ik heb thuis een klein netwerkje met 2 pc's en een switch. Ik heb @home kabel internet. (@home komt dus binnen op de switch en die verdeeld het over beide pc's)
de comps draaien beide win2k. De configuratie komt voort uit het 2 verschillende comp namen hebben. Dus beide pc's krijgen een IP nummer toegewezen. Verder is tcp/ip geinstaleerd (duh
) en al het andere wat nodig is om een goed netwerk te hebben. Het netwerk is verder ook prima, alleen op 1 ding na.
Als ik bijvoorbeeld het spel Unreal Tournement speel, en een (lokaal) servertje opzet, kan de andere pc niet lokaal joinen.
met andere woorden, op het moment dat ik de andere pc laat joinen, joint deze via het interet, en niet via het lokale netwerk.
dus concreet, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hem lokaal kan laten joinen?
de comps draaien beide win2k. De configuratie komt voort uit het 2 verschillende comp namen hebben. Dus beide pc's krijgen een IP nummer toegewezen. Verder is tcp/ip geinstaleerd (duh
Als ik bijvoorbeeld het spel Unreal Tournement speel, en een (lokaal) servertje opzet, kan de andere pc niet lokaal joinen.
met andere woorden, op het moment dat ik de andere pc laat joinen, joint deze via het interet, en niet via het lokale netwerk.
dus concreet, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hem lokaal kan laten joinen?