Toon posts:

KPN scenario

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik het vorig jaar verhuist ben, heb ik geen internetaansluiting meer. Nu wil ik toch graag ADSL nemen, maar ik vind het van de zotte om daarbij voor een jaar lang een KPN aansluiting te moeten nemen.
Nu had ik volgende idee. Maar weet niet precies wat hier de kosten van zijn, en of er mischien wat andere opties beter zijn.

Mijn ouders hebben reeds voor velen jaren een ISDN aansluiting.
Als zij hun aansluiting naar mij laten verhuizen. Omdat deze reeds langer dan een jaar loopt, kan deze na het aanvragen van ADSL opgezegd worden.
Ik vraag vervolgens een telefoonlijn (analoog; omdat zij ISDN toch niet echt gebruiken) aan op het adres van mijn ouders.
Is het, in dit scenario dan ook mogelijk om het nummer te behouden. In dit geval dus nummerbehoud op locatie. Zodat mijn ouders op hun nieuwe, op mijn naam staande, abonnment toch hun oude nummer hebben?

Graag jullie commentaar op dit idee......

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

je wilt dus een verhuisbericht voor jezelf en je ouders opgeven.
tja, niet netjes, maar het werkt wel.

het probleem echter is, dat jij dan het nummer van je ouders krijgt.
en zij een nieuw nummer.

Verwijderd

Topicstarter
maar kan dat niet op verzoek overgedragen worden?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

de enige manier waarop jij de isdn lijn van je ouders krijgt is met een verhuising, dat heeft tot gevolg dat ze het nummer meenemen, als ze binnen de zelfde regio blijven, of dat het nummer vervalt.

als een nummer vervalt, komt het pas weer na een jaar in roulatie.

en ik denk niet dat ze bij de kpn mee willen werken om het anders te doen.
aangezien ze op die manier geld mislopen. je gaat immers het abbo meteen weer opzeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 23-04-2003 10:20 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verhuizen binnen je ken-getal gaat met behoud van nummer dus kan het zijn dat je je nummer van je ouders krijgt.
Dan moeten je ouders weer een nieuwe telefoonlijn nemen, en die aansluit kosten zijn best wel fors.
8 jaar terug moest ik voor een aansluiting nog 231 gulden dokken. Verhuizen van nummer kost niet zoveel. Maar dan moeten je ouders dus straxx iedereen een bericht sturen dat ze een nieuw nummer hebben lijkt me.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Verhuizen ISDN kost zo ongeveer 33 euro. Nieuwe analoge lijn is precies 45 euro.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik denk dat dit beter kan in deze draad:
ADSL zonder telefoonlijn?

Wat mij betreft mag je die hiermee omhoog schoppen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.