Toon posts:

Problemen met Leadtek TV 2000 XP deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb problemen met mijn tv-kaart de Leadtek TV 2000 XP deluxe, namelijk dat ik niet alle zenders kan ontvangen (RTL4, RTL5 en TMF). Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt.

Gerard

Verwijderd

Topicstarter
niemand geen antwoord?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Afgezien van het feit dat je wel erg snel kicked; welke software gebruik je om TV te kijken?? Met de bijgeleverde "WinFast PVR" software heb ik nl wel alle zenders. Als je in de "Channel Frequency Table" (in het settings menu) kijkt dan kan je daar scannen met "Adaptive Scannel Scanning" aan en dan vind ie echt (meer dan) alle zenders.
Je raakt je oude zenderindeling kwijt(!), duurt 10 minuten, maar dan heb je ook alle zenders, en sommige zelfs meerdere malen (moet je ff op kwaliteit verschil letten).

Als je DScaler gebruikt kan je zelfs gewoon de frequentie's van de kanalen handmatig inkloppen zodat je niet eens meer hoeft te zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ook op 24-04-2003 13:45 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

werkt teletekst bij jullie wel? bij mij zit zo'n knopje ervoor maar niets doet het.

• Ook

Ook

Yes I can!

De Leadtek TV 2000 XP Deluxe ondersteunt (voor zover ik weet) geen teletext!

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 24 April 2003 @ 13:44:
Afgezien van het feit dat je wel erg snel kicked; welke software gebruik je om TV te kijken?? Met de bijgeleverde "WinFast PVR" software heb ik nl wel alle zenders. Als je in de "Channel Frequency Table" (in het settings menu) kijkt dan kan je daar scannen met "Adaptive Scannel Scanning" aan en dan vind ie echt (meer dan) alle zenders.
Je raakt je oude zenderindeling kwijt(!), duurt 10 minuten, maar dan heb je ook alle zenders, en sommige zelfs meerdere malen (moet je ff op kwaliteit verschil letten).

Als je DScaler gebruikt kan je zelfs gewoon de frequentie's van de kanalen handmatig inkloppen zodat je niet eens meer hoeft te zoeken.
ik gebruiker idd winfast pvr. Wanneer ik de optie dus aanvinkt voor Channel Frequency Table dan doet hij het wel goed, maar nogmaals pakt hij alle kanalen niet!!

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

En als je hem handmatig insteld?
Met mijn oude tv-kaart kon ik ook bepaalde zenders niet vinden, automatisch ook niet. Hij bleek het signaal niet te zien/herkennen. Toen ik hem handmatig instelde op de juiste frequentie deed hij het wel.

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 24 April 2003 @ 19:48:
De Leadtek TV 2000 XP Deluxe ondersteunt (voor zover ik weet) geen teletext!
toch vreemd dat ze er dan zo'n knopje opbouwen

Verwijderd

Topicstarter
Mammoth schreef op 07 May 2003 @ 12:43:
En als je hem handmatig insteld?
Met mijn oude tv-kaart kon ik ook bepaalde zenders niet vinden, automatisch ook niet. Hij bleek het signaal niet te zien/herkennen. Toen ik hem handmatig instelde op de juiste frequentie deed hij het wel.
dit is niet mogelijk met dit type kaart

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Je moet wel zoals hierboven aangeven die extra optie "adaptive channel scanning" aanvinken heb je dat gedaan?

Heb hier dezelfde kaart, geen problemen met de kanalen maar kan me herinneren dat dat addaptive gebeuren daarvoor wel aan moest.

Oerbrood!

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 14:03:
[...]

dit is niet mogelijk met dit type kaart
Dat is wel mogelijk met dit type kaart, maar alleen niet met de WinFast PVR software (met DScaler kan je gewoon het lijstje van UPC overtikken).

Maareh, met dat adaptive scanning moet ie echt alles vinden (en meer). Duurt het ook echt een kwartier bij jou? Je moete em helemaal uit laten pruttelen ook al lijkt het soms alsof er niets gebeurd.

Verder, zijn je kabels OK? Heb je een kabelversterker ertussen? (zo nee, wel doen!)

Verwijderd

Met DScaler heb je trouwens ook teletext (T op toetsenbord) evt met muislinks op de paginanummers.
Zelfs als je geen teletekst hebt in de standaard tv software.
DScaler gebruikt eigen drivers en geeft een veel betere beeldkwaliteit, ook bij een slechter signaal.

DScaler en nooit meer iets anders :)

Ik heb zo ongeveer ieder vaag of bekend tv progje wel eens getest, zelfs russische en poolse.
qua beeldkwaliteit haalt nix het bij DScaler, ik mis alleen de PIP functie die de originele software van mijn Leadtek wel heeft en ik heb het vermoeden dat mijn geluid momenteel mono is.

