My Documents in IE history?

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik durf het eigenlijk niet te posten maar OK :X

Een klant van heeft een werknemer die met de volgende klacht kwam:

"Ik zag vanmorgen opeens in de History van Internet Explorer de map "Mijn Documenten" staan! Volgens mij heeft er iemand vanaf het internet op mijn computer gekeken. Kun je uitzoeken hoe die map daar komt?"

Volgens mij had hij per ongeluk de "Mijn Documenten" map een keer geopend in IE maar die gast hield bij hoog en laag vast dat de enige manier waarop hij Mijn Documenten opende was door op de map op zijn desktop te dubbelklikken.
Nu dus aan mijn de schone opdracht uit te zoeken hoe die map in de history van IE komt :r

Het lullige is dat ik het ook niet kan reproduceren dat mappie in m'n history (expres in IE slepen, openen vanuit IE enz)....

Iemand een aannemlijk idee?

Voor de volledigheid: ze draaien allemaal W2KSP3-NL met automagisch updaten, IE6SP1/OE, en ze zitten ge-NAT aan het inet.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:44

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Een schot in het donker:

Mijn vader noemt de Address-bar ook wel history, als je met het pijltje dat ding uitschuift, zie je de laatste paar adressen staan. Als je My Documents een keer geopend hebt via Internet Explorer (intypen in adresbalk), komt dat er ook tussen te staan.

Misschien bedoelen ze dat? Of hebben ze je er duidelijk op gewezen dat ze de _history_ bedoelen? :)

• usr-local-dick
  • Niet online
Ja dat bedoelt ie inderdaad.

De reden dat ie in paniek raakte is dat hij dacht dat als het in de balk van Internet Explorer staat, dat iemand zijn docs *via internet* heeft geopend (INTERNET explorer <-> internet - klink als).

|:( |:( |:(

Volslagen onzin maar nou moet ik een aantal manier verzinnen hoe ik die map daar krijg, en hopelijk zit daar een manier tussen die hij per ongeluk zou kunnen hebben uitgevoerd.
Bv niet goed gemikt met de muis ofzo. Deze actie met de hand intiepen zorgt idd voor het gewenste effect alleen hij zegt dat hij dat niet gedaan heeft (wat me redelijk aannemelijk lijkt gezien zijn computer kennis).
Nog meer manieren?

:)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

IE == Software Algemeen. Houdt je goed vast tijdens de rit naar de buren :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CyberBlaster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Misschien dmv Bestand>Openen>Bladeren???
:?

Of mogelijk een linkje op een pagina?
(waar zou ik niet weten, maar 't is wel mogelijk. Zo was er ooit een pagina :? waar bv een linkje naar je configuratiescherm stond zodat je dr wel gewoon in kon terwijl hij in start menu enz. invisible gemaakt was.......)

• usr-local-dick
  • Niet online
Wat we dus al dachten. Microsoft helpdesk:
Hello Mr Visser,

the behaviour you noticed is normal and harmless. You can reproduce it the way you did or by typing any path to a local folder in the address bar of the Internet Explorer. For example: c:/documents and settings. Once you visited the folder in the Internet Explorer, the address is stored in the local history file and therefore can be accessed via the drop down menu of the address bar. In case your colleague is shure he never typed such a path in the address bar, it is possible he klicked on a link like

<html>
<a href="file:c:/documents and settings">link</a>
</html>

on any site on the internet. You can try this by pasting the three lines above in a plain text file and save the file with a .html extension. There are several sites on the net, which try to trick users by letting them click on such a link which opens the local content of the harddisk in a frame and tell them this was a security risk. Which, in fact, it is not because the content is not transferred to the internet.

I hope I cleared things up a bit. If you still have questions, please don't hesitate to contact us.
klaar dus lijkt me :)
Pagina: 1