Toon posts:

Ik kan niet in MS-Dos booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een verwisselbare HD gekocht, die geïnstalleerd, en die moet ik natuurlijk eerst formatteren en partitioneren voordat ie werkt. Maar nu kom ik met geen mogelijkheid in MS-Dos opgestart en FDISK kan ik niet vanuit XP opstarten omdat m'n schijf dan in gebruik is.
M'n normale floppy drive herkent ie om de 1 of andere vage reden niet meer, staat wel in verkenner opgenomen maar leest geen floppy's. Dus heb ik er een externe USB floppy disk aangehangen, boot disk gemaak en in de BIOS deze als opstartmedium opgegeven. Dan start ie gewoon op naar windows...als ik m'n Windows cd er in doe en als primair opstartmedium m'n dvd-speler opgeef, herkent ie hem wel, alleen moet je een toets in drukken om van cd op te starten. Normaal heeft dat altijd gewerkt, alleen het vage is dat hij juist op dit moment mijn toetsenbord niet lijkt te herkennen :? en het gekke is, in de BIOS werkt ie wel.
Ik snap er geen hol van...iemand die me kan helpen??

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kunt met diskmanagement die HDD gewoon partitioneren en formatteren onder windows.
Ik snap niet wat jij moeilijk aan het doen bent? :?

[ Voor 3% gewijzigd door SH007 op 22-04-2003 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik wil zometeen zowieso windows opnieuw installeren dus ik wil dit graag oplossen!

Verwijderd

Maak anders een normale Bootdisk maar dan OP een BOOTABLE CD! (via bv NERO)

www.bootdisk.com

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 21:48 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Wel een beetje vaag verteld allemaal :+ Wat is nu uiteindelijk precies wat je wilt? Gewoon de HD benaderen onder Windows? Dan hoef je helemaal niet met Fdisk aan de gang. Gewoon naar Computer Management, dan Disk management, daar zie je de nieuwe disk en kun je een partitie aanmaken...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tjsah, floppydrive is blijkbaar stuk of verkeerd aangesloten... wat voor toetsenbord heb je? is die USB of PS/2, als hij USB is hoe staat de instelling wat betreft USB support in je BIOS?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Yngwie- schreef op 22 april 2003 @ 21:44:
Wel een beetje vaag verteld allemaal :+ Wat is nu uiteindelijk precies wat je wilt? Gewoon de HD benaderen onder Windows? Dan hoef je helemaal niet met Fdisk aan de gang. Gewoon naar Computer Management, dan Disk management, daar zie je de nieuwe disk en kun je een partitie aanmaken...
ik wil gewoon dat het vanuit DOS ook kan, want zodra ik die schijf klaar gemaakt heb zet ik al m'n data erop over, formatteer ik m'n huidige schijf (dan heb ik dus geen OS meer) en moet ik dus Windows installeren vanuit DOS, en dat werkt nu dus niet, als ik dat aan de praat kan krijgen kan ik verder, snap je?

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 22 april 2003 @ 21:46:
Tjsah, floppydrive is blijkbaar stuk of verkeerd aangesloten... wat voor toetsenbord heb je? is die USB of PS/2, als hij USB is hoe staat de instelling wat betreft USB support in je BIOS?
kan allebei maar hij is nu USB aangesloten, heb ik dat probleem niet als ik hem PS/2 aansluit?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 21:50:
kan allebei maar hij is nu USB aangesloten, heb ik dat probleem niet als ik hem PS/2 aansluit?
Dan heb je waarschijnlijk dat probleem niet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
trouwens een vraag tussendoor: kan het zijn dat m'n floppydrive niet meer goed werkt door een afgebroken condensator van m'n moederbord? :o

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
zou altijd kunnen ja, maar waarom moeilijk doen als je je hd wilt formatteren, bedoel je zet er toch XP op zie ik. BOOT VAN DE XP-CD! daar kun je ook gewoon partities aanmaken en formatteren, dus ik zie et probleem echt niet, en snap best wat je wilt, maar je doet et allemaal een beetje errug omslachtig

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Topicstarter
cypher21 schreef op 22 april 2003 @ 21:58:
zou altijd kunnen ja, maar waarom moeilijk doen als je je hd wilt formatteren, bedoel je zet er toch XP op zie ik. BOOT VAN DE XP-CD! daar kun je ook gewoon partities aanmaken en formatteren, dus ik zie et probleem echt niet, en snap best wat je wilt, maar je doet et allemaal een beetje errug omslachtig
dat lukt nu inmiddels ook, alleen herkent ie die nieuwe harde schijf blijkbaar niet, en m'n floppy drive ook niet...ach hell ik ga er wel gewoon mee naar een computerzaak of zo, mogen zij het voor me fixen want ik maak het alleen maar erger zo heb ik het idee en ik wordt me er een partij chagrijnig van :X

in elk geval bedankt

iemand die trouwens weet waar ze dit goedkoop doen in regio rotterdam?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 23:58 ]

Pagina: 1