Toon posts:

[JavaScript] Redirect pas na event

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben geen licht in programmeerwerk, dus heb ik voor een website maar een scriptje van internet gehaald.
<script language=javascript>
var url="nieuwsbody.html";
var y = 10;
var statbar = 1;
var statbarmessage = "U wordt over "
function go_redirect(url) {

if(y == "0")
{
location.href=url;
window.status = "";
} else {
if(statbar == 1) {
window.status = statbarmessage + y + " seconden doorverwezen naar onze nieuwspagina";
}
y= y-1;
}

setTimeout("go_redirect(url)",1000);
}
setTimeout("go_redirect(url)",1000);
</script>
Het is een timer die na een bewust aantal seconden (10 in dit geval) de bezoeker van de pagina redirect naar een andere pagina. Nu wil ik dit script op 2 manieren aanpassen:

1) Ik wil dat de timer pas gaat lopen als de gehele pagina geladen is. Ik heb breedband, dus is het niet niet zo een probleem, maar mensen met 56k modempjes krijgen het rare effect dat ze doorverwezen worden naar een andere pagina, terwijl ze de eerste nog niet eens volledig gezien hebben.

2) Het script laat nu de timer aflopen in de "status bar" van de browser. Ik zou graag willen dat de timer gewoon als een stukje tekst op de pagina zelf afliep.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want zoals ik al zei, ik ben geen held op java-gebied.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Javascript hoort thuis in W&G, niet in P&W.

P&W -> W&G

https://fgheysels.github.io/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ok komt ie:

1. Zet de timer 'functi'onaliteit in een functie ;) en roep deze aan met:
JavaScript:
1
<body onload='woei();'>

2. Maak bijvoorbeeld een div aan, geef deze een id en zet de tekst op de volgende manier in deze div:
JavaScript:
1
2
document.getElementById('divID').innerHTML = statbarmessage + y 
+ " seconden doorverwezen naar onze nieuwspagina";

3. JAVA IS NIET HETZELFDE ALS JAVASCRIPT... zo dat is eruit :P

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 23-04-2003 09:09 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp BrM909, en alhoewel ik enigszins wel een idee heb wat je bedoelt, heb ik echt geen flauw idee hoe dat te implementeren in de code.

Zou je zo aardig willen zijn de code die ik hier boven heb gepost aan te passen? (Ik weet het, het is wel wat veel gevraagd, maar anders kom ik er niet uit ben ik bang).

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Kom op zeg Mr_Orange, je hebt al mazzel dat je hier al tot zo ver bent geholpen. Als je de W&G FAQ leest dan zie je dat dit soort scriptrequests niet zijn toegestaan, en dat je zelf ook wel eens wat moeite mag doen om iets werkend te krijgen.

Dit topic is gesloten.