Win XP loopt vast en geeft Disk boot faillure

Pagina: 1
Acties:

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-03 14:03
Ik heb een ong. een maandje geleden deze nieuwe computer gekregen en na een weekje of twee begon hij de volgende kuren te vertonen:
Als ik snachts mij computer liet aanstaan en ik smorgens het scherm weer aanzette was hij in in een zwart bios scherm met de volgende melding beland:"DISK BOOT FAILURE, PRESS ENTER blah blah"
Eerst dacht ik dat er iets fout was gegaan met de stroom, toen ik opnieuw starte kon ik me daar wel wat bij voorstellen omdat hij om 10.30u 's morgens was uitgevallen en ze bij ons aan het werken waren. Ik dacht:"Aardlek ofzo.."

Maar toen na een paar dagen begon het probleem zich vaker voor te doen, maar eigenlijk alleen maar 's nachts als ik kazaa liet aanstaan om te downloaden. Toen ben ik eens gaan testen:
- 2 nachten zonder kazaa: geen problemen
- 2 nachten met kazaa: disk boot failure
Dus ikke denken dat het kazaa was en denk ik: "zal wel opgelost zijn met de volgende versie, het gebeurt toch alleen als alleen kazaa aanstaat en idle is."
Maar nou heb ik de afgelopen twee dagen 4x gehad dat ik een disk boot failure kreeg terwijl kazaa niet aanstond en winXP op alle app's behalve }:O idle was.

Ik weet het echt niet meer wat het moet zijn. :?
Ik heb al gesearched maar kwam alleen topics tegen over disk boot failure bij het handmatig booten en dan hielp het uitschakelen van ik geloof:"Quick boot test", maar bij mij niet.

overige gegevens:
- De procedure gaat als volgt (heb het eens mogen aanschouwen): Win wordt super traag > win reageert niet meer en valt weg > de computer reboot uit zichzelf en komt bij de disk boot failure uit.
- Krijg hem dan weer aan de praat door een paar sec. uit te laten staan voor een reboot, want een druk op reset helpt niet.
- specs:
2xWestern Digital 120GB (WD1200JB, 7200rpm, 8MB)
Asus P4G8X deluxe
Intel P4 2.8Ghz
2x 512MB PC2100 DDR ECC reg.(Kingston)
Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro 128MB
Creative SoundBlaster 5.1
AOpen 52x24x52

Als iemand mij kan helpen dan héél erg bedankt!

Verwijderd

Je geheugen ook al getest met memtest86?

• Paul C
nee, maar hoe relevant is dit aan mijn HDD en waarom loopt hij dan alleen in vrijwel idle vast?
(ik ga het toch maar eens runnen)
UPDATE:
Heb gerunt zonder problemen!

[ Voor 14% gewijzigd door Paul C op 23-04-2003 00:46 . Reden: Updateje ]

• Paul C
Schop, want is er dan echt niemand hier na 12u die een goed idee heeft als oplossing? :?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
pcmadman schreef op 23 April 2003 @ 14:05:
Schop, want is er dan echt niemand hier na 12u die een goed idee heeft als oplossing? :?
24 uur, dan pas kicken :)

En ja, je geheugen is zeker _wel_ relevant, het kan fouten veroorzaken die je totaal niet verwacht (heb ik een keer gehad), dus toch maar even testen

• Paul C
En ja, je geheugen is zeker _wel_ relevant, het kan fouten veroorzaken die je totaal niet verwacht (heb ik een keer gehad), dus toch maar even testen
En lezen is ook relevant :P :
nee, maar hoe relevant is dit aan mijn HDD en waarom loopt hij dan alleen in vrijwel idle vast?
(ik ga het toch maar eens runnen)
UPDATE:
Heb gerunt zonder problemen!
Ik had trouwens straks weer dat hij vastgelopen was en en zoiets zij als "majure hardware failure press OK", maar hij zat te vast om OK te kunnen klikken of te reageren om ctrl+alt+del...

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Dude, ga je HDD's een testen.
Ik heb dit ook laatst gehad maar dan onder win2k AS. Ik had er een 13,5gb 7200rpm IBM HDD'tje in zitten. Ineens kreeg ik tijdens een dcpromo (was een memberserver) een disk_bla_bla_bla.
2k startte weer gewoon op en toen kreeg ik een "Unknown Hardware Failure" en tot zover mijn IBM Hdd'tje. ff getest met wat Tools en ja, hij was exit.
Dus: WD Toolje downen en testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Liam op 23-04-2003 17:47 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Paul C
Liam_xi schreef op 23 April 2003 @ 17:47:
Dude, ga je HDD's een testen.
Ik heb dit ook laatst gehad maar dan onder win2k AS. Ik had er een 13,5gb 7200rpm IBM HDD'tje in zitten. Ineens kreeg ik tijdens een dcpromo (was een memberserver) een disk_bla_bla_bla.
2k startte weer gewoon op en toen kreeg ik een "Unknown Hardware Failure" en tot zover mijn IBM Hdd'tje. ff getest met wat Tools en ja, hij was exit.
Dus: WD Toolje downen en testen.
Bedankt, ik zal ze eens testen!
Maar ik hoop toch niet dat het aan de HDD's ligt, want die zijn nog geen maand oud! Ze zijn igg niet geheel caduk want ik werk er nou nog steeds mee.
Pagina: 1