de asp.net applicatie van elkaar gescheiden?
dat is een beetje het idee van webservices lijkt me zo.

maar je kunt toch een nieuw project aan je solution toevoegen?

[ Voor 30% gewijzigd door mulder op 23-04-2003 11:56 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn solution bestaat uit 3 projecten, een hoop bij elkaar gegooide class libraries, de webservice en de asp.net applicatie.

Maar ik compiled je solution en niet je project, dus je kunt ze niet los van elkaar starten :(