Ik heb al een tijdje last van een luide pc en na vervanging van cooler door Zalman waaiertje en Q-Tec voeding (25dB) d8 ik dat ik alles gedaan had om het geluid te verminderen. Nu moest ik vandaag ff kutten in de kast en bij het herinstalleren vergat ik ff hd power aan te sluiten en direct viel mij op hoe enorm stil de pc ineens was zonder HD. Mijn harde schijf (Maxtor 40gb D740X-6L ofzoiets, het bekende schijfje) is dus nogal luidruchtig. Via de search kwam ik hier terecht op een Seagate Baracuda IV schijf als stilst mogelijke. Probleem is: wie heeft beide schijven (gehad) en kan mij vertellen of het geluidsverschil er nu idd is??
Ik las veel over stille Baracuda IV maar ook over mensen die hun Maxtor stil vonden. Dat kan ik me dus echt niet voorstellen, want het ding is gewoon lawaaiig. Ik kon echter nergens dingen vinden van mensen die beide schijven gehad hebben en hun ervaringen in geluidsniveau tegenover elkaar kunnen zetten. Wie kan mij helpen??
PS Ga in dit topic nu geen posts plaatsen met 'is je harde schijf misschien stuk' etc. want ik heb heel veel van die D740X-6Lletjes geinstalleerd voor mijn werk en ik weet dat het ding normaal geluid produceert voor deze serie...
Ik las veel over stille Baracuda IV maar ook over mensen die hun Maxtor stil vonden. Dat kan ik me dus echt niet voorstellen, want het ding is gewoon lawaaiig. Ik kon echter nergens dingen vinden van mensen die beide schijven gehad hebben en hun ervaringen in geluidsniveau tegenover elkaar kunnen zetten. Wie kan mij helpen??
PS Ga in dit topic nu geen posts plaatsen met 'is je harde schijf misschien stuk' etc. want ik heb heel veel van die D740X-6Lletjes geinstalleerd voor mijn werk en ik weet dat het ding normaal geluid produceert voor deze serie...