Toon posts:

[stille hd] Maxtor of Seagate

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje last van een luide pc en na vervanging van cooler door Zalman waaiertje en Q-Tec voeding (25dB) d8 ik dat ik alles gedaan had om het geluid te verminderen. Nu moest ik vandaag ff kutten in de kast en bij het herinstalleren vergat ik ff hd power aan te sluiten en direct viel mij op hoe enorm stil de pc ineens was zonder HD. Mijn harde schijf (Maxtor 40gb D740X-6L ofzoiets, het bekende schijfje) is dus nogal luidruchtig. Via de search kwam ik hier terecht op een Seagate Baracuda IV schijf als stilst mogelijke. Probleem is: wie heeft beide schijven (gehad) en kan mij vertellen of het geluidsverschil er nu idd is??

Ik las veel over stille Baracuda IV maar ook over mensen die hun Maxtor stil vonden. Dat kan ik me dus echt niet voorstellen, want het ding is gewoon lawaaiig. Ik kon echter nergens dingen vinden van mensen die beide schijven gehad hebben en hun ervaringen in geluidsniveau tegenover elkaar kunnen zetten. Wie kan mij helpen??

PS Ga in dit topic nu geen posts plaatsen met 'is je harde schijf misschien stuk' etc. want ik heb heel veel van die D740X-6Lletjes geinstalleerd voor mijn werk en ik weet dat het ding normaal geluid produceert voor deze serie...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb ze allebij gehad, en die Seagate is _VEEL_ stiller. Die hoor je echt niet... Die Maxtor is niet zwaar lawaaig, maar zeker niet zo stil als m'n cuda 4... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

mmmmmmm ik heb ook de d740 laten vervangen door een Baracuda V en het is gewoon overduidelijk dat mijn systeem veeeeeel stiller is.
Je hoort 'm zelfs nauwlijks ratelen (wat ik op dit moment ook een beetje irritant vind sinds mijn compo de hele tijd crashed :\)
De d740 maakt in normale omgang een zeer hoge toon wat op den duur wat vermoeiend kan overkomen. Ik zou zeggen, vervang 'm en hoor zelf het resultaat.

heb ik niet meer :P

• Thomix
  • Laatst online: 22-03 10:53

Thomix

cAFFEÏNE!

Ik heb 2 Western digital 80 GB schijven in mijn pc hangen, en die hoor ik ook nauwelijks. Leesbewerkingen vallen niet eens op, draaien is een heel stil gezoem (met de kast open). Ik meen me te herinneren dat die WD's vaker goed uit testen kwamen ivm geluid maar was al een poosje terug.
Een maxtor 40 GB die ik een poos terug had vond ik niet bepaald stil, een IBM 30 GB heb ik expres uit mijn pc gemikt omdat ie te veel herrie maakte.

Verwijderd

Seagates zijn wel stil, maxtors zijn snel, western digital zit daar tussenin. WD was iets van 34DB, Maxtor iets in de geest van 40DB, en de seagate 25DB (uit mn hoofd, wat ik laatst in een artikel las op tweakers). UIt dat artikel bleek overigens ook dat de seagate wel tering sloom was, maxtor middenklasse, en WD de top.

Ikzelf ben al bijna 7 jaar trouw klant van Western Digital
offtopic:
Als 12 jaar oud jochie spaarde ik me gewoon kapot om de Quantum van mn 486 te kunnen vervangen. Die WD van 1gb doet het overigens nog...

, maar bouwde laatst een PC voor een klant, met een Maxtor HD (80GB, 7200RPM. Was een aanbieding), en ik schrok me lens!!! Zo had ik een HD nog nooit gehoord, geratel (hoor je bij WD ook, maar dan moet je echt goed luisteren met oor tegen ding aan), en je kon hem als het waren horen spinnen als een lichte fan. En nee, hij was niet stuk.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 01:11 . Reden: (verhaal toegevoegd) ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb hier een Maxtor D740x 60GB(niet de liquid) en een Seagate Barracude IV 60GB.
De Maxtor kan ik horen als er bijv. grote bestanden verplaatst moeten worden. De Seagate heb ik nog nooit een geluid horen maken :)
Ook wordt de Seagate max. 30 graden, tegenover 45 voor de Maxtor. Een koele schijf is ook wel handig in een stille case met weinig ventilatoren ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
hm wat ik dus d8 is idd de waarheid, die baracuda is zeer stil

weet iemand een nóg stillere hd schijf??
ik wil me pc zo stil mogelijk krijgen... :P

ik zit nu te denken aan een Seagate Baracuda V 80GB 7200 met 8mb cache

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 01:52 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is best wel een uitgekauwd onderwerp .. [search=stilste harddisk] :)

Overigens testen ze op Storagereview ook de geluidsniveau.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.