Problems don't exist, only challenges
Verwijderd
maak een TStringlist met de gebruikers email adressen.
Dan kan je bv. de TAG (integer waarde) van de TREE-NODE's gebruiken als index voor
de stringlist.
- This line is intentionally left blank -
Een goede grap mag vrienden kosten.
Verwijderd
he grappig, is nooit bij mij opgekomen om daar een pointer in te stoppen,Knutselsmurf schreef op 22 april 2003 @ 23:00:
Of je gebruikt die TAG als pointer naar een record/object/wharever met alle extra gegevens.
thnx for tha idea !
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 23:32:
[...]
he grappig, is nooit bij mij opgekomen om daar een pointer in te stoppen,
thnx for tha idea !
Precies wat tomatoman zei: TAG niet gebruiken voor pointer, Data is precies daarvoor bedoeld !Als je een pointer hebt, kun je beter de Data property gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Eegee op 23-04-2003 00:10 ]
- This line is intentionally left blank -
Knutselsmurf, wat mij betreft heb je de eerste prijs voor de signature van de maand gewonnen.
[/extremely offtopic]
Een goede grap mag vrienden kosten.
Alvast hartstikke bedankt voor de hulp
Je zou ook gewoon een object kunnen aanmaken en dat object kunnen toekennen aan de data property. Niet vergeten na gebruik, en voor het verwijderen van je item, ook dat object weer vrij te geven. (een object is stiekum ook een pointerJoop Visstick schreef op 27 april 2003 @ 20:20:
Helpie, ik heb nog nooit (naar mijn weten) met pointers gewerkt, kan iemand mij even uit de brand helpen met een voorbeeldje ofzo.
Alvast hartstikke bedankt voor de hulp
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Het is me trouwens gelukt om met de data property de tree aan de records te kopppelen, dank voor jullie hulp hierbij.
Echter als ik nu rechtsklik op een naam moet ik de record in een popup krijgen, dit gaat soms mis, er staan 3 namen in de tree, maar bij 1 van de 3 (kan na een nieuwe start van het programma wissellen) krijg ik de gegevens van een ander persoon.
Na wat gezoek ben ik erachter dat het probleem waarschijnlijk ligt in de data property, want die geeft met dit commando
memo1.lines.add(PMyContacts(TreeView1.Selected.Data)^.UFName);
al reeds de verkeerde naam weer in de memobox.
Wie weet hulp. Mijn Delphi versie is 5.62 (dus zonder service pack 1), is het misschien verstandig om deze eerst te instaleren, omdat het hier een bug betreft?
Zo dat was het geloof ik wel.
Als je de complete code wilt hebben om te kijken moet je me maar ff mailen, want het is alles bij elkaar nogal wat.
https://fgheysels.github.io/
Ik ga maar eens snel kijken hoe ik dat goed kan krijgen voor ik verder hier nog te vroeg opmerkingen plaats