Beste mensen
.
Ik heb een probleem met mijn fonts. Ik heb gisteren nieuwe versies van ttmkfdir (3.0.9), fontconfig (2.1) en xfree (4.3.0) geinstalleerd. Sinds ik dit geinstalleerd heb, heb ik zeer grote fonts in GTK2 applicaties als Gaim en X-chat. ( screenshot @ http://members.home.nl/familievandenbosch/rotzooi.jpg ).
Mijn werkwijze was als volgt:
- X afgesloten
- Xft verwijdert omdat er in Xfree 4.3.0 een nieuwere versie zit.
- ttmkfdir geinstalleerd
- fontconfig geinstalleerd
- xfree geinstalleerd
- X gestart
Ik heb het probleem geprobeerd om op te lossen met hetvolgende:
- andere gtk themes instellen ( Werkt half. Na een restart van X zijn de fonts weer groot )
- met het gnome-control-center de fonts verkleinen ( Werkt half. Na een restart van X zijn de fonts weer groot )
- de files in de homedir verwijdert die met gtk te maken hadden ( Werkt helemaal niet )
- gnome-settings-daemon draaien ( Werkt half. Na een restart van X zijn de fonts weer groot )
- fc-cache en daarna fc-list runnen ( Ook helemaal geen effect )
- ttmkfdir, fontconfig en xfree opnieuw installeren ( Ook geen effect )
En toen was de informatie op Internet op voor zover ik heb kunnen nagaan. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik draai trouwens Gentoo met Linux-2.4.20 voor de mensen die het willen weten.
Ik heb een probleem met mijn fonts. Ik heb gisteren nieuwe versies van ttmkfdir (3.0.9), fontconfig (2.1) en xfree (4.3.0) geinstalleerd. Sinds ik dit geinstalleerd heb, heb ik zeer grote fonts in GTK2 applicaties als Gaim en X-chat. ( screenshot @ http://members.home.nl/familievandenbosch/rotzooi.jpg ).
Mijn werkwijze was als volgt:
- X afgesloten
- Xft verwijdert omdat er in Xfree 4.3.0 een nieuwere versie zit.
- ttmkfdir geinstalleerd
- fontconfig geinstalleerd
- xfree geinstalleerd
- X gestart
Ik heb het probleem geprobeerd om op te lossen met hetvolgende:
- andere gtk themes instellen ( Werkt half. Na een restart van X zijn de fonts weer groot )
- met het gnome-control-center de fonts verkleinen ( Werkt half. Na een restart van X zijn de fonts weer groot )
- de files in de homedir verwijdert die met gtk te maken hadden ( Werkt helemaal niet )
- gnome-settings-daemon draaien ( Werkt half. Na een restart van X zijn de fonts weer groot )
- fc-cache en daarna fc-list runnen ( Ook helemaal geen effect )
- ttmkfdir, fontconfig en xfree opnieuw installeren ( Ook geen effect )
En toen was de informatie op Internet op voor zover ik heb kunnen nagaan. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik draai trouwens Gentoo met Linux-2.4.20 voor de mensen die het willen weten.