[Win2k] De grootte van environment-variables *

Pagina: 1
Acties:

• pgussow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08-2025
Hoi allemaal,

Windows 2000 heeft een standaard grootte voor environment-vars van 1024 bytes... En je raad het al: in mijn geval is dat te weinig. Het gaat om mijn path en classpath vars. Daar het ik meer ruimte voor nodig (zeg maar 2048 :) ). Heeft iemand enig idee OF je de grootte kan aanpassen? De registry-values voor het path en classpath kunnen WEL grotere waarden aan, maar het systeem breekt hem af na 1024 bytes..

Help? :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

In Windows 2000:

1. In Control Panel, double-click System.
2. Click the Advanced tab, click Environment Variables. In the System variables, click ComSpec.
3. To increase the amount of environment space, use the following syntax:

ComSpec = <drive:\windir>\system32\cmd.exe /e:2048

where <drive:\windir> is the drive and folder where the Windows 2000 system files are located.

The maximum size for the /E: switch is 32768 bytes.
:)

Ik pas de topictitel iets aan trouwens: ik zet je OS er even bij

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
euhhh :? waarvoor hebbie dat nodig dan ???? (weet ff niet wat je ermee kan)

• pgussow
Dank je, ik zag zelf al dat ik vergeten was de juiste topic-title te geven, maar ik kon het zelf niet meer aanpassen :)

thx voor de info.. Ik zal het ff proberen. Maar het ropt meteen een andere vraag op: Hiermee zet je in weze de params voor cmd.exe process.. Maar bv de NT services, gebruiken die die setting ook? Lijkt me niet.. Worden niet alle processen via de explorer.exe gestart oid? Dan zou je ook aan dat process zo'n soort param mee moeten geven...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Goede vraag. Volgens mij gaat het ook daar goed, maar ik kan eigenlijk niet anders doen dan zeggen: probeer het even :P

offtopic:
En NuKeFaCe: het waarom staat al in de openingspost; omdat PATH en CLASSPATH te groot worden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pgussow
Hmm.. Het heeft niet het gewenste resultaat.. En nou is er een beetje over nadenk: De environment space, geeft die niet alleen aan 'hoe lang' de commandline mag zijn? Hij geeft niet aan hoeveel data 1 enkele environment-variable mag hebben... Ik denk toch dat Bill dat hardcoded heeft zitten :(

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

pgussow schreef op 23 april 2003 @ 12:50:
Hmm.. Het heeft niet het gewenste resultaat.. En nou is er een beetje over nadenk: De environment space, geeft die niet alleen aan 'hoe lang' de commandline mag zijn? Hij geeft niet aan hoeveel data 1 enkele environment-variable mag hebben... Ik denk toch dat Bill dat hardcoded heeft zitten :(
Je kan nog proberen om die enviroment variables kwijt te raken in config.nt en / of autoexec.nt :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1