Toon posts:

Firewire HD crash bij schrijven van data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een aluminium 3,5" kastje gekocht bij Alternate. Daarin heb ik een Maxtor D740X 80gb gedaan. Ik heb hem aangesloten op de firewire-poort van mijn SB Audigy.

Nu heb ik de laatste tijd een vreemd probleem. Als ik mijn hd hot plug wordt ie netjes herkend door XP Pro. Ik kan met explorer door alle bestanden heen lopen. Het wordt echter een ander verhaal als ik iets wil schrijven of lezen op deze schijf.
(Probleem is ook bij hot plug en cold)

Voorbeeld 1: Ik laad mp3z in Winamp 2.90, hij begint te spelen en na enkele tientallen seconden crashed de schijf en valt ie weg uit windows.

Voorbeeld 2: Ik wil een dvd of cd branden met data vanaf de firewire. Zodra de buffers vollopen crash de schijf, zelfde als bij voorbeeld 1

Voorbeeld 3: Als ik iets wil kopieren naar mijn c: (of welke vaste schijf dan ook) krijg ik na een tiental seconden weer hetzelfde probleem.

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-03 21:44

Redlihcs

? of !

Het kan dus aan drie zaken liggen:

1. Je PC
2. De Maxtor 80GB
3. Het kastje.

Probeer eerst hetzelfde op een pc van een vriend/vriendin of kennis.
Als dat goed gaat dan ligt het aan je PC.
Gaat het ook fout dan ligt het aan je kastje of je HD.
Haal de HD los een plaats deze in je PC. Gebruik deze. Gaat dit goed, dan het kasje de boos doener, anders de Maxtor.

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kans ook dat t je audigy is...
Ik had problemen met de firewireport van m'n audigy samen met m'n ipod, die eik ook een harde schijf is :)

Dus kijk eens of je nog ergens een losse firewire-kaart kan vinden, of lenen.
Mocht dat het zijn, dan is je probleem op te lossen voor 25 eypo, ofzo :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 20:52

tweakerbee

dus..?

Is de firewire poort op de audigy eigenlijk wel volledig IEEE1394 compatible? Creative heeft wel vaker dit soort "mankementjes"...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een weekje geleden nooit ergens last van. Ook als ik hem in mijn laptop plug werkt alles perfect. Het zou eventueel aan de Audigy kunnen liggen, ik zou alleen niet weten wat. Er is al weken niks veranderd op mijn pc. Er is een manier om een firewirepoort te testen, misschien als netwerkje ofzo?

• RawPeanut
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Heb hier een Maxtor 250 gig op een audigy, werkt als een trein. Kan misschien een specifieke bug zijn in een serie kaarten/drivers.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
RawPeanut schreef op 22 april 2003 @ 23:51:
Heb hier een Maxtor 250 gig op een audigy, werkt als een trein. Kan misschien een specifieke bug zijn in een serie kaarten/drivers.
Dat kan gewoon niet, zoals ik hierboven ook al zei is er niks aan mijn pc veranderd sinds een paar weken. Hij heeft bij mij ook altijd perfect gewerkt.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heeft dat firewire kastje een aparte voeding, of trek ie z'n stroom van de Audigy. De audigy is namelijk niet geheel IEEE 1394 (maar zogenaamd SB1394). Wat betekend dat je geen apparaten die (gedeeltelijk) stroom trekken van de poort.

[edit]
nog een uitlegje derbij:
Als je actief met je HD gaat doen (MP3's laden, veel data transferren, defragmenteren), trekt ie veel meer. tot wel 10x meer. het idle zijn van je HD kon de poort nog wel aan, maar dit niet.

offtopic:
ik heb een 250GB externe Maxtor, mwuhahaha 8) :7 :9~ })

[ Voor 45% gewijzigd door OnTracK op 23-04-2003 09:26 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 23:44:
Ik had een weekje geleden nooit ergens last van. Ook als ik hem in mijn laptop plug werkt alles perfect. Het zou eventueel aan de Audigy kunnen liggen, ik zou alleen niet weten wat. Er is al weken niks veranderd op mijn pc. Er is een manier om een firewirepoort te testen, misschien als netwerkje ofzo?
Je zegt het zelf al. Op de laptop werkt allles perfect. Dus ligt net aan je PC!
Misschien inderdaad een driver probleem zoals eerder gesuggereerd.

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op 23 April 2003 @ 09:22:
Heeft dat firewire kastje een aparte voeding, of trek ie z'n stroom van de Audigy. De audigy is namelijk niet geheel IEEE 1394 (maar zogenaamd SB1394). Wat betekend dat je geen apparaten die (gedeeltelijk) stroom trekken van de poort.

[edit]
nog een uitlegje derbij:
Als je actief met je HD gaat doen (MP3's laden, veel data transferren, defragmenteren), trekt ie veel meer. tot wel 10x meer. het idle zijn van je HD kon de poort nog wel aan, maar dit niet.

offtopic:
ik heb een 250GB externe Maxtor, mwuhahaha 8) :7 :9~ })
Case heeft zijn eigen aparte voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Redlihcs schreef op 23 April 2003 @ 10:33:
[...]

Je zegt het zelf al. Op de laptop werkt allles perfect. Dus ligt net aan je PC!
Misschien inderdaad een driver probleem zoals eerder gesuggereerd.
Ja dat begin ik nu ook steeds te vermoeden. Welke drivers hebben jullie erop staan? Ik heb de allernieuwste erop staan al een paar weken, maar toen werkte het ook perfect.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Je schrijft dat hij het ervoor wel goed deed. Misschien kun je dezelfde drivers nog een keer opnieuw installeren.

Pagina: 1