Toon posts:

Filmcamera voor in een racewagen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele vraag.

In mijn race auto wil ik 2 camera's hangen. 1 gericht op de baan en 1 gericht op mezelf.

Welke kan ik daar het beste voor gebruiken ?

- Het moet een uur achter elkaar kunnen filmen.
- Het moet bewerkt kunnen worden op een pc.
- Het moet duidelijke beelden maken.

Misschien 2 verschillende camera's omdat ze beide een andere functie hebben ???

Ikzelf heb ook al gezocht en kwam op de volgende site:

http://www.rsracing.nl

Nu heb ik die mensen even een belletje gegeven wat de prijs is van zo'n set en dat komt uit op 5000 euro ex btw.
Niet echt goedkoop dus.

Misschien zijn hier mensen die een alternatief hebben ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 00:09 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Wat voor auto is het? Een open of gesloten single-seater of een soort toerwagen?

En waar zou je de buiten-camera willen plaatsen? M.a.w.: moet het setje waterdicht zijn, bijvoorbeeld?

[edit]
|:( Zie nu je sig pas. Okee, dat is dus in de categorie toerwagens... :)

Waar was je van plan die 'buitencamera' te plaatsen? Binnen op het dashboard of ergens buiten ter hoogte van de bumper?

[ Voor 36% gewijzigd door ESteg op 23-04-2003 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een BMW E36 M3 (toerwagen dus).

Hoezo buiten camera ?? Ik had eigenlijks in gedachte om ze allebei binnen in de auto te plaatsen. Maar buiten is natuurlijk ook een idee en dan moet het wel waterdicht zijn ja aangezien het ook nog wel eens wil regenen.

Misschien bij de voorbumper, ik heb geen idee.....nooit bij stil gestaan namelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 00:26 ]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03 08:43
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 00:24:
Het is een BMW E36 M3 (toerwagen dus).

Hoezo buiten camera ?? Ik had eigenlijks in gedachte om ze allebei binnen in de auto te plaatsen. Maar buiten is natuurlijk ook een idee en dan moet het wel waterdicht zijn ja aangezien het ook nog wel eens wil regenen.

Misschien bij de voorbumper, ik heb geen idee.....nooit bij stil gestaan namelijk.
Misschien in de bumber bouwen met plesi glas ervoor ?
Moet je alleen niet botsen :D
En dan zit je met het probleem dat het snel vies wordt...
Beter lijkt mij om het op het dashboard te bouwen.
En de gene die naar jouw gericht staat,
boven je, aan het dak ?

Gewoon wat brainstormen ;)

• ESteg
Ik zag net op de website dat je collega's / concurrenten ook camera's gemonteerd hebben. Kun je daar niet wat bij afkijken?

Verder zou ik het in het geval van een binnencamera vrij simpel houden, gewoon een camcorder bijvoorbeeld, gemonteerd op de base van een statief. Die base zeg maar, zou je dan zo moeten aanpassen dat hij ergens in de auto gemonteerd kan worden, bijvoorbeeld aan de rolkooi, als dat mag.

Verder is het natuurlijk nog de vraag of het mechanisme van een reguliere camcorder tegen de klappen kan die je in een racewagen hebt.

Een buitencam zou je achter een plaatje Lexan o.i.d. kunnen bevestigen, in een waterdichte behuizing. Helaas is dan wel je camera eraan als je een schuiver maakt waarbij je voorbumper betrokken is... :)

• ESteg
Weezer-DC schreef op 23 april 2003 @ 00:31:
[...]

Misschien in de bumber bouwen met plesi glas ervoor ?
Moet je alleen niet botsen :D
En dan zit je met het probleem dat het snel vies wordt...
Waar een wil is, is een weg... ;)

Die professionele camera's hebben een folie voor de lens zitten die verdraait als er vuil op komt. Mooi systeem, maar ja... Wat je zou kunnen doen is zo;n koplampwisser, uit een oude BMW of Volvo bijvoorbeeld. Interval maken van 30 sec bijvoorbeeld, leuk effect :)

Kun je niet een camera achter een koplampglas zetten? Hm, dat is misschien wat lastig met de ruimte... en misschien is het reglementair gezien verplicht om werkende koplampen te hebben, dat weet ik niet.

[edit]
Of uit een Saab:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ferencj/wissermotor/images/animatie.af.gif

[ Voor 7% gewijzigd door ESteg op 23-04-2003 00:42 ]

Verwijderd

Gewoon een goede DV cam aan je rolkooi vast tapen doet een kennis van me ook.

Hij neemt de ab dan mee in ze borstzakje om hem aan of uit te zetten en draaien maar die band. :)

Hij plaatst de camera (heeft er maar 1 tot zijn beschikking) net achter zichzelf zodat hij de baan en zijn stuuracties kan filmen.
Tapes gaan tot 80 min. (afhankelijk van merk en type) en een zwaardere accu is ook makkelijk te krijgen.

Voor €5000 kun je een hele leuke cam kopen, meer dan 1 zelfs. ;)
Pagina: 1