Wireless: E-Tech of Linksys voor Mxstream+BBNed

Pagina: 1
Acties:

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 00:15
Ik wil binnenkort een router kopen met WAP en switch, Wifi 802.11b.

Situatie: momenteel fast ADSL via XS4ALL, wil in de toekomst overstappen naar 8mbit ADSL, zoals TweakDSL; momenteel tweaked Alcatel Home + 8 poorts switch.
Van plan: Alcatel downgraden, WAP/router/switch eraanhangen (en eventueel daaraan de 8 poorts switch).
Waarom WAP en nieuwe router: tweaked Alcatel werkt niet met BBNed en de Draytek Vigor 2200E die ik heb liggen schijnt niet de 8mbit aan te kunnen; WAP voor iBooks met Airport kaart.

Zit nu te twijfelen tussen de E-Tech wireless router of de Linksys BEFW11S4.

Na het lezen van een hoop draadjes hier op GoT>NT schijnen zowel de (nonwireless) Linksys als de E-Tech router te werken met Mxstream (XS4ALL) en BBNed (TweakDSL), alhoewel de E-Tech variant nog wel wat problemen geeft als je DHCP gebruikt bij TweakDSL.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met één van deze wireless routers i.c.m. met één of beide ADSL varianten, zo ja wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de voors en tegens? Is er nog iets waar ik speciaal op moet letten, bijvoorbeeld zijn er verschillende revisies van één en hetzelfde model, want ik zie in de draadjes dat er over V1 etc wordt gepraat als het over de E-Tech gaat?

BTW zijn er hier ook mensen die hun Mac gebruiken met een wireless router i.p.v. het Airport BaseStation?

En kan iemand me nog een winkel aanraden buiten routershop.nl, hubhop.stannet.nl of wifishop.nl?

Alvast bedankt :),
Marc

π MW finishers

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 00:15
Bedankt voor je reply, ik had al eens een groot gedeelte gelezen van -=: Het Grote Wireless Topic :=-, maar nog niet alles, nu wel alles gelezen en nu vierkante ogen B) en heb ook die anderen gelezen, maar nog niet echt iets concreets gevonden waar ik wat aan heb, wel meer Linksys dan E-tech routers in dat grote topic, en vooral veel mensen gebruiken die Linksys WAP11's zie ik, maar dat is WAP only. Is er echt niemand die ervaring heeft met één van die routers?

π MW finishers

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
valt mij net in, ik hem de pcm van april 2003 voor mijn neus en daarin staat een test van wireless apparatuur. Misschien heb je daar nog iets aan?
In artikel staat dat e-tech trage doorvoersnelheid heeft en beetje tegenvalt. De linksys is een prima set voor een goede prijs staat erin.
als je artikel wilt hebben moet je mij maar ff een mailtje sturen, kunnen vast wel iets regelen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
ik heb een linksys WAP11. En ik ben hier heel tevreden over (owja kheb er zelfs 2 maar die andere staat bij de buurman)

Verder snap ik niet dat die speedtouch niet werkt bij bbned want ik heb wel verhalen gezien dat het zou moeten kunnen en dat het ook kon.

Dus ik zou het nog een keer nazoeken.