Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem:
Een goed/bugloos draaiende site heb ik verhuisd naar een andere pc, nu krijg ik echter in een script een foutmelding die ik niet kan verklaren.
Allereerst even de systemspecs:
PHP Version 4.3.1
Apache 1.3.27
Windows 2000
Mysql 3.23.49
Ik gebruik in een script de functie mysql_insert_id() om de laatste ID van een autoincrement veld op te halen. De regel waarin ik die functie gebruik geeft de volgende fout:
Alle query's in het script worden verder goed uitgevoerd.
Hier volgt een deel van het script:
$link is een juiste database resource.
Ligt het aan iets wat in die laatste versie van php zit? Of is het toch iets in het script? Ik kan de fout iig niet vinden, misschien dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen... Dankje.
Ik zit met het volgende probleem:
Een goed/bugloos draaiende site heb ik verhuisd naar een andere pc, nu krijg ik echter in een script een foutmelding die ik niet kan verklaren.
Allereerst even de systemspecs:
PHP Version 4.3.1
Apache 1.3.27
Windows 2000
Mysql 3.23.49
Ik gebruik in een script de functie mysql_insert_id() om de laatste ID van een autoincrement veld op te halen. De regel waarin ik die functie gebruik geeft de volgende fout:
code:
1
| Warning: mysql_insert_id() [function.mysql-insert-id]: A link to the server could not be established in e:\www\site\m\core\page.php on line 54 |
Alle query's in het script worden verder goed uitgevoerd.
Hier volgt een deel van het script:
PHP:
1
2
3
4
5
| $q="INSERT INTO table (naam,adres) VALUES ('$naam','adres')"; mysql_query($q,$link) or die(mysql_error()); $ID = mysql_insert_id(); |
$link is een juiste database resource.
Ligt het aan iets wat in die laatste versie van php zit? Of is het toch iets in het script? Ik kan de fout iig niet vinden, misschien dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen... Dankje.