Toon posts:

Welke netwerkkaart kaart voor Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke netwerkkaart kaart voor Chello ???
ik heb onderstaande allebei liggen.
onbekend met Realtek chip 10/100 Mbit PCI
of 3com Etherlink XL 3C900B - TPO 10 Mbit PCI

Haal ik met de 3Com 10Mbit wel een optimale downloadsnelheid of kan ik beter de onbekende met realtek chip nemen??

Graag enig advies voor een nieuwe gebruiker.
Hoe werkt zo'n basic install eigenlijk als ze langs komen.
Wat moet ik zelf allemaal doen om het net op te kunnen.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:45

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Gewoon proberen :)

Zou zowieso weinig mogen uitmaken, tenzij de ene brak is... Die 10Mbit haal je nooit met chello, duz is echt wel snel genoeg :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:39
Ik zou voor de 3com gaan, aangezien de snelheid van chello toch maximaal 1.5mBit/sec is heb je aan 10 meer dan genoeg.
het voordeel wat 3com kaarten hebben is dat ze zeer betrouwbaar zijn. en met een mac-adres gebonden internet verbinding is het wel handig als de kaart met dat adres blijft leven

mocht hij toch overlijden kan je natuurlijk altijd bellen met chello om dit aan te laten passen, maar toch...

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

3com zuigt minder cpu ... maar verder geen snelheidswinst er mee.. 10 of 100 maakt niet uit.. het maximum wat je haalt is toch 1.5 mbit :)

4015Wp west (Dordrecht)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:50
Gewoon die realtek gebruiken. Een realtek is veel brakker/goedkoper maar kan zeker nog makkelijk 75Mbit aan en chello zal niet boven de 1Mbit uitkomen lijkt me :P. Een 3com is meer kwaltiteit dus die kun je dan in een andere PC gebruiken voor betere snelheden :).

Voor de snelheid van je inet maakt het iig geen donder uit :).

Hmm ik dacht dat die 3com ook een 100Mbit was, sorry foutje |:( [bloost].

[ Voor 12% gewijzigd door iets op 22-04-2003 22:40 ]

tvw

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou voor de 3com Etherlink XL 3C900B - TPO 10 Mbit PCI gaan wordt meestal gebruikt bij chello deze netwerk kaart en je hebt mischien nog wat support dan voor drivers e.d. :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ShotGun schreef op 22 April 2003 @ 22:33:
Gewoon die realtek gebruiken. Een realtek is veel brakker/goedkoper maar kan zeker nog makkelijk 75Mbit aan en chello zal niet boven de 1Mbit uitkomen lijkt me :P. Een 3com is meer kwaltiteit dus die kun je dan in een andere PC gebruiken voor betere snelheden :).

Voor de snelheid van je inet maakt het iig geen donder uit :).
blaat

een realtek haalt makkelijk 100mbit ;)

Verwijderd

Beidde zullen prima hun werk doen en in het gebruik zal je dan ook geen verschil gaan merken.

Ik heb hier een dure 3-COM en een dure Intel in gebruik en tevens een paar el cheapo's met realtec chips en ze doen allen hun werk naar behoren aangesloten op het Chello netwerk.

• cûora
  • Laatst online: 06-09-2024
Gizmo4ever schreef op 22 April 2003 @ 22:31:
verhaaltje...

en met een mac-adres gebonden internet verbinding is het wel handig als de kaart met dat adres blijft leven

mocht hij toch overlijden kan je natuurlijk altijd bellen met chello om dit aan te laten passen, maar toch...
Volgens mij is alleen het macadres van je modem gekoppeld aan het chello netwerk en niet die van je NIC of is het allebei?

Verwijderd

Die 3 com krijg je bij de installatie van chello.
als je die terrayon modem hebt moet je die gebruiken heb je de oudere com 21 modem nog dan maakt het niet uit.
Natuurlijk heb je het verschil in resources van de cpu nog (welke bij de 3com lager is als die van realtek).

Hoop dat je er wat aan hebt.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Is helemaal regio gebonden, in principe maakt het niks uit.

Waar ik zit kan je Chello in elke netwerkkaart prikken zonder verdere instellingen en het werkt meteen. MAC adres van je netwerkkaart maakt hier niks uit.

Bij het installatiepakket leverden ze hier eerst 3com en nu gewoon Realtek (waar je 30 Euro voor betaalt :o )

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• cûora
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 22:44:
Die 3 com krijg je bij de installatie van chello.
Tegenwoordig krijg je bij een basic instal alleen nog de modem en 15 meter UTP, geen NIC meer dus.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Deze vraag is al wel vaker langsgekomen.
En die 1.5Mbit haal je met elke netwerkkaart wel :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.