DScaler is open source dus het wordt steeds beter met meer functies, dl maar es een beta versie !

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 09:16 ]

Verwijderd

Je kan het beste gewoon de frequentietabel van je kabelboer erbij pakken, en dan in de software de kanalen aanvinken en fine-tunen.

Verwijderd

Dscaler Dscaler Dscaler, het enige goede programma... MET TELETEKST

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 13:19:
Dscaler Dscaler Dscaler, het enige goede programma... MET TELETEKST
Dus zelfs als je kaart geen teletekst ondersteunt krijg je het er toch gratis bij? |:(

Verwijderd

Kan ik de rc van m'n leadtekkie ook gebruiken in dscaler?

Verwijderd

Je kan je RC gebruiken met Grider of een of ander RC proggie.
Dan werkt ie ook met DScaler, winamp etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 17:49:
Je kan je RC gebruiken met Grider of een of ander RC proggie.
Dan werkt ie ook met DScaler, winamp etc.
Dat kan dus niet, omdat de receiver rechtstreeks op de tv-kaart zit aangesloten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:35:
[...]

Dat kan dus niet, omdat de receiver rechtstreeks op de tv-kaart zit aangesloten.
Das nou weer jammer. Best een gaaf tooltje dat andere programma.
Als ze nou alleen nog even fixen dat de RC 't ook doet....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:35:
[...]

O? kan dat DUS niet ?
Kom kijken zou ik zeggen...
Hier werkt het iig al tijden prima
Ik bedien DScaler met mijn Leadtek AB geconfigureerd in Grider.

dat JIJ het niet kan wil niet zeggen DAT het niet kan
weleens gehoord van de Leadtek(BT8x8) plugin voor Grider ?
Infraroodoogje zit gewoon in mijn tvcard geplugd.
Er zit ook geen receiver bij, die zit nl ingebakken op de tvcard,dat is gewoon een BT8x8 chip, de remotefunctie werkt prima via grider, ik bestuur ook winamp en nog veel meer via die AB

Werkt als een speer :)

Al ben ik momenteel aan het kijken naar de totaaloplossing nl : www.myhtpc.net

Da's ook mooi.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 18:27:
[...]

O? kan dat DUS niet ?
Kom kijken zou ik zeggen...
Hier werkt het iig al tijden prima
Ik bedien DScaler met mijn Leadtek AB geconfigureerd in Grider.

dat JIJ het niet kan wil niet zeggen DAT het niet kan
weleens gehoord van de Leadtek(BT8x8) plugin voor Grider ?
Infraroodoogje zit gewoon in mijn tvcard geplugd.
Er zit ook geen receiver bij, die zit nl ingebakken op de tvcard,dat is gewoon een BT8x8 chip, de remotefunctie werkt prima via grider, ik bestuur ook winamp en nog veel meer via die AB

Werkt als een speer :)

Al ben ik momenteel aan het kijken naar de totaaloplossing nl : www.myhtpc.net

Da's ook mooi.....
Zou je dat misschien wat uitgebreider kunnen uitleggen? Ik weet wel aardig wat van pc's enzo maar Grider? BT8x8? Never heard of... klinkt zeer interessant, hoe heb je dat geinstalleerd/geconfigged?

• Ook

Ook

Yes I can!

BT staat voor Brooktree oftewel de naam van de chip die Leadtek TV kaart gebruikt om TV te kijken. (Zie ook dit stukje faq over "Welke TV kaart moet ik kopen").

Verder is Grider Girder een IR (InfraRood) tooltje om, zoals gezegd, allerhande programma's via je AB (afstandsbediening) kan besturen.

Tot slot nog MyHTPC (My Home Theather Personal Computer), wat een soort Microsoft Media Edition is om je PC in een 'media station' te veranderen wat klaar is voor afspelen van films, foto's, muziek of live-tv via je tv-kaart. Kijk hier ff voor wat meer info:
[rml][ Nieuw] Windows XP Media Center Edition[/rml]

PS: Ik wist ook niet dat die AB gewoon met Girder werkte dus die ga ik dan zelf binnekort ook maar eens aansluiten! Thx for the tip :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ook op 27-05-2003 21:27 ]

Verwijderd

Kan iemand wellicht een sample config online zetten voor bijv. DScaler of Winamp?
uiteraard icm deze remote control. Want echt een handige n00b wizard zie ik er niet bij zitten.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik ben nu net ermee begonnen, en het is eigenlijk best simpel, misschien slim om die getting started te lezen :P ....Ben nu eerst me alleen winamp bezig, post wel asl ie af is :)
Pagina: 1