Toon posts:

[Access] Cursor naar begin tekstvak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,
Ik heb een formulier met met zon 50 tekstvakken waarvoor ik een invoermasker (voor datums) gebruik. Als ik met mijn muis op een tekstvak klik komt de cursor te staan op de plek waar ik geklikt heb. Dat is dus meestal in het midden. Is er ergens een instelling om je cursor naar het begin van je tekstvak te verplaatsen?

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Zover ik weet is daar geen instelling voor, maar je zou bijvoorbeeld bij het event on focus sendkeys kunnen gebruiken.

Hoewel ik niet gecharmeerd ben van 'send keys' maar dat terzijde.

Verwijderd

Ik neem aan dat de standaard navigatie door het formulier met een TAB gaat...?
Het moet (lijkt mij) niet zo moeilijk zijn een event te raisen op het moment dat het tekstvak de focus krijgt. Probeer hier een methode (desnoods zelf maken) te koppelen dat er voor zorgt dat de cursor naar de eerste plaats gaat !

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een formulier met 50 tekstvakken waarvan er meestal maar een stuk of 10 ingevuld worden. Dus zal de muis gebruikt moeten worden om ze te selecteren. Ik zou eens kunnen kijken wat de mogelijkheden in VBA zijn, maar die wil ik het liefst vermijden. (aangezien je dan minimaal 150 regels code erbij krijgt tussen de toch al wat onoverzichtelijke code)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Je kunt in het OnFocus event de SelStart property van de textbox op 0 zetten. (dat zal in Access toch wel werken?), mjah met 50 controls wordt je daar minder blij van.... :) Kun je in Access een control-array gebruiken? Dan heb je nog maar 1 event, aangezien je via de Index dan doorkrijgt welke textbox het is...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 95% procent van mijn code af, dus ik vrees dat dat niet gaat :P
iig werkt: Me.ActiveConrol.SelStart = 0
Nu nog iets verzinnen hoe ik deze niet 50 keer hoef aan te roepen :)
Maar bedankt alvast!
Pagina: 1