Toon posts:

Harddisk wordt niet herkend in bios...

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het booten van mijn computer wordt mijn 2e harddisk niet gedetecteerd, pas na de computer gereset te hebben is er een kans dat ie het doet. Soms moet deze actie ook meerdere malen herhaald worden voordat het opstartscherm van Windows zichtbaar is. In Windows zijn alle schijven wel altijd zichtbaar. Alle kabels zitten goed. Jumpers staan goed. Dit probleem begon op te treden toen ik de inhoud van mijn computer over gezet had van mijn oude kast (300w) naar een Chieftec (360w). Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:23 ]

Verwijderd

Zitten ze allebei op de zelfde kabel, etcetra. Even wat emer informatie

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem gehad, een bios-update was de oplossing...

..suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ja. zelfde kabel

Verwijderd

Kabel brak?, kun je hem niet even testen, en zoals hierboven bios update? Heb je zelf al dingen uitgeprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Al met een andere kabel geprobeerd zelfde probleem. BIOS heeft het altijd gedaan met mn oude kast, voeding, mobo & harddisks.

Verwijderd

het gaat er eigenlijk niet om of je bios het altijd algedaan heeft, maar hij verouderd, en er kunnen nogsteeds bugs in zitten waar je met alle andere hardware geen problemen mee hebt gehad, maar dus wel met de nieuwe hdd

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen nieuwe harddisk, helemaal geen nieuwe hardware. Alleen de kast is verwisseld.

Verwijderd

mhm,erg vaag, lijkt mij dan op beschadigde hardware, misschien is het alleen vuil,

in dit geval zou ik er even een andere kabel opzetten

Verwijderd

Topicstarter
Zal nog verder zoeken op google. In ieder geval bedankt!

Verwijderd

heb je gekeken of je je flat-cable niet ergens moet vastklikken inplaat van er gewoon op schuiven, zodat er een beter kontact is, heb je ook al eens gekeken of je stroomvoorziening in orde is ? je kan het eventueel doormeten met een volt-meter

Verwijderd

ik zou de kabels nog een keer GOED checken voordat je echt gekke dingen gaat doen!
Is alles precies zoals de oude kast overgeplaatst? Geen jumpertjes die er in en uit zijn geweest zowel op schijf als mamabord?

ik heb ooit meegemaakt dat ik de hoofdkabel van de voeding uit het moederbord haalde en vervolgens daarna weer alles moest instellen in de bios... heel vaag...
maar het was MSI moederbord ik meen 63?? nog wat...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 22:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 22:16:
ik zou de kabels nog een keer GOED checken voordat je echt gekke dingen gaat doen!
Is alles precies zoals de oude kast overgeplaatst? Geen jumpertjes die er in en uit zijn geweest zowel op schijf als mamabord?

ik heb ooit meegemaakt dat ik de hoofdkabel van de voeding uit het moederbord haalde en vervolgens daarna weer alles moest instellen in de bios... heel vaag...
maar het was een MSI moederbord ik meen 63?? nog wat... erg brak ding
hmm er ging hier iets mis geloof ik :O

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 22:21 ]

Pagina: 